Stromer-ontmoetingen in het wild

Stromer Community Lounge.
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

Re: Stromer-ontmoetingen in het wild

Bericht door Lamkram » 19 apr 2018, 19:24

Gisteren avond rond 22:15 uur. Ik reed vanuit Amsterdam zuidoost richting het Diemerbos en ik zag nog binnen de bebouwde kom een fietser voor mij rijden. Achterlicht op de fiets en ook een op de helm. Deze fietser reed een aardig stuk voor mij maar ik kwam dichterbij. Dat stagneerde toen ik de brug over ging in de richting van het Diemerbos. Op dat moment had de fietser voor mij in de gaten dat ik eraan kwam. Wat ik ook deed ik kwam niet dichterbij dan zo’n 25 meter. Ik gokte op de bochten, om daar terrein te winnen. Dat ging aardig. Hoera een verkeerslicht bij de toerit van de A9 richting Maxis of IJburg. Ik hoopte dat deze fietser ook mijn kant op ging maar helaas deze man, want dat had ik inmiddels in de gaten reed op zijn STROMER richting IJburg. Ik schreeuwde nog Stromuuuur, maar hij reed krachtig door.

Ik heb niet vaak meegemaakt dat ik een Speedpedelec niet kon inhalen, maar ja tegen een Stromer kan je niet altijd op. Leuk om dit mee gemaakt te hebben en ik heb er vrede mee.

Herken jij je in dit verhaal?? Nou dan lezen we het misschien hier wel.

Fijne kilometers verder.

Groet Mark
ST1X, 814 Wh, Charcoal, 20'', Redshift ShockStop, BF, Magicshine MJ-900 (1200Lm), Spurcycle (black), 25Km enkele reis. In de zomer CCPC en in de winter CTCW-II, Regio Almere-Amsterdam-Almere :d3:

Lamkram
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

Bericht door Lamkram » 19 apr 2018, 19:29

Eric1971 schreef:
18 apr 2018, 18:57
Van al dat stromeren ging de maag knorren en de keel moest ff gesmeerd worden, dus heerlijk gelunched bij het kasteel in Dorwehrt met een heerlijk Kasteel blond en donkerbruin biertje ok het waren er 2🙈 daarna lekker richting huis gestromeerd !!
Lomito ( Chris ) bedankt voor de leuke middag ga we binnenkort nog eens doen ☺️
Ja, laat dat maar aan Chris over, hij heeft altijd wel een reden om ...... #Jaloers :D

Groet Mark
ST1X, 814 Wh, Charcoal, 20'', Redshift ShockStop, BF, Magicshine MJ-900 (1200Lm), Spurcycle (black), 25Km enkele reis. In de zomer CCPC en in de winter CTCW-II, Regio Almere-Amsterdam-Almere :d3:

Eric1971
Veteraan
Veteraan

Bericht door Eric1971 » 19 apr 2018, 21:39

En ze smaakte heerlijk Mark :az
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:

Stromend
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Stromend » 21 apr 2018, 22:40

Vanmiddag een Charcoal ST2 tussen Epse en Deventer onder de A1 door en eenzelfde in de buurt van Diever langs het kanaal zonder helm.

Zebbernaut
Moderator | Forum Supporter
Moderator | Forum Supporter

Bericht door Zebbernaut » 21 apr 2018, 23:00

Stromend schreef:
21 apr 2018, 22:40
zonder helm.
De Sloeber :mrgreen:

Ebiker
Veteraan
Veteraan

Bericht door Ebiker » 22 apr 2018, 20:45

Gisteren 21/04/2018 een stromer st1x ( oranje ) tegengekomen (14:08 uur)op de SCHELDELAAN :mrgreen: , komende van basf, gunvor of msc , man in de 30 , zwart haar voor zover ik kon zien. Ik kwam je tegen vlak aan een verkeerslicht, en ik zat op een zwarte multicycle. Iemand van het forum? ,ikzelf had een oranje fluo vestje aan, vergezeld met zwarte helm...... , mezelf dood aan het trappen omdat ik maar 25 kon rijden :lol:
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:

Buzze
Expert
Expert

Bericht door Buzze » 23 apr 2018, 18:26

Stromend schreef:
21 apr 2018, 22:40
zonder helm.
Deed ik vanmorgen ook, onbewust. Na een 'slopende' nachtshift via poort 1 het fabrieksterrein verlaten richting Noordlandbrug. Ter hoogte van poort 3 werd ik door een kruisende fietser vreemd aangekeken, toen viel m'n frank (of twee eurocent zo je wil) dat het wel heel fris was aan m'n hoofd. Aan poort 6 terug het terrein opgedraaid om in de badzaal m'n helm te gaan halen. Mooi te zien op Strava :oops:
Wat 't kopke vergeet, moeten de beentjes betalen, zei een vroegere collega altijd :D
Scheldelaan-Stromer

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 23 apr 2018, 18:53

Ik vanmorgen ook weer met mijn slaapkop zonder helm op de Es. Ik was mijn wijkje al uit toen ik dacht: hm, lekker, te lekker, wat is er mis? Njaaaa maakt het uit.. En toen gaf ik gas, sprongen me direct de tranen in mijn ogen -> oh ja, geen vizier = geen helm.

Ook terug dus :oops:
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

thijser
Expert
Expert

Bericht door thijser » 23 apr 2018, 20:52

Vanmorgen was ik ook zonder helm weggereden... Voelde na een paar 100 meter toch wat kaal, dus terug :)

Vanmorgen tijdens mijn ritje van Leiden naar Den Haag langs de vliet meer speed pedelecs dan gewone fietsen gezien :D Ik heb denk 3 Stromers gezien en 2 ingehaald, waren ST1's dacht ik.

Op de terugweg zag ik ook een Stromer mij tegemoet komen bij de vlietlanden. Dat was denk ik een ST2 2018 of een ST2S want ik herkende de M99 koplamp :)
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter

marco-hlv
Expert
Expert

Bericht door marco-hlv » 23 apr 2018, 20:54

Heb het twee keer meegemaakt. Zonder helm de heenweg. Was al te ver weg toen ik het ontdekte. Rustiger aan gereden en de terugweg eentje (niet goed gekeurd, maar beter iets dan niets) geleend op mijn werk.

Vandaag een ST1 tegemoet gereden langs het spoor Amersfoort-Den Dolder bij Soesterberg. Kon niet goed kijken want ik moest door de hobbels heen omdat jij de goede doorgang pakte bij de versmalling :P
Witte ST1X, 983Kwh, bodyfloat, spurcycle, Ergon GP3 en spatlap. Abus Pedelec+. ww plm 75 km vv

Plaats reactie