Verste rit die je gemaakt hebt op de Stromer op 1 acculading

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Wat is de verste afstand die jullie op jullie Stromer/SP in één rit (zonder tussentijds opladen of met tweede accu) hebt gemaakt? Vanavond het plan bedacht om morgen 100km proberen te halen op mijn Stromer, maar geen idee of ik dat met de ST5 icm met deze temperaturen ga halen. Ik denk dat ik dan wel in stand 1 en met een lage torquesensor-stand moet gaan rijden (en verder zoveel mogelijk spullen moet thuislaten).

(Ik hoop een leuk ritje morgen over de Veluwe te gaan maken. Ik heb vandaag mijn eerste bib tights met zeem gekocht (wat een verademing!) en een 4-season jack gekocht (dank FreddyH voor de tip), dus heb er morgen zin in :cool2: )

Ben benieuwd hoe ver jullie gekomen zijn en welke trucs jullie hebben toegepast...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Verste op 1 lading: 86km. Trucs? Gewoon vol gas met maximale ondersteuning (wel warm en windstil weer). Belangrijkste truc: grote accu.

Over de jas: dat ding is subliem. Tot 13/14 graden tenminste, daarboven is hij voor mij te warm. Maar daaronder: tot ongeveer 7 graden alleen een dun shirt met korte mouwen eronder. Tot iets boven nul een shirt met lange mouwen, tot -5 een dikker shirt met lange mouwen en daaronder meerdere lagen.
Ik heb het in die jas nog niet koud gehad, heb hem tot -8 gebruikt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

FreddyH schreef: 27 dec 2018, 23:51 Verste op 1 lading: 86km. Trucs? Gewoon vol gas met maximale ondersteuning (wel warm en windstil weer). Belangrijkste truc: grote accu.

Over de jas: dat ding is subliem. Tot 13/14 graden tenminste, daarboven is hij voor mij te warm. Maar daaronder: tot ongeveer 7 graden alleen een dun shirt met korte mouwen eronder. Tot iets boven nul een shirt met lange mouwen, tot -5 een dikker shirt met lange mouwen en daaronder meerdere lagen.
Ik heb het in die jas nog niet koud gehad, heb hem tot -8 gebruikt.
Mijn accu vergroten behoort niet tot mijn mogelijkheden tussen nu en morgenochtend ;)

Ik ben benieuwd hoe het Jack het morgen houdt. Doe er een merinowollen shirt met lange mouwen en kol onder. Voor de zekerheid nog een laagje in de tas mee..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik ben 's morgens eens tot de vaststelling gekomen dat mijn batterij niet opgeladen was. Ik ben toen zonder al te veel problemen met een gemiddelde van 25 km/h (GPS, 27 km/h volgens Omni) op mijn werk geraakt, in standje 1, afstand was toen 50 km. Op standje 1 kan ik dus 200 km afleggen aan 25 km/h (heeft dan wel weinig zin, met de racefiets doe ik dat sneller).

Indien ik standje 2 aanpas naar koppel = 20% (de twee andere parameters mag je gewoon laten staan), dan haal ik meer dan 100 km uit de batterij, (flink) windop haal ik gemiddeld 32-33 km/h, zonder wind kan ik dan aan een van 40 km/h rijden.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Barry schreef: 28 dec 2018, 00:14 Ik ben benieuwd hoe het Jack het morgen houdt. Doe er een merinowollen shirt met lange mouwen en kol onder. Voor de zekerheid nog een laagje in de tas mee..
Klinkt als veel te warm! Ik hou als richtlijn altijd aan dat ik het na 5-10 minuten fietsen warm genoeg moet hebben, de eerste 5 min. Mag je het fris hebben!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Interessant topic voor je, Barry : Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Golvas schreef: 28 dec 2018, 00:48 Interessant topic voor je, Barry : Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius
Ja dat draadje ken ik. Ik hou zelf ook al een administratie van alle ritten bij in Excel met afstand, snelheid, vermogen, accuverbruik en weer. Ik weet dus al wel wat de theoretische actieradius is onder de normale settings, maar heb nog niet met de krachtsensor gespeeld en het effect op de actieradius, vandaar mijn vraag..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Tomasj schreef: 28 dec 2018, 00:28 Ik ben 's morgens eens tot de vaststelling gekomen dat mijn batterij niet opgeladen was. Ik ben toen zonder al te veel problemen met een gemiddelde van 25 km/h (GPS, 27 km/h volgens Omni) op mijn werk geraakt, in standje 1, afstand was toen 50 km. Op standje 1 kan ik dus 200 km afleggen aan 25 km/h (heeft dan wel weinig zin, met de racefiets doe ik dat sneller).

Indien ik standje 2 aanpas naar koppel = 20% (de twee andere parameters mag je gewoon laten staan), dan haal ik meer dan 100 km uit de batterij, (flink) windop haal ik gemiddeld 32-33 km/h, zonder wind kan ik dan aan een van 40 km/h rijden.
:ay die instelling ga ik dan maar eens proberen..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ik ben nooit verder dan plm 60 km van huis geweest. Onderhoud bij de dealer, daar fiets ik altijd heen. Dat gaat de ene keer met volle accu en volle ondersteuning, maar de andere keer moet ik tussendoor toch maar even terug naar "de 2". Enorm afhankelijk van temperatuur en wind. Ben wel eens op de weg terug (begin maart2018) in de vrieskou met wind tegen vanaf Hilversum in 2 en laatste stuk (nog voor Spakenburg) in 1 moeten fietsen en tenslotte nog een kilometer zonder ondersteuning. Dan kan het vriezen, maar ik zweette me een ongeluk.
Afgelopen september de terugweg flinke wind in de rug, verkeerde route via Almere-Haven en Nijkerkersluis (dat krijg je als je wat nieuws probeert en de verkeerde afslag pakt), iets van 65-70 km gereden en toch 10% over.

Aangezien ik de Stromer alleen voor ww gebruik schat ik niet in dat ik voor de lol in standje 2 ofzo een rondje ga maken kijken hoe ver ik kom. Dan pak ik de racefiets wel of ga met het gezin rondpeddelen (pa, kan dat wat langzamer ... :lol: )
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Barry schreef: 28 dec 2018, 08:44
:ay die instelling ga ik dan maar eens proberen..
Het is ook windstil vandaag, dat gaat ook absoluut helpen. Succes. :cool2:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie