Stromer-ontmoetingen in het wild

Stromer Community Lounge.
mhuibers
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Re: Stromer-ontmoetingen in het wild

Bericht door mhuibers » 03 okt 2018, 08:49

Vanmorgen om 8:24: Een zwarte ST1/ST2 op de Laan van Westroijen, Tiel, tussen de rotonde en het kruispunt bij het van der Valk hotel. Je had een fel geel jasje aan. Jij reed op het fietspad, niet in het hoogste verzet. Ik (oranje ST1x) reed op de rijbaan, 100 meter achter je. Op het moment dat je de weg overstak (bij het Waterschap) ging je vlak voor me langs. Ik reed rechtdoor richting het ziekenhuis waar ik werk. Ik belde (Spurcycle) maar je reageerde niet. Normaal kom ik daar een uur eerder langs, dus we zien elkaar niet veel.

1: Iemand van hier?

2: Hoe kan je automobilisten nog meer in de war brengen? 2 dezelfde fietsen vlak achter elkaar op dezelfde snelheid. 1 op het fietspad, 1 op de weg. Op de plek waar we reden is het juist heerlijk rijden op de rijbaan. Verhoogde middenberm dus je wordt niet ingehaald en nieuw asfalt. Bovendien zou jij juist lekker links kunnen voorsorteren om af te slaan richting je werk i.p.v. de weg dwars over te moeten steken vanaf het verboden fietspad.

Op deze manier gaat de automobilist nóóit snappen hoe het werkelijk zit en zal de SP'er die zich aan de wet houdt door op de rijbaan te rijden altijd de pineut blijven (uitgescholden worden, enz.).

Stromerlijke groet,

Mathijs Huibers
ST1x oranje 983 Wh | Spurcycle | Quadlock iPhone 7 | Ergon GP3 | Ergotec M88 | Ortlieb backroller classic zwart | Brooks B17 | Bodyfloat | Redshift Shockstop

Daniel1975
Veteraan
Veteraan

Bericht door Daniel1975 » 03 okt 2018, 19:10

Al meerdere malen een dame op een zwarte stromer zien rijden langs de ringvaart thv Roelofarendsveen. Iemand van hier?

maikelplak
Rookie
Rookie

Bericht door maikelplak » 04 okt 2018, 11:15

Daniel1975 schreef:
03 okt 2018, 19:10
Al meerdere malen een dame op een zwarte stromer zien rijden langs de ringvaart thv Roelofarendsveen. Iemand van hier?
Hi Daniel, vermoedelijk is dat mn schoonmoeder. Ze rijdt op een zwarte St2 van Roelofarendsveen naar Amsterdam. Ze heeft een account op dit forum, maar kijkt er nooit op. Ik ga het doorgeven :cool2:

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 10 okt 2018, 20:33

En weer een wilde ontmoeting, vanavond in Heelsum...
.
Waar het :ba vol van is...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 10 okt 2018, 20:41

Leuk om te zien dat je je echt niet meer kon inhouden toen je eenmaal die SP in de verte zag rijden. Een ST1 dus, dat is inderdaad wel het grootst denkbare verschil in ondersteuning tussen de Stromers onderling, al ging-ie inderdaad mooi snel.

Je trekt ook lekker vlot op zeg, vanuit stilstand. Is dit verbeterd sinds je TMM sensor is vervangen, of ging dit al zo lekker?

Leuk filmpje.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Barry
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Barry » 10 okt 2018, 20:54

Lomito schreef:
10 okt 2018, 20:33
En weer een wilde ontmoeting, vanavond in Heelsum...
Heerlijk filmpje weer! In afwachting van mijn ST5 is dit de beste surrogaat.. ik herken ook een stukje van de route ;)

Moet wel lachen om die stromergroet van je..
ST5 XL met bagagedrager sinds 30 nov '18 | Kinekt | Spurcycle | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Visibility zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 10 okt 2018, 20:59

Stromeur schreef:
10 okt 2018, 20:41
Je trekt ook lekker vlot op zeg, vanuit stilstand. Is dit verbeterd sinds je TMM sensor is vervangen, of ging dit al zo lekker?
Nee, dit is dus echt het effect van de nieuwe sensor... de fiets spuit weg met maximale ondersteuning, zoals gezegd net zo lekker als de ST2s maar dan met het comfort van de ST5. Je weet niet hoe blij ik ben met mijn 'nieuwe' fiets!!! :bp: :bo: :be :heat:
Barry schreef:
10 okt 2018, 20:54
Moet wel lachen om die stromergroet van je..
:lol: Succes met wachten... ik heb nog een filmpje in de maak van de rit afgelopen zaterdag van Nijmegen naar Kleve via het Reichswald... Misschien vanavond nog.
Waar het :ba vol van is...

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 19 okt 2018, 20:31

Ik werd vanmiddag tussen Veghel en Erp (net voor bebouwde kom Erp) ingehaald door een witte Stromer. Ik gok een ST1, maar omdat ik meer met mijn zoontje bezig was heb ik het niet goed kunnen zien. Iemand van hier?
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Wiebe

Bericht door Wiebe » 20 okt 2018, 21:41

Vandaag dagje slot Loevestein gedaan en bij terugvaart komt er een St5 van de pont af gereden. Ik zonder fiets, maar toch wel even verlekkerd naar de 5 staan kijken, en kort babbeltje gemaakt.
St1X 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 10000+ and counting.

Sobat
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Sobat » 22 okt 2018, 16:04

Door enthousiaste verhalen eens naar de dealer in Herveld gereden...
Een leuke ontmoeting gehad met Lomito en Jos in een fantastische zaak. Inclusief koffie en een hartelijke rondleiding.
Ik wilde een nieuwe ketting aanschaffen en een helm. Helaas niet de helm die ik zocht op voorraad, de ketting gelukkig wel.
Nu ik er toch was gelijk maar een reserve ketting meegenomen (voor een mooie prijs). Voordat ik de zaak uitliep werd ik nog overladen met vele tips en mocht ik ergens niet uitkomen dan moest ik vooral even bellen.
Via de drankhandel in Heteren (die helaas gesloten was)voor een kist Tap 6 weer naar huis. :ay
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart

Plaats reactie