Stromer-ontmoetingen in het wild

Stromer Community Lounge.
Lomito
Veteraan
Veteraan

Stromer-ontmoetingen in het wild

Bericht door Lomito » 29 mei 2017, 17:19

Tijdens fietstochten kom je af en toe collega-speedbikers tegen, gezien het relatieve snelheidsverschil van ca. 70 km/uur is de beschikbare tijd voor herkenning, begroeting en het uitwisselen van ervaringen en andere wetenswaardigheden beperkt tot enkele milliseconden en wordt de communicatie noodgedwongen gereduceerd tot een vriendelijk knikje met het hoofd.

Zo reed ik vandaag over de Waalbandijk bij Druten en trof daar om 16:20uur een man en vrouw, beide op een ST2 (ne zwarte en witte), te herkennen aan het v-vormige dagrijlicht. Kwartiertje later kwam ik op de Waalbrug (Tacitusbrug) nog een speed pedelec tegen, een man op een Riese&Müller(???)...

Er zijn weken dat ik niet één snelle fiets tref en nu in 15 minuten maar liefst 3. Nu was het vandaag ook wel erg mooi weer, hoewel warm maar dat is op een speed pedelec niet zo'n probleem vanwege de ondersteuning en de perfecte rijwind die voor verkoeling zorgt.

Misschien lezen de betreffende bestuurders de berichten hier en kunnen we de uitwisseling hier in het Stromercafé dunnetjes overdoen. Ik zit inmiddels aan de bar met een Tap6 MeinAventinus binnen handbereik... :D
Waar het :ba vol van is...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Stromer-ontmoetingen in het wild

Bericht door Stromeur » 29 mei 2017, 18:23

Ik heb tot nu toe exact één andere Stromer gezien, in Harlingen. Maar die reed stapvoets (langs de havens in het centrum) en de berijder droeg geen helm, dus zou zomaar ook een 25km/u variant kunnen zijn. Ik zat in de auto dus heb die meneer niet van zijn fiets kunnen sleuren om hem grondig te ondervragen :twisted: .

Stromers herken ik zeker weten binnen een nanoseconde, met een half oog én op grote afstand. Met die andere merken pedelecs heb ik meer moeite, want ik ken de koplampen die daarop zitten niet uit mijn hoofd en het silhouet van die bikes is beduidend minder markant.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 30 mei 2017, 00:54

Vanuit de auto op de A325 heb ik regelmatig Stromers gespot op de F325. Sinds ik zelf regelmatig rondstromer over de F325 heb ik er geen één meer gezien... :lol:

vincentbosse
Expert
Expert

Bericht door vincentbosse » 30 mei 2017, 08:55

Lomito schreef:
30 mei 2017, 00:54
Vanuit de auto op de A325 heb ik regelmatig Stromers gespot op de F325. Sinds ik zelf regelmatig rondstromer over de F325 heb ik er geen één meer gezien... :lol:
Rij er dagelijks bij redelijk tot goed weer.
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Wijchen eo

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 30 mei 2017, 11:05

Dan zullen we elkaar zeker een keer tegenkomen... 8-)

NickV
Expert
Expert

Bericht door NickV » 30 mei 2017, 11:15

Ik zag er laatst twee achter elkaar op de binnenroute oostelbeers - middelbeers - diessen. Ik ga zelf langs het kanaal fietsen dus zal ze alleen tegen komen als ik met de auto ga ;)

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 31 mei 2017, 16:06

Vandaag bij een plaatsgenoot geweest voor m'n werk, blijkt hij een Stromer ST1 in de schuur te hebben staan met 20K op de teller... :D

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 03 jun 2017, 13:18

Zaterdagmorgen stond ik bij Dikkenberg voor, ja waarvoor eigenlijk, zodra ik Herveld inrij heb ik de neiging om even langs de fietsenmaker te gaan... oh ja, groter voorblad. Terwijl ik daar stond hoorde ik een wel zeer bekend geluid van piepende remmen, kan alleen een Stromer zijn! En daar stond Reinout-ST1x (superenthousiaste Stromerrrrrijder met dubbele 983Wh-accu) met zijn ST1x en een Wilders-A4-tje met agendapunten om de fiets na precies 4 weken en 1800 km :shock: :shock: :shock: van enige modificaties te voorzien, zoals Spurcycle-bel en verende zadelpen.

Reinout is vandaag jarig, hieperdepiep, net zoals mijn lief! Geen mooier cadeau dan een Stromer met enkele noodzakelijke aanpassingen. En vanavond een 7-gangenmenu.
Laatst gewijzigd door Lomito op 03 jun 2017, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.

vincentbosse
Expert
Expert

Bericht door vincentbosse » 03 jun 2017, 13:31

Vanwaar een groter blad?
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Wijchen eo

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 03 jun 2017, 13:37

vincentbosse schreef:
03 jun 2017, 13:31
Vanwaar een groter blad?
Bij snelheden +45 draai ik me helemaal suf, terwijl de eerste 8 versnellingen vrijwel nooit gebruikt worden. De elfde moet een overdrive zijn, wind mee/heuvel af en dan op het gemak ronddraaien.

Bij de fietsenmaker hoorde ik dat het voorblad 52 tanden heeft en een upgrade 56. Ik vraag me af wat het verschil in diameter is in mm. Het moet er ook nog een beetje leuk uit blijven zien.

Plaats reactie