Zeker weten, dat extra vermogen gebruik ik niet om nog sneller te rijden maar om de hoge snelheid op gemak te rijden. Maar als ik een keer haast heb is het wel prettig om over langere afstand 45 km/uur te kunnen rijden, d.w.z. 48 km/u op de Omni zonder van je stokje te gaan.
Hoe hard ga jij?
Ik doe gemiddeld 1uur over 35 km.
Ik moet dwars door Amersfoort, en over de volledige lengte door Soest.
Dat reduceert de snelheid flink.
Hoewel 's avonds laat retour ik flink kan doortrappen, dan pak ik meer stukken weg ipv fietspad.
De fietspaden aldaar zijn ook veel voorzien van stoeptegels, ernstig fietsonvriendelijk
Maar ik ben de route steeds aan het optimaliseren. Dus de route word steeds iets meer stromer-proof, door slechte fietspaden en drukke gedeeltes te vervangen door betere paden/wegen.
Morgen hopelijk de route rijden die precies om Soest heen leidt. (Ik ben nogal goed in verdwalen, dus nieuwe routes ontwikkelen kost wat tijd bij mij, wil niet te laat komen op mn werk)
Ik moet dwars door Amersfoort, en over de volledige lengte door Soest.
Dat reduceert de snelheid flink.
Hoewel 's avonds laat retour ik flink kan doortrappen, dan pak ik meer stukken weg ipv fietspad.
De fietspaden aldaar zijn ook veel voorzien van stoeptegels, ernstig fietsonvriendelijk
Maar ik ben de route steeds aan het optimaliseren. Dus de route word steeds iets meer stromer-proof, door slechte fietspaden en drukke gedeeltes te vervangen door betere paden/wegen.
Morgen hopelijk de route rijden die precies om Soest heen leidt. (Ik ben nogal goed in verdwalen, dus nieuwe routes ontwikkelen kost wat tijd bij mij, wil niet te laat komen op mn werk)
Ik kom uit Soest en ken daar alle mooie paden...Random schreef: ↑14 okt 2017, 21:23 Ik doe gemiddeld 1uur over 35 km.
Ik moet dwars door Amersfoort, en over de volledige lengte door Soest.
Dat reduceert de snelheid flink.
Hoewel 's avonds laat retour ik flink kan doortrappen, dan pak ik meer stukken weg ipv fietspad.
De fietspaden aldaar zijn ook veel voorzien van stoeptegels, ernstig fietsonvriendelijk
Maar ik ben de route steeds aan het optimaliseren. Dus de route word steeds iets meer stromer-proof, door slechte fietspaden en drukke gedeeltes te vervangen door betere paden/wegen.
Morgen hopelijk de route rijden die precies om Soest heen leidt. (Ik ben nogal goed in verdwalen, dus nieuwe routes ontwikkelen kost wat tijd bij mij, wil niet te laat komen op mn werk)
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Goedemorgen Random,
ik weet PRECIES wat je bedoelt.
Theoretisch is mijn kortste route Elst (Gld) - Amersfoort via Scherpenzeel/Woudenberg of via de Glind/Leusden. Maar dan kom ik door vele dorpskernen heen en zoals ook Random aangeeft vertraagd dat enorm.
Niet alleen kan je niet meer lekker doorStromeren; je moet ook vaker accelereren en dat kost weer extra accucapaciteit en dus beperking van je actieradius.
Dus in plaats van bovenstaande 52 km trajecten rijd ik door de Betuwe en over de Utrechtse Heuvelrug op een 61 km stuk. Da's 10 km verder MAAR:
- je kan doorrijden;
- je kan genieten van de omgeving;
Stromer ze,
Reinout
ik weet PRECIES wat je bedoelt.
Theoretisch is mijn kortste route Elst (Gld) - Amersfoort via Scherpenzeel/Woudenberg of via de Glind/Leusden. Maar dan kom ik door vele dorpskernen heen en zoals ook Random aangeeft vertraagd dat enorm.
Niet alleen kan je niet meer lekker doorStromeren; je moet ook vaker accelereren en dat kost weer extra accucapaciteit en dus beperking van je actieradius.
Dus in plaats van bovenstaande 52 km trajecten rijd ik door de Betuwe en over de Utrechtse Heuvelrug op een 61 km stuk. Da's 10 km verder MAAR:
- je kan doorrijden;
- je kan genieten van de omgeving;
Stromer ze,
Reinout
Dat is dan ook wel een hele mooie route! Maar ook flink omReinout-St1x schreef: ↑15 okt 2017, 05:36 Goedemorgen Random,
ik weet PRECIES wat je bedoelt.
Theoretisch is mijn kortste route Elst (Gld) - Amersfoort via Scherpenzeel/Woudenberg of via de Glind/Leusden. Maar dan kom ik door vele dorpskernen heen en zoals ook Random aangeeft vertraagd dat enorm.
Niet alleen kan je niet meer lekker doorStromeren; je moet ook vaker accelereren en dat kost weer extra accucapaciteit en dus beperking van je actieradius.
Dus in plaats van bovenstaande 52 km trajecten rijd ik door de Betuwe en over de Utrechtse Heuvelrug op een 61 km stuk. Da's 10 km verder MAAR:
- je kan doorrijden;
- je kan genieten van de omgeving;
Stromer ze,
Reinout
Maar t geeft zoveel meer voldoening.
Ik kan ook door de polders rondom Nijkerk:arkemheen enzo, zeker met mooi weer een genot, veel vogels enz. 3km om, dat is niks vergeleken met jou
Goed plan, de hoofdwegen door Soest zijn vrijwel allemaal stoeptegelpaden maar er zijn interessante alternatieven zoals de Peter van den Bremerweg, het Kerkepad (geasfalteerd en verkeersluw), Lange Brinkweg (betonklinkers) of wellicht nog de beste route: de AP Hilhorstweg (geasfalteerd en gedeeltelijk alleen bestemmingsverkeer).
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 55.000
Reinout,
Indrukwekkend plaatje hoor.
Groet Mark
Indrukwekkend plaatje hoor.
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere