Brandstofprijzen protest

Plasmajack
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 nov 2018, 15:35

2 x 300 wat zonnepaneel
1 x victron gel accu 230 A/h
1 x victron solar lader
Kabels en zekering
victron omvormer ongeveer 800 w

kost ongeveer 1400 euro

( ik heb een kampeeraanhanger gemaakt met een koelkast , diepvries ingebouwd nu met uitbreiding om 2 stromer accu’s te gelijk te kunnen opladen. Alles werkt op het bovengenoemde systeem zo kunnen we op vakantie staan waar wij willen volledig zelfredzaam. Op de kampeeraanhanger zijn aan voor en achterkant fietsendrager gemaakt waardoor de stromers meekunnen.
Lomito

Bedankt voor de info, ik zie niet hoe we hiermee ons hele energieverbruik kunnen afdekken maar op zich is het wel goed dat hiermee een stukje zouden afdekken. Ik denk alleen dat de hoge kosten niet terugverdiend kunnen worden ofwel dat belasting betalen voorlopig nog goedkoper zal zijn.

Zolang er geen goed(koop) alternatief voorhanden is concentreer ik mij voorlopig op het verminderen van ons fossiele energieverbruik voor huishouden en transport. Gebruik van de Stromer past prima in deze opzet. Nog steeds fossiele stroom maar wel zo'n 50x minder dan met de brandstofauto. Om het gasverbruik te verlagen hebben we afgelopen decennium geïnvesteerd in isolatie, eerlijk gezegd alleen voor beter comfort maar de besparing op de energierekening is mooi meegenomen.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Plasmajack schreef: 19 nov 2018, 19:32 2 x 300 wat zonnepaneel
1 x victron gel accu 230 A/h
1 x victron solar lader
Kabels en zekering
victron omvormer ongeveer 800 w

kost ongeveer 1400 euro

( ik heb een kampeeraanhanger gemaakt met een koelkast , diepvries ingebouwd nu met uitbreiding om 2 stromer accu’s te gelijk te kunnen opladen. Alles werkt op het bovengenoemde systeem zo kunnen we op vakantie staan waar wij willen volledig zelfredzaam. Op de kampeeraanhanger zijn aan voor en achterkant fietsendrager gemaakt waardoor de stromers meekunnen.
Leuk voor in de zomer als de zon schijnt...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

buco schreef: 19 nov 2018, 13:25 Wat mij betreft is brandstof nog niet duur genoeg.
Is dit een geval: ja we moeten iets doen aan de opwarming van de aarde maar ho maar, het mag geen geld kosten?
Waarom moet dit mij geld kosten???
Voor mij mag de brandstofprijs flink naar beneden hoor.
FreddyH schreef: 19 nov 2018, 14:04 Ik zou graag zien dat er een simpele lijn getrokken gaat worden: belasting op bezit van auto's gaat drastisch omlaag en alle soorten brandstof wordt op een eerlijke manier belast............
Kilometerheffing in combinatie met waar waneer er gereden wordt... iemand???
Hoef je zelfs de brandstof niet belachelijk duur te maken.
Dat het bezit van een auto belast wordt vind ik zowiezo een achterlijke redenering, evenals het bezit van een huis trouwens.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

En werkgevers verplichten bepaalde kantoortijden: ben je toch mooi de lul als je in het dure rekeningrijden-uurtje over de A4 moet.
Wat mij stoort bij al die proefbalonnen is dat er kwakkeloos vanuit wordt gegaan dat mensen voor de lol in de file gaan staan.
Vaak is er geen alternatief; verplichte arbeidstijden, kids die eerst naar school worden gebracht, geen serieuze OV verbinding, etc.

@buco: brandstofprijzen verhogen treft maar een deel van de rijders. Alle bouwvakkersbusjes, vrachtwagens en bedrijfs-leaseautos rekenen gewoon de kosten van de tankpas door aan de klant. Ik weet momenteel niet eens of de diesel duur of goedkoop is, hoef alleen de code van de tankpas te weten. Ik heb de Stromer dan ook 100% prive gekocht om files te ontwijken en lekker buiten te zijn. Terugverdienden van brandstofkosten oid zal mij niet lukken.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Er zou al eens kunnen nagedacht worden om diegene die van thuis uit zouden kunnen werken, thuis te laten. Betere levenskwaliteit. Honderden die uren in de file staan om aan 'n bureau plaats te nemen om dossiers af te handelen. Probleem nr 1 is: Overbevolking en dat alle grote bedrijven zich willen vestigen in centrum steden. Zolang er 1 druppel olie gevonden zal worden, blijven fosiele brandstoffen een doel op zich. Techniek evolueert het enige wat nu bezig is, is dat regeringen de burgers onrealistische alternatieven opdringen, de burger zal zeker overstappen naar alternatieven als hij hierin de voordelen van zal ondervinden. De ellende en milleu gebeuren bij het produceren van batterijen niet achterwege gelaten.
Just my 2 cents.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
buco

Daniel1975 schreef: 20 nov 2018, 06:16
@buco: ... Ik weet momenteel niet eens of de diesel duur of goedkoop is, hoef alleen de code van de tankpas te weten. Ik heb de Stromer dan ook 100% prive gekocht om files te ontwijken en lekker buiten te zijn. Terugverdienden van brandstofkosten oid zal mij niet lukken.
idem hier, ondertussen al sinds augustus 2017 geen enkele keer meer met de wagen gaan werken. Ondanks dat veel of weinig kilometers doen me geen euro scheelt, rijd ik er zo min mogelijk mee.

Maar misschien terug naar de oorspronkelijke vraag. Waarom staan ze daar te roepen? Blijkbaar omdat het leven (brandstof, vuilzakken, medicijnen, elektriciteit) gewoon te duur is. Ik/we hebben er een ecologische/klimaatdiscussie van gemaakt. En daar heeft het blijkbaar weinig of niets mee te maken.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Sowiso vinden Fransen ALTIJD dat ze tekort worden gedaan..... het is nooit goed daar en de veel te machtige vakbonden houden dat prima in stand.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Free2be schreef: 20 nov 2018, 07:40 Er zou al eens kunnen nagedacht worden om diegene die van thuis uit zouden kunnen werken, thuis te laten.
De ellende is dat de Belastingdienst eist dat je een x aantal dagen per jaar alsnog naar kantoor reist, anders kan de werkgever geen onbelaste reiskosten vergoeden. Mijn werkgever verplicht mij daarom om 3 van de 5 dagen 230km per dag in de auto te zitten. De andere twee dagen werk ik vanuit huis, maar dat mogen er wat mij betreft best meer zijn. De wereld is raarrrrr.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Stromeur schreef: 20 nov 2018, 16:07
Free2be schreef: 20 nov 2018, 07:40 Er zou al eens kunnen nagedacht worden om diegene die van thuis uit zouden kunnen werken, thuis te laten.
De ellende is dat de Belastingdienst eist dat je een x aantal dagen per jaar alsnog naar kantoor reist, anders kan de werkgever geen onbelaste reiskosten vergoeden. Mijn werkgever verplicht mij daarom om 3 van de 5 dagen 230km per dag in de auto te zitten. De andere twee dagen werk ik vanuit huis, maar dat mogen er wat mij betreft best meer zijn. De wereld is raarrrrr.
Inderdaad, een kromme regelgeving, maar dat is in ons Belgenlandje niet anders.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie