Stromer afzeik-topic

Stromer Community Lounge.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Stromer afzeik-topic

Bericht door Stromeur » 07 aug 2018, 23:08

Voor wie behoefte heeft om eens lekker tegen Stromer tekeer te gaan zonder inhoudelijk tegengas.

Onderbouwing is niet nodig. (Fiets)technische kennis, de handleiding, mogelijke oplossingen of een bemoedigend woord voor een mede-Stromeraar die baalt als een stekker omdat-ie een probleem heeft met zijn gloednieuwe Stromer, zijn in dit topic ook niet welkom. In tegendeel: het verdient de voorkeur om bij een gemeld probleem direct met je eigen problemen aan te haken. Hoe meer jouw klachten afwijken van het eerder gemelde probleem, hoe beter.

Zijn de mankementen aan jouw Stromer inmiddels verholpen? Niet relevant, gewoon op doorgaan. Heb je per ongeluk zelf iets aan je Stromer stuk gemaakt? Geeft niks, kan de beste overkomen en dat is dus bij deze gebeurd. Gooi het op de gebrekkige Stromer-kwaliteit, en door maar weer. Heb je geen enkel probleem met je Stromer waarmee je andermans verhaal kan kapen en kun je ook geen "hear say" bedenken? (Tip ter inspiratie: Facebook.) Geen zorgen. Lever in je reactie zoveel mogelijk algemene kritiek op Stromer. Je bent in dit topic op voorhand verzekerd van bijval, dus jou kan niks gebeuren. De melder van het probleem zal zich gesteund en gesterkt voelen, en daar gaat het om.

Bijdragen aan dit topic die getuigen van een behoefte aan nuance, perspectief, inhoudelijke discussie of oplossingen zullen direct worden verwijderd, want deze gaan ten koste van de kwaliteit van dit topic. Hetzelfde geldt voor bijdragen waarin op een andere manier gepoogd wordt om de sfeer positief, behulpzaam, opbouwend en oplossingsgericht te houden.

Voor de volledigheid: mensen die blij zijn met hun Stromer, mensen die een positieve mening hebben over een nieuw model (en al helemaal mensen die het ondenkbare hebben gedaan door er eentje te bestellen), mensen die tevreden zijn over de service van hun dealer en mensen die elke dag hun stinkende best doen om het forum correct te modereren zijn nadrukkelijk niet welkom in dit topic. Dit om te voorkomen dat kritiek ondersneeuwt, de onafhankelijkheid van het Stromer Forum in het gedrang komt en Stromer over het hoofd ziet hoe ontevreden de klanten werkelijk zijn.

Zoals bekend: Stromer leest mee, dus brand los.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Tony Mb
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Re: Stromer afzeik-topic

Bericht door Tony Mb » 08 aug 2018, 00:42

Ik vind het niet kunnen dat ik winterbanden op mijn stomer heb en daar in de zomer mee moet rondrijden.... Bijzonder slordig van Stromer, op zo een dure fiets verwacht je toch dat “ze” er ieder seizoen het juiste type band op leggen... :dwarf:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 9000Km... and counting

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 08 aug 2018, 00:58

Ik vind het niet kunnen dat mijn accu zo meegenomen kan worden als ik mijn ST5 in de openbare ruimte parkeer of mijn fiets moet locken waarbij de fiets opeens zenuwzieke kerstboomverlichting krijgt (hier sta ik, waarom heb je me nog niet kapotgeslagen)...
Waar het :ba vol van is...

Fastedde
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Fastedde » 08 aug 2018, 09:46

Tsja, open deur Lomito:

- Waarom de volgende software aanpassingen:
- Knijpen vermogen?
- Waarom mogen we niet zelf bepalen wat de Vmax is? :D je kan toch ook overal opvoersets voor brommers kopen?
Waarom wordt er nog geen accu gemaakt van 2kW, als je toch vooruitstrevend wil zijn.....
-
Stromer AG , leer van je fouten, en zet niet al je resources in op innovatie....
+ST2S and n-joying it to the max...

NickV
Expert
Expert

Bericht door NickV » 08 aug 2018, 11:21

Onze data in de cloud maar geen api.. :aq

Polling
Veteraan
Veteraan

Bericht door Polling » 08 aug 2018, 12:11

Ik heb er geen, en dat is niet eerlijk. Ik wil er een cadeau krijgen van Stromer.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

Mountainmac
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Mountainmac » 08 aug 2018, 13:11

Ha lekker een zeur topic. :cool2:

M.b.t. eigen ervaring 2017 St2S en St1x

- Pruts oplossing batterijvak, niet af te sluiten als er geen accu inzit en bandje nodig om e.e.a. nog een beetje dicht te houden.
- Doorgaans (te) goedkope afmontage van de niet primaire onderdelen; bijv. bel, standaard, zadelpen, stuur, cranks + lagers voor deze prijsklasse.
- Onderzijde zeer matig afgedicht i.v.t. gevoeligheid electronica.
- Opladers maken een bak herrie, niet te gebruiken op kantoor, voorbeeld nemen aan Bosch, die hebben dat beter voor elkaar.
- Hydraulische remmen hoeven echt niet meer te piepen, dat is gewoon een frequentie-ontwerpprobleem in de vork en het frame.
- De St1x remmen zijn ondermaats voor de snelheid van een Speed pedelec.
- Behoorlijk wat trilling in het frame door de electromotor, waardoor een ringslot niet zonder bijkomende resonantie te gebruiken is.
- Geen tijdweergave op OMNI hoofdscherm.
- Reset dagafstand OMNI zou op hoofscherm moeten kunnen.
- Coating motor St1x onjuist gekozen, gaat zeker oxidatieproblemen geven op langere termijn.
- Tenenkrommend kleine inbus voor wielassen, elke keer het idee dat ze gaan doordraaien bij het losmaken/vastzetten.

Nieuwe modellen indruk vanuit het forum
- Onvoorstelbaar dat 'nieuwe' modellen steeds weer onbetrouwbaar overkomen. Een maat grotere banden en een hip stuur, moet grote innovatie voorstellen en dat is dan weer een rechtvaardiging voor opstart problemen. Met alle respect, de basis set-up is en blijft hetzelfde diamant frame en de electronica set-up kan ook zo goed als gelijk blijven. Ik vind het schandalig en amateuristisch eerlijk gezegd.

Overig
- Waarom is er geen opvoer-set voor Stromer illegaal verkrijgbaar? Stromer doe er wat aan!
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.

Fastedde
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Fastedde » 08 aug 2018, 23:05

Jaaa de opvoerset! :d3:
+ST2S and n-joying it to the max...

rvaneijk
Veteraan
Veteraan

Bericht door rvaneijk » 08 aug 2018, 23:27

Stromeur schreef:
07 aug 2018, 23:08
Bijdragen aan dit topic die getuigen van een behoefte aan nuance, perspectief, inhoudelijke discussie of oplossingen zullen direct worden verwijderd, want deze gaan ten koste van de kwaliteit van dit topic. Hetzelfde geldt voor bijdragen waarin op een andere manier gepoogd wordt om de sfeer positief, behulpzaam, opbouwend en oplossingsgericht te houden.
Lekker deze censuurparagraaf ... en waarschijnlijk cynisch of lollig bedoeld. Zo vat ik het dan maar op :D

Paultje
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Paultje » 09 aug 2018, 09:38

Waarom van een fiets van bijna 10 ruggen, wordt alles in een oude ST2 doos gesmeten, en aan de klant afgeleverd?
Net als een Iphone 10 van € 1200 in een doos van Iphone 8......
Apple zou het niet durven !! :bu:
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......

Plaats reactie