Winterfietsdip

Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

En om er maar een vervolg aan te geven:

Vanmiddag door de snegen, ragel en heeuw terug naar huis.......
Wel wind mee, dus klagen mogen we niet :D
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Vanmorgen 6.30 z..kregen wind mee en vanmiddag sneeuw, hagel en regen wind tegen :bh:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pfoe, jullie zijn helden!

Ik zat vanmiddag thuis te werken toen er vanalles uit de hemel begon te vallen: dikke regendruppels, ijzel, hagel, sneeuw. Op een gegeven moment kwam de boel hier horizontaal op de wind voorbij vliegen. Had er niet graag in gereden op de Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Tot nu toe, sinds 02/01 elke dag met de Stromer, BEHALVE vandaag !.........spiegelglad hier in Amsterdam en omgeving.
Dan maar met de Auto, en vroeg naar huis ivm files!
Fijne weekend allemaal :ay :az :ba
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Vorige winter doorgefietst, deze winter ook. Maar het vieze, grijze en natte weer in het donker is wel een aanslag op de motivatie, en de combinatie met de gewijzigde werkplek van mijn vrouw (we werken nu in dezelfde stad) is ook niet motiverend.
Zij gaat met de SP naar Dem Bosch (15 km) en neemt dan de trein. Ik doe de totale afstand met de SP. Met de auto kunnen we samen rijden, en parkeren doet ze gratis...

Nu ik een langzame e-bike heb als leenfiets na mijn ongeval, is het nog moeilijker op te brengen. Ik rijd daarmee gemiddeld 25,2 kmpu (teller), dus bijna 2 uur enkele reis. Dat half uur meer betekent dus een uur later thuis, en dat is veel, zeker als er ook nog avondverplichtingen zijn (dansles, kerkvergadering, etentje deze week).
Deze week gisteren met de auto gegaan, de verwachte winterse neerslag was het omslagpunt... ;-)
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Vdbrinky
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2018, 12:42
Locatie: Nijkerk - NL
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 21684

Ik had vanochtend een winterdipje: Onderuit bij een rotonde, ging gelukkig niet hard.

Verder vind ik het wel lekker om te fietsen in de kou. Als het continue regent niet, maar het is best vaak droog als ik moet fietsen.
Is aan het genieten van een ST1x
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

De motivatie is zeker wel wat minder in de zin dat ik er minder lol aan beleef.

Maar de gedachte aan wachten op een koud winderig treinstation om vervolgens met honderden mensen in een afgeladen veewagen naar een bestemming te rijden wat niet je bestemming is, maakt stromeren ineens heel aantrekkelijk.
Alles beter dan OV
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik kon vandaag niet Stromeren, maar geloof dat ik er ook wel soort van blij mee was. Meerdere valpartijen gezien van fietsers en een motorrijder. Verraderlijk glad vanmorgen.
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Ook deze morgen voor het eerst de Stromer thuis gelaten was te trikkie.... :aq
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ben vandaag ook met de auto gegaan, maar ga vanavond nog wel met de fiets 52km heen en vannacht terug. Voor vannacht hebben ze een droge nacht voorspeld, dus dat komt wel goed.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie