Redenen om dit forum te verlaten

Stromer Community Lounge.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan

Re: Redenen om dit forum te verlaten

Bericht door rvaneijk » 08 aug 2018, 19:07

Wat voor mij een reden zou kunnen zijn om dit forum te verlaten is dat je op een gegeven moment niet zoveel nieuws meer tegenkomt. De hoeveelheid energie die je dan in het doorspitten van mogelijk interessante draadjes/reacties moet stoppen weegt dan niet meer op tegen die paar interessante nieuwtjes. Kortom: als de balans doorslaat naar tijdsinvestering in verhouding tot wat het me oplevert qua nieuwe (technische) bijdragen.
Laatst gewijzigd door rvaneijk op 08 aug 2018, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

rvaneijk
Veteraan
Veteraan

Bericht door rvaneijk » 08 aug 2018, 19:11

Een andere reden die ik me kan indenken om het forum te verlaten is als het forum (1) gebruik gaat maken van gerichte advertenties en/of (2) verkocht wordt aan een marktpartij.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 08 aug 2018, 19:27

Sven schreef:
08 aug 2018, 18:33
Ik heb het vermoeden dat de Herveldse dealer vaak goed in beeld komt omdat een km-vreter ook een veelschrijver met flink budet is.

Als die weer eens bevestigd is zijn tevreden klant zijn dan kleurt dat misschien de algemene perceptie....
Eén kilometervreter... ik ken er minstens twee die jaarlijks 13000-19000 km wegtrappen. En een heleboel iets kleinere kilometervreters die samen al een flink deel van dit forum vormen. Niet voor niets was het eerste Stromer Forum Event in Herveld dankzij de vele tevreden Stromer-rijders uit de wijde omgeving. En die riante sanitaire voorzieningen valt ook wel weer mee... geen budet hier.
Waar het :ba vol van is...

Strömie
Pro
Pro

Bericht door Strömie » 08 aug 2018, 19:41

Als goede vriend post ik hierbij de reactie van Michiel (mhoutman). Een reactie waar ik ook volledig achter sta.

Beste forumleden,

Tot mijn grote verrassing zag ik dat er een draadje door Lomito is geplaatst met de titel ‘Reden om dit forum te verlaten’. viewtopic.php?f=16&t=1569

Het draadje lijkt mij geen toeval maar ik heb Stromeur inderdaad op 4 augustus j.l. gevraagd mijn account te verwijderen; zij heeft dat gelijk zo grondig gedaan dat mijn IP adres is geblokkeerd waardoor ik in principe geen toegang meer heb.

Lomito heeft zoals hij schrijft mijn vertrek niet zien aankomen en dacht dat mijn laatste bijdrage van 2 augustus was; deze was evenwel van 4 augustus (zie helemaal onderaan dit bericht).

Het was sommigen al opgevallen dat ik was vertrokken, maar ik respecteer de forumregels en het verzoek van Stromeur om kritiek over moderatie - in een PB aan haar persoonlijk te richten en en in eerste instantie niet voor iedereen beschikbaar te maken. Behalve wat buiten dit forum besproken wordt heeft dus ook niemand een bericht van mij daarover kunnen lezen.

Via een ander forumlid en mijn vriend @Stromie maak ik nu graag gebruik van de gelegenheid om mijn beweegredenen toe te lichten. Bjorn, tof dat je mij die kans biedt !

Mijn probleem met het forum is eigenlijk heel simpel. Ik heb Stromeur geschreven dat ik groot respect heb voor de wijze waarop ze dit forum heeft opgezet maar niet voor de wijze waarop ze naar mijn mening invulling geeft aan haar rol als moderator. In die zin is wat mij betreft het Stromerforum in de huidige situatie voor mij meer een Stromeurforum geworden.

Mits gebonden aan fatsoensregels, is iedereen en zeker de moderator vrij om te schrijven wat hij/zij wil, maar het gaat mij te ver dat de moderator blijkbaar de sterke behoefte heeft om op bijna ieder bericht een reactie te geven. Vreemd genoeg nog niet in dit draadje, maar dat zal na deze bijdrage vast wel komen ;)

Ik vind de rol van een moderator er één van een functie op afstand, het toezien op beschaafd met elkaar omgaan, het aanpassen van onderwerpen, secties etc. etc. Dat je daarbij als forumoprichter en enthousiast Stromer-gebruiker ook deelneemt aan onderwerpen is vanzelfsprekend. Het wordt voor mij echter pas irritant als keer op keer ‘het meten met twee maten’ de toon voert.

Veel serieuze kritiek door derden op het merk Stromer wordt door de moderator weggewuifd, gebagatelliseerd (het zijn allemaal opstartproblemen) en in de kiem gemoord. Zelf gebruikt ze als het haar uitkomt wél een ‘scherpe’ pen en dat vooral naar de andere merken toe.

Het is op dit forum ‘not done’ om namen van dealers te noemen en gebeurd dat wél, dan wordt dit meestal zo snel mogelijk verwijderd. Hoe zot is het dan eigenlijk dat de beheerder het steeds over ‘mijn dealer in Amsterdam’ heeft en Lomito uitgesproken vaak vermeld dat hij maar 200 meter bij zijn dealer in Herveld woont. Ik noem het wederom meten met twee maten.

Ik zou het overigens juist toejuichen als namen van dealers wél genoemd mogen worden. Je scheidt het kaf van het koren door goede en slechte ervaringen te delen en je geeft een dealer altijd de gelegenheid hier zijn zijde van het verhaal toe te lichten. Als lezer ben je dan vrij om het wel of niet te lezen en er iets mee te doen! Ik besef me dat het een lastig onderwerp is maar toch is het dapper om ook als dealer je nek uit te steken.

Het omgaan van kritiek op Stromer is voor de beheerder deels terecht lastig manoeuvreren maar net als menig ander ben ik van mening dat er een aantal zaken bij Stromer wel degelijk behoorlijk mis is. Van leveringsproblemen (te wijten aan slechte inkoop en logistiek ?), slechte QC (zelfs in Zwitserland), constructiefouten, een uitermate slecht onderhouden website, handleidingen met missende info over OMNI 3 en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zelf zou ik aan Stromer eens willen voorstellen om alle tijd die zij in Facebook en Intagram steekt in de website te investeren. Een goede online brochure of productfoto’s verkopen ook !

De druppel die bij mij de emmer deed overlopen is mijn constatering dat de ST5 klaarblijkelijk met voorproductie stuurdelen wordt uitgeleverd. De fiets kost mij straks een lieve bom duiten en toen ik mij net als Bartgo afvroeg wat de status bij de huidige fietsen was kwam de zoveelste voor mij niet ter zake doende reactie van Stromeur viewtopic.php?t=429&start=390

Dan breekt mijn klomp zeker als ik kort geleden al door Stromeur was verweten in een inmiddels opgeschoond ST5 draadje het merk Stromer in diskrediet te brengen. Belachelijk onzin, zeker omdat ik juist een groot hart voor het merk heb maar zeker ook door mijn 25 jaar lange ervaring in de automotive- en fietsindustrie wellicht een andere kijk op zaken heb. Daar is dit forum toch ook voor !? Ik zeg het nog een keer: de ST5 is onder tijdsdruk te snel uitgeleverd en de dealers mogen het nu opknappen.

Het is met het bovenstaande geenszins mijn bedoeling geweest om bepaalde personen te kwetsen, in tegendeel ik hoop juist een open dialoog aan te gaan. Omdat ik buiten dit forum met diverse leden genoeg contact heb om over relevante Stromer zaken van gedachte wisselen, heb ik geen probleem met mijn ban maar kan de wijze waarop slechts betreuren. Ik zie in de huidige situatie voor mij als forumdeelnemer geen rol meer weggelegd, maar mocht Stromeur alles overwegende besluiten de IP ban op te heffen dan doe ik met alle plezier weer mee in de hoop dat er met een aantal zaken in de toekomst anders wordt omgegaan.

Uiteindelijk streven we allemaal hetzelfde doel na: zo veel mogelijk diverse onderwerpen over onze speed-pedelec aansnijden en bij elkaar en anderen onder de aandacht brengen.

Ik wens jullie in ieder geval nog heel veel rijplezier met jullie speed-pedelec, welk merk het ook mag wezen!

Michiel (mhoutman)

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 08 aug 2018, 19:55

Mhoutman heeft ervoor gekozen om een klacht bij mij neer te leggen, vergezeld van een verzoek om zijn account direct te verwijderen. Dat verzoek heb ik ingewilligd, nadat mijn antwoord - waarin ik heb gezegd dat ik dit ontzettend jammer vond, omdat op deze manier geen dialoog mogelijk is - niet werd gelezen.

Ik begrijp daarom niet zo goed waarom mhoutman nu verbaasd is dat hij niet meer kan inloggen, terwijl hij daar zelf om heeft gevraagd, maar voorts op deze omslachtige manier alsnog op het forum wil posten. Mhoutman is meer dan welkom om een nieuw account aan te maken als hij graag opnieuw op het forum wil posten. Als het aanmaken van een account niet lukt, stuur dan gerust een e-mailtje, dan kijk ik ernaar.

Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Golvas » 08 aug 2018, 19:58

Met deze tekst vroeg mhoutman om zijn account te verwijderen, hij stuurde me deze gisterenavond door met de toestemming om deze hier te publiceren (heeft eventjes geduurd wegens mega druk ... ) :
Hoi zou je aub mijn account willen verwijderen?!

Reden is dat ik groot respect voor je heb om dit forum op te zetten maar mij me niet langer meer kan vinden in je wijze van moderatie.

Als je als moderator werkelijk op bijna ieder bericht de behoefte hebt om te reageren en je mening wilt ventileren, dan wordt door jouw reactie wel heel veel discussie de kop ingedrukt.

Kritische onderwerpen ga je het liefst uit de weg of worden deels weggewuifd, issues met iemand die tot 3 keer toe een defecte ST2 proeffiets meekrijgt, zijn zgn. ‘opstartproblemen’ en op mijn vraag over de ST5 kapjes komt er ook weer een soort standaard reply met weinig relevante informatie.

Jammer, want gebruikers worden bijna ‘bang’ om gevoelige onderwerpen aan de kaak te stellen of kritisch te zijn.

Je vond onlangs al dat ik het merk Stromer in diskrediet bracht en daaruit blikt wel dat we niet helemaal op dezelfde golflengte zitten.

Nogmaals dank voor je inzet waarbij ik mij helaas niet langer kan vinden in de wijze waarop je invulling geeft aan een onafhankelijke wijze van moderatie.

Groet,

Michiel
Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - 983 Wh

rvaneijk
Veteraan
Veteraan

Bericht door rvaneijk » 08 aug 2018, 19:59

hear, hear Michiel.

Ik ben ook niet zo van draadjes opschonen.

Als je onderbouwde kritiek hebt op Stromer dan mag die zeker gehoord worden. Ik zie dat niet als diskrediet. Integendeel. Het organiseren van tegengeluid is heel moeilijk. Eigenlijk zou de rode loper uitgerold moeten worden voor kritiek. Als ik productmanager zou zijn, dan zou ik daar heeeel dankbaar voor zijn.

rvaneijk
Veteraan
Veteraan

Bericht door rvaneijk » 08 aug 2018, 20:13

Nog een reden om - in voorkomend geval - het forum te verlaten: de huisregel 'De gebruiker verleent de aanbieder een niet-exclusieve, permanente, onherroepelijke, onbeperkte licentie voor het gebruiken, publiceren, of opnieuw publiceren van content in verband met het forum.'

Pieter
Expert
Expert

Bericht door Pieter » 08 aug 2018, 20:15

Het is zo gemakkelijk om dit forum te laten vervallen in een klaagzang over Stromer en zijn kwaliteitsproblemen. Ik heb nooit het idee gehad dat hierin verkeerd is gemodereerd. Integendeel.

Met alle sociale media (waarvan dit Stromer-forum ook deel uitmaakt) zie je dat een klaagzang gaat overheersen. Ik heb de mening dat Stromer een goede innovatieve weg inzet die navolging gaat krijgen. Stromer heeft (kwaliteits) problemen en die worden hier ook helder naar voren gebracht. Er zijn een aantal Stromer leden die hier een "zuigende" reactie van lijken te willen maken. Tendentieus. Daar is op ingegrepen en wat mij betreft terecht!

Ik ben meer iemand die van de nuance is. Dit komt in vele reacties niet tot uiting. Dat brengt een forum helaas ook met zich mee. Veel fora vervallen tot scheld-kanonnades. We hebben dit forum met zijn allen tot nu toe redelijk schoon kunnen houden van deze scheld-kanonnades. Stromeur doet hierin een uitstekende job.

Patrikius
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Patrikius » 08 aug 2018, 20:42

@Lomito, misschien de term kritiek omzetten naar feedback heeft een minder negatieve lading.
En ja ik kan de opmerkingen over de genoemde FM wel begrijpen.
Ik had zelf ook een beetje het idee om het forum te verlaten, maar ik geef het nog een kans.
Ik heb namelijk ook veel goede tips en contacten opgedaan, daarvoor dank.
Over het feit dat de feedback tav Stomer afgezwakt wordt daar kan ik oa. mhoutman gelijk ingeven. Als je een tv koopt voor bv. €4000 en er zitten softwarefouten en de afwerking is niet netjes dan staan de meeste mensen direct bij de winkel en eisen ze een andere tv. Hoe kun je een fiets afleveren waarvan je weet dat deze eigenlijk niet door de QC komt en de FM is het tweede vangnet om hierop toe te zien en direct feedback aan Stromer moet geven imho.
Mocht Stromer idd meelezen, dan mogen ze zich deze kritiek aantrekken en de mensen die gedupeerd zijn een excuse aanbieden en evt een compensatie.
Voor de rest vind ik het nog steeds een goed forum.
Wie taalfouten vindt, mag ze houden :D

Gesloten