Redenen om dit forum te verlaten

Stromer Community Lounge.
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Re: Redenen om dit forum te verlaten

Bericht door Tomasj » 08 aug 2018, 00:13

@lomito (en ook Stromeur), neen, geen reden om het forum te verlaten, wel af en toe een reden tot ergernis. Dan reageer ik gewoon even niet.
Vooral het oeverloos ophemelen van één of twee FM is voor mij echt een storend element. Let wel, ik ben er zeker van dat die uitstekende service leveren, maar ...

En het forum blijft hier in 't algemeen een leuke bende.
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

WFVst5
Pro
Pro

Bericht door WFVst5 » 08 aug 2018, 00:34

Dit forum verlaten? nee dat zeker niet ik had al aangegeven hier feedback (is mi. iets anders dan kritiek) te halen en te geven.

Beetje enthousiaste lange tenen bij sommige mensen als er kritisch gereageerd wordt over het merk? jazeker, toegeven zonder commentaar is soms moeilijk, dat heb ik ook moeten leren en voor mijn werk tot 2017 was het altijd een valkuil dus.....

Ik denk dat we vooral respectvol met elkaar om moeten gaan dan komt het wel goed.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 08 aug 2018, 10:39

FreddyH schreef:
07 aug 2018, 23:37
Hoe dan ook, mijn ervaring in het leven is dat als iemand om wat voor redenen dan ook uit een groep weggaat, dat die dan meestal geen zin heeft om voor vertrek daarover te discussiëren.
Dat hoeft voor mij ook niet, maar een korte mededeling kan al verhelderend zijn. Met het risico dat er wordt nagetrapt maar ook daar sta ik voor open. Liever een gemene stoot onder de gordel dan helemaal niet weten dat er blijkbaar iets speelt en/of wat er speelt.

Ik vind overigens de kritiek dat enkele dealers op dit forum opgehemeld worden wel terecht en zal daar beter op letten.
Waar het :ba vol van is...

Polling
Expert
Expert

Bericht door Polling » 08 aug 2018, 11:56

Lomito schreef:
07 aug 2018, 20:49
Het vertrek van Michiel heb ik niet zien aankomen,
8<
in zijn laatste reacties lees ik niets van problemen met dit forum... maar misschien dat hij zich via PB wel heeft uitgelaten bij andere leden. :bn:
Niet bij mij.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

Polling
Expert
Expert

Bericht door Polling » 08 aug 2018, 12:00

Lomito schreef:
08 aug 2018, 10:39
Ik vind overigens de kritiek dat enkele dealers op dit forum opgehemeld worden wel terecht en zal daar beter op letten.
Ik vind het helemaal niet erg dat goede dealers worden benoemd en geroemd. Ik vind het alleen wel jammer dat dat er blijkbaar zo weinig zijn...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

MichelJ
Pro
Pro

Bericht door MichelJ » 08 aug 2018, 13:29

Polling schreef:
07 aug 2018, 14:46
....
Termen als 'spijtpedelec' en opmerkingen over snelle slijtage, lagere top- en kruissnelheid enz. komen soms een beetje onvriendelijk over.
...
Dit vooral, hoewel ik besef dat het een forum voor Stromer is, komt dit soms wel als dikke nekken over (is dat typisch Belgisch? ;) ). Er is eigenlijk geen vergelijk mogelijk, daar verschillen de krachtbronnen te veel voor.

Ben hier dan vooral voor datgene wat een raakvlak is voor alle speedpedelecs.
- de helmkeuze heb ik hier gemaakt
- de spiegel aanpassing heb ik door info van hier gemaakt
- dat supernova licht, heb ik niet gedaan, hoewel het vrij simpel is bij een Bosch motor, mijn traject is voldoende helder om dan daar zoveel geld aan uit te geven

Dus ik blijf, kan altijd wat nuttige info op doen. En sinds de motorupdate rijdt de motor een pak aangenamer ;p

Kornelito
Expert
Expert

Bericht door Kornelito » 08 aug 2018, 13:43

Er zijn heus wel meerdere goeie dealers.. Ik vind het ook een terechte opmerking dat hier 2 dealers nogal vaak wel getolereerd worden, en andere nogal vaak sneller weg ge-editeerd worden.. Zelf ben ik supercontent met mijn Stromer ST1X. Ik heb vrienden die met middenmotor rijden.. Die zijn al even tevreden met hun SP. Laatst kwam een klant van mijn pa boffen dat hij een middenmotor SP getest heeft.. Hoe fantastisch het wel niet was om aan 35 - 39 km/u te sjezen op een fiets. Ik vond het mooi te horen.. Ik de man niet afbreken en zeggen: 'met mijn stromer kan ik wel 45km/u aanhouden, etc.. '
Mijn pa is fietsmaker die nogal veel gewone elektrische fietsen staan heeft. (We dealen niet in speed pedelecs.. Helaas voor mij ;) ). De elektrische fietsen zijn vaak met het Bosch - of Shimano Steps systeem uitgerust. Ik moet zeggen, die dingen zijn top als gewone elektrische fiets.

Ik vind de termen Spijt-pedelec nogal denigrerend. Het lijkt alsof middenmotors inferieur zijn aan HUB motors. Wel, in het geval voor een gewone elektrische fiets, is dat in elk geval niet het geval.

Er zijn trouwens vele mensen die wel tevreden zijn van hun middenmotorSP, en ik kan me inbeelden dat deze voor 'kleinere'-afstanden best interessant kunnen zijn. Niet iedereen legt losjes > 5000 euro voor een SP. Ik kan me voorstellen dat ik van de 'jongere' personen ben op dit forum. Voor mij was het een serieuze hap uit mijn budget. Ik heb zeker ook eerst gekeken naar goedkopere oplossingen dan Stromer. De keuze welke SP men al dan niet koopt, is hopelijk een persoonlijke afweging van pro's en contra's, en die keuze mag gerust gerespecteerd worden.
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km

Kornelito
Expert
Expert

Bericht door Kornelito » 08 aug 2018, 13:44

MichelJ schreef:
08 aug 2018, 13:29
Dus ik blijf, kan altijd wat nuttige info op doen. En sinds de motorupdate rijdt de motor een pak aangenamer ;p
Ik heb al veel positiefs gelezen over de motor-update! Bosch heeft er een goede zaak mee gedaan :)
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 08 aug 2018, 16:04

De term spijt pedelec verwijst ook niet naar gewone pedelecs (25 km/uur) waar de middenmotor prima tot z'n recht komt maar naar speed pedelecs met middenmotor die door het hogere vermogen gevoeliger is voor slijtage van de hele aandrijflijn. Verder verwijst het spijten ook eerder naar het feit dat veel eigenaars van zo'n speed pedelec vroeger of later overstappen naar speed pedelecs met hub-motor (Stromer, Klever).

Hier is hetzelfde gebeurd met de fiets van mijn vrouw, ze heeft dik een jaar op een Flyer met 350W middenmotor gereden maar mijn rupsje-nooit-genoeg heeft inmiddels mijn Es gereden en wil nu overstappen op een B45 of ST3.

Voor mij heeft de term spijt pedelec nooit een denigrerende connotatie gehad omdat het voor mij een feitelijk constatering was die ik elke dag kan zien bij mijn dealer waar de Trek-, Cannondale-, Gazelle Cityzen- en R&M-SP's als afdankertjes in de rij tweedehands fietsen staan. Dus hierbij een tip als je een goedkope SP wilt kopen...

Maar ik kan begrijpen dat het voor een SP-middenmotor-eigenaar als denigrerend kan worden opgevat.
Waar het :ba vol van is...

Sven
Expert
Expert

Bericht door Sven » 08 aug 2018, 18:33

Ik heb het vermoeden dat de herveldse dealer vaak goed in beeld komt omdat een kmvreter ook een veelschrijver met flink budet is.

Als die weer eens bevestigd is zijn tevreden klant zijn dan kleurt dat misschien de algemene perceptie....
ST1-wit-geveerde voorvork-26 km enkel Bennekom-Arnhem zuid

Gesloten