Hoe hard ga jij?

Gebruikersavatar
Mark
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2017, 21:58

Ik kan mijn ww-route qua afstand en snelheid precies in tweeen delen: het eerste traject vanuit de Zaanstreek t/m Diemen (31km) bevat redelijk wat bochten op smalle paden en het passeren van Amsterdam, dus veel remmen en accelereren. Het tweede gedeelte Diemen Utrecht gaat langs het Amsterdam-Rijnkanaal tot vlakbij kantoor. Langs het ARK (31 km) ligt de gemiddelde snelheid regelmatig tussen de 38 en 40 km/u. Het is me nog maar een paar keer gelukt om met een gemiddelde van ruim 38 km/u thuis te komen vanaf kantoor. Dit was onder ideale omstandigheden zullen we maar zeggen.
Overall ligt de gemiddelde snelheid op 34 km/u o.b.v 5000 gereden kilometers.
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Ik ben 1 november begonnen bij een nieuwe werkgever. Enkele reis Kesteren - Bemmel 28-29 km. Een mooie en erg rustige route. Ik kan via Kesteren - Andelst - Herveld - Oosterhout - Bemmel, dan haal ik een (Stromer) gemiddelde van (ruim) 38 km/u. Fiets ik vanaf Dodewaard 16 km over de dijk naar Oosterhout en vervolgens naar Bemmel dan ligt het gemiddelde op ruim 39 km/u.

Erg hoog ;-) maar ik heb dan ook een route waarbij ik vrijwel altijd non-stop kan doorrijden. Reistijd tot nu toe: 45, 46, 47 of 48 minuten :ay
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Het onderstaande rondje heeft -schat ik- 80 % vrij- en 20 % stadsverkeer.

Ook welk eens naar A'dam centrum gefietst maar dan is het daar op stukken stapvoets rijden
Bijlagen
Schermafdruk 2017-11-05 12.08.57.png
Schermafdruk 2017-11-05 12.08.57.png (474.92 KiB) 4573 keer bekeken
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Lomito

Ritje langs Soestdijk zie ik... Ik ben daar geboren en getogen (oke, Soest-Zuid) en ken daar alle mooie fietspaden. Interesse in een rondje Soest-Amersfoort-Baarn?
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Chris Lijkt me zeker een prima plan.
Zodra we weer in lente sferen komen gaan we nadere afspraken maken !!! :cool2:
Gr Peter
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Hans Kamp
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2017, 16:14

Ik haal niet dergelijke snelheden. Op mijn route naar het werk komt ik enkele kruispunten tegen. Ook is een traject opgebroken en moet ik goed uitkijken en daardoor langzaam fietsen.

Op een bromfietspad fiets ik 30 km/h of 40 km/h (soms - als ik niet oplet - iets harder). Op de rijbaan ongeveer 45 km/h, soms iets harder, en trap ik door de begrenzing heen.

Door werkzaamheden rij ik ongeveer 15 km/h gemiddeld. Op een zonnige dag al snel 25 km/h. Ik vind het niet erg dat ik niet overal hard kan fietsen. Het houdt mij ook scherp.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Helemaal niks mis mee inderdaad. Mijn snelheden binnen de bebouwde kom fluctueren ook enorm. Anticiperen op de situaties, zoals jij doet, dat is de veiligste, meest sociale en vooral ook leukste manier om op een Stromer te rijden. Je weet wat je Stromer kan, maar het hoeft niet altijd.

Op mijn woonwerk route, pakweg 90% van 30km enkel rechtuit over lege paden, gaat het bij mij wel behoorlijk veel sneller.

Maar wat er uiteindelijk aan gemiddelde snelheid in mijn OMNI staat maakt me helemaal niks uit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Hans Kamp schreef: 17 dec 2017, 22:51Op de rijbaan ongeveer 45 km/h, soms iets harder, en trap ik door de begrenzing heen.
Ik heb mezelf aangeleerd om op de rijbaan juist geen 45 km/uur te rijden. Nu moet ik wel zeggen dat ik bij hoge uitzondering op de rijbaan rij, alleen als het mij goed uitkomt en het verkeer niet al te druk is. De eerste ritjes op de rijbaan had ik ook de neiging om 45 km/u te gaan rijden tot ik mezelf in problemen bracht met die hoge snelheid op een rotonde...

Ter verbetering heb ik de koekenpan verwijderd en vervangen door een kleine spiegel recht onder het linker handvat. Daardoor is het spiegelbeeld van achteropkomend verkeer minder opdringerig, het beeld wordt standaard afgedekt door mijn onderarm en ik kan alleen in de spiegel kijken door mijn arm even weg te draaien. Ik rij nu gewoon de snelheid die ik prettig vind, meestal zo'n 35-38 km/uur en als er getoeterd wordt ga ik terug naar 30 km/uur... :sling:
Hans Kamp
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2017, 16:14

Ik vind 45 km/h op de rotonde wel vaak te hard. Ik kijk zeer ver vooruit. Als ik in de verte een rotonde zie stop ik met trappen, waardoor ik snelheid verlies. Desnoods rem ik wat bij. Het ligt er ook aan wie er voorrang heeft; dat kan verschillen. Ook bij kleine straatjes ga ik niet 45 km/h, maar zachter. Vaak zijn dat woonerven waar de maximum snelheid 30 km/h is.

Ik vergelijk het met autorijden, alleen met het verschil dat je met de auto 50 km/h rijdt, en met de speed pedelec 45 km/h. Je rijdt niet altijd deze maximumsnelheden; verkeerssituaties kunnen vereisen dat je gewoon langzamer gaat.
Hans Kamp
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2017, 16:14

Ik kom tijdens de route van en naar mijn werk één rotonde tegen. Als ik naar mijn vader ga kom ik deze rotonde ook tegen, maar daarnaast ook een ovonde. Dat is een eivormige rotonde waarbij de auto's de rijbaan volgen (in de vorm van een ei, en de motoren, bromfietsen en speed pedelecs dus ook) en de fietsers in een cirkel rijden. Dat is bij Borne.

Daar is het zeer goed opletten geblazen en is het belangrijk dat ik de voorrang ook echt krijg. Zowel op de speed pedelec als op een andere fiets moet ik zeer alert zijn, anders lig ik onder de auto.
Plaats reactie