Hoe hard ga jij?

Lomito

Awv schreef: 13 okt 2017, 22:59 Het zou technisch gezien wel kunnen...maar ik krijg de indruk dat het meer relaxte genieters zijn...die Essen bezitters :bp: :d3: ;p
Zeker weten, dat extra vermogen gebruik ik niet om nog sneller te rijden maar om de hoge snelheid op gemak te rijden. Maar als ik een keer haast heb is het wel prettig om over langere afstand 45 km/uur te kunnen rijden, d.w.z. 48 km/u op de Omni zonder van je stokje te gaan.
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Ik doe gemiddeld 1uur over 35 km.
Ik moet dwars door Amersfoort, en over de volledige lengte door Soest.
Dat reduceert de snelheid flink.
Hoewel 's avonds laat retour ik flink kan doortrappen, dan pak ik meer stukken weg ipv fietspad.
De fietspaden aldaar zijn ook veel voorzien van stoeptegels, ernstig fietsonvriendelijk :bu:

Maar ik ben de route steeds aan het optimaliseren. Dus de route word steeds iets meer stromer-proof, door slechte fietspaden en drukke gedeeltes te vervangen door betere paden/wegen.
Morgen hopelijk de route rijden die precies om Soest heen leidt. (Ik ben nogal goed in verdwalen, dus nieuwe routes ontwikkelen kost wat tijd bij mij, wil niet te laat komen op mn werk)
Witte
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:01
Merk SP: Stromer

Respect Reinout :ay ,
die 61 km is een zeer respectabele afstand en ik twijfelde al bij 45 km om dit op de Stromer te gaan fietsen :D
I cycle myself an accident :bj
ST2 White 2016 :cool2:
ST7 Gold 2023 :d3:
Lomito

Random schreef: 14 okt 2017, 21:23 Ik doe gemiddeld 1uur over 35 km.
Ik moet dwars door Amersfoort, en over de volledige lengte door Soest.
Dat reduceert de snelheid flink.
Hoewel 's avonds laat retour ik flink kan doortrappen, dan pak ik meer stukken weg ipv fietspad.
De fietspaden aldaar zijn ook veel voorzien van stoeptegels, ernstig fietsonvriendelijk :bu:

Maar ik ben de route steeds aan het optimaliseren. Dus de route word steeds iets meer stromer-proof, door slechte fietspaden en drukke gedeeltes te vervangen door betere paden/wegen.
Morgen hopelijk de route rijden die precies om Soest heen leidt. (Ik ben nogal goed in verdwalen, dus nieuwe routes ontwikkelen kost wat tijd bij mij, wil niet te laat komen op mn werk)
Ik kom uit Soest en ken daar alle mooie paden...
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Random,

ik weet PRECIES wat je bedoelt.
Theoretisch is mijn kortste route Elst (Gld) - Amersfoort via Scherpenzeel/Woudenberg of via de Glind/Leusden. Maar dan kom ik door vele dorpskernen heen en zoals ook Random aangeeft vertraagd dat enorm.
Niet alleen kan je niet meer lekker doorStromeren; je moet ook vaker accelereren en dat kost weer extra accucapaciteit en dus beperking van je actieradius.

Dus in plaats van bovenstaande 52 km trajecten rijd ik door de Betuwe en over de Utrechtse Heuvelrug op een 61 km stuk. Da's 10 km verder MAAR:
- je kan doorrijden;
- je kan genieten van de omgeving;

Stromer ze,
Reinout
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Lomito schreef: 15 okt 2017, 00:44Ik kom uit Soest en ken daar alle mooie paden...
Nou, mijn plan is om de eem te volgen, nog nooit geweest, maar ga t vanmiddag zien hoop ik.
De fietspaden in t dorp zijn vrij ontmoedigend om de fiets te pakken :roll:
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Reinout-St1x schreef: 15 okt 2017, 05:36 Goedemorgen Random,

ik weet PRECIES wat je bedoelt.
Theoretisch is mijn kortste route Elst (Gld) - Amersfoort via Scherpenzeel/Woudenberg of via de Glind/Leusden. Maar dan kom ik door vele dorpskernen heen en zoals ook Random aangeeft vertraagd dat enorm.
Niet alleen kan je niet meer lekker doorStromeren; je moet ook vaker accelereren en dat kost weer extra accucapaciteit en dus beperking van je actieradius.

Dus in plaats van bovenstaande 52 km trajecten rijd ik door de Betuwe en over de Utrechtse Heuvelrug op een 61 km stuk. Da's 10 km verder MAAR:
- je kan doorrijden;
- je kan genieten van de omgeving;

Stromer ze,
Reinout
Dat is dan ook wel een hele mooie route! Maar ook flink om :o
Maar t geeft zoveel meer voldoening.
Ik kan ook door de polders rondom Nijkerk:arkemheen enzo, zeker met mooi weer een genot, veel vogels enz. 3km om, dat is niks vergeleken met jou :mrgreen:
Lomito

Random schreef: 15 okt 2017, 09:55 Nou, mijn plan is om de Eem te volgen, nog nooit geweest, maar ga t vanmiddag zien hoop ik.
De fietspaden in t dorp zijn vrij ontmoedigend om de fiets te pakken :roll:
Goed plan, de hoofdwegen door Soest zijn vrijwel allemaal stoeptegelpaden maar er zijn interessante alternatieven zoals de Peter van den Bremerweg, het Kerkepad (geasfalteerd en verkeersluw), Lange Brinkweg (betonklinkers) of wellicht nog de beste route: de AP Hilhorstweg (geasfalteerd en gedeeltelijk alleen bestemmingsverkeer).
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Dank dank!
Die laatste ben ik over heen gegaan ja.
wat een heerlijke route, nieuw fietspad langs de eem, en daarna die AP hilhorst-street.
Zonnetje, strakke weg, goed voor de topsnelheid en stromergrijns :D
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Reinout,

Indrukwekkend plaatje hoor. :ay

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie