Ongeval

Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Ik had normaal nu bij de Stromer familie gehoord (ik ging er gisteren eentje bestellen) maar een ongeval heeft er anders over beslist. Vorige week in een deur van een auto gereden. Ik reed op zo'n typisch Belgisch fietspad waar auto's naast het fietspad geparkeerd staan. Ik probeer normaal in de achterruit te kijken maar was met mijn hoofd even ergens anders en voor ik het wist was ik van de wereld. Deur open zonder te kijken en er vol ingereden. Gebroken sleutelbeen, gebroken arm en pols, barst in de heup, en snijwonden. Nieuwe Santos race lite total loss, helm heeft z'n werk gedaan. 8-10 weken niet fietsen en het stromen verhaal verplaatsen naar 2018 :cry:
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Lomito

Jeetje, wat een heftig letsel weer... in ieder geval sterkte met je herstel!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Beterschap Oregon! Wat een akelig ongeval..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Phoe Oregon wat een naar accident. Heel veel sterkte bij je herstel.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedenavond Oregon,

sterkte en beterschap.Dat je maar snel veilig en vlot te midden van ons mag rondStromeren.
Wat ben ik blij dat je een helm droeg. Gezien je verwondingen had je het zonder helm hoogstwaarschijnlijk niet na kunnen vertellen.
Ik blijf me nog steeds verbazen dat er zo veel echte speed-pedeleccers rond rijden (maar ook racefietsers) die zonder helm DURVEN te rijden. Eigenlijk onverantwoord. Een helm doe je trouwens niet voor jezelf maar voor je omgeving/thuisfront........

Nogmaals: beterschap !
Grtz, Reinout
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Dank u. Ja zonder helm had je waarschijnlijk nooit nog iets gehoord van mij. Een helm zou verplicht moeten zijn voor iedere bestuurder van een fiets. Want het is biet omdat je traag fietst dat je geen dodelijk smak op je hoofd kan maken. En de tijden dat een helm niet cool lijkt liggen achter ons. Meer zelfs, een wielertoerist zonder helm dat is niet meer modieus vind ik tegenwoordig. Voor Stromer rijden had ik trouwens al een heftiger model in gedachten, VIGOR. Omsluit je hoofd nog meer en lijkt op een bromfiets helm(kan er ook voor gebruikt worden)
Dit was mijn 2de bijna doodsmak. In 1999 bij de afdaling van de muur van Geraardsbergen(grote steenweg) vol in een auto gereden die plots afdraaide. Iedereen die toen op dat kruispunt aanwezig was, was verstijfd van het gebeuren en stond stil tot ze mij zagen bewegen heb ik mij laten vertellen. Ook een politiewagen. Buiten een geneusd staartbeentje en fiets in 2 stukken goed vanaf gekomen.
Op het moment zelf is het balen, maar nu weet ik het te relativeren dat ik het nog altijd kan navertellen.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oregon schreef: 15 okt 2017, 20:10 Een helm zou verplicht moeten zijn voor iedere bestuurder van een fiets. Want het is biet omdat je traag fietst dat je geen dodelijk smak op je hoofd kan maken. En de tijden dat een helm niet cool lijkt liggen achter ons.
Helemaal mee eens. In Nederland hebben we het vooral te danken aan de Fietsersbond dat een helm nog steeds niet verplicht is voor fietsers. De Fietsersbond heeft het zelfs gepresteerd om helmplicht voor reguliere e-bikes (met een oververtegenwoordiging van ouderen erop) tegen te houden, door de discussie er eentje te maken over "vrijheid" versus "geen vrijheid" (wat dát ook maar met iets te maken heeft?!), in plaats van "veiligheid boven alles".

Wat mij betreft komt er sowieso een helmplicht voor alle snelle fietsers: e-bikes, speed pedelecs, racefietsers, ligfietsers.

Ik heb zelf genoeg klappen op het hoofd (te paard, met gekeurde cap) gehad om te weten dat ik dit risico nooit, maar dan ook echt nooit, zonder helm zal nemen.

Nogmaals heel veel sterkte met je revalidatie!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Beterschap Oregon! Gelukkig had je inderdaad een helm op :o , ja onze belgische chauffeurs en hun opletten voor fietsers... Heb zelf ook bijna in een deur gestoken tijdje terug en kreeg nog onder mijn voeten van de dame die de deur openzwaaide op het fietspad dat IK beter moest opletten :mrgreen:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Zal wel een ferme klap geweest zijn. Hopelijk ga je volledig en snel herstellen.
Wij hebben 2 weken geleden nog een ongeval gehad. Ook tegen een opengaande deur, niet met een fiets gelukkig, wel met een bestelwagen. Tegen partij dacht ook dat wij maar moesten kunnen stoppen. De verzekering denkt daar gelukkig anders over...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Ik ben blij dat je het nog kan navertellen. Veel beterschap!
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Plaats reactie