Redenen om dit forum te verlaten

Stromer Community Lounge.
Lomito
Veteraan
Veteraan

Redenen om dit forum te verlaten

Bericht door Lomito » 07 aug 2018, 14:03

Hoewel de meeste gebruikers positief zijn over ons geliefde forum zullen er ook gebruikers zijn die besluiten om het forum niet langer te bezoeken, om wat voor reden dan ook. Ik geloof in het zelfreinigende vermogen van ons forum maar als meubilairstuk kun je zo een blinde vlek ontwikkelen voor zaken die werkelijk niet goed zijn. In deze topic wil ik daarom (potentiële) afhakers de gelegenheid bieden hun bevindingen/ervaringen/meningen met ons te delen zodat wij daar van kunnen leren. Ofwel: we staan open voor kritiek en horen graag waar we kunnen verbeteren.
Waar het :ba vol van is...

Polling
Expert
Expert

Re: Redenen om dit forum te verlaten

Bericht door Polling » 07 aug 2018, 14:46

Mag ik dan beginnen? Ik snap dat 'jullie' lyrisch zijn over jullie geweldige 'fietsen'. Dat zijn het natuurlijk ook, geweldige fietsen. Maar sommige gebruikers en leden van dit forum (zoals ik) hebben na ampele overwegingen een andere keuze gemaakt en zijn ook heel tevreden met hun bolide.
Termen als 'spijtpedelec' en opmerkingen over snelle slijtage, lagere top- en kruissnelheid enz. komen soms een beetje onvriendelijk over. en als dan kritiek betreffende de kwaliteit en de vele storingen van een Stromer (in mijn ogen) worden gebagatelliseerd, dan ga ik af en toe een dagje wat anders doen om af te koelen...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 07 aug 2018, 17:56

Dank je Peter voor je openhartige bijdrage, je hebt gelijk en ik zal proberen er rekening mee te houden.

BadPritt
Pro
Pro

Bericht door BadPritt » 07 aug 2018, 18:38

Polling schreef:
07 aug 2018, 14:46
en als dan kritiek betreffende de kwaliteit en de vele storingen van een Stromer (in mijn ogen) worden gebagatelliseerd, dan ga ik af en toe een dagje wat anders doen om af te koelen...
Dit gevoel krijg ik ook in meerdere topics, (zelfs terechte) kritiek op stromer is blijkbaar not done en wordt steevasrt geminimaliseerd.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 07 aug 2018, 19:29

Omgekeerd hebben we ook meegemaakt dat geringe afwijkingen worden opgeblazen tot ongekende proporties. Beide zijn niet goed maar het vinden van de juiste balans is blijkbaar erg moeilijk. Uiteraard zal op een Stromer forum de consensus meer aan de kant van Stromer liggen, lijkt mij normaal.

Golvas
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Golvas » 07 aug 2018, 19:56

Echte afhakers, zoals bijvoorbeeld mhoutman, die laten hun account verwijderen en hebben daardoor ook meteen geen enkele mogelijkheid meer om nog wat te posten op het forum ... enige toelichting over het hoe, het wat en het waarom kunnen ze dan helaas niet meer geven aan de achterblijvers ... :bu:

Een forum dat zichzelf als onafhankelijk profileert is niet altijd even ontvankelijk voor kritiek op Stromer zelf en ook niet voor kritiek op bepaalde (over)bejubelde (?) dealers ... een gemiste kans !
Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - 983 Wh

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 07 aug 2018, 20:49

Open staan voor kritiek is ook niet gemakkelijk. Ik ben het vanuit mijn werk gewend om openlijk op alles en iedereen kritiek te geven omdat ik net zo goed zelf openlijke kritiek krijg van iedereen. En ik heb dat ook nodig... de allerbeste werken zijn tot stand gekomen met opdrachtgevers die niet alles zo maar voor zoete koek slikken en waarmee ik een stevig potje heb moeten bakkeleien. Ik heb geleerd om kritiek te waarderen en serieus te nemen door te beoordelen of de kritiek zinvolle informatie bevat waar ik iets mee kan. En dat betekent ook dat ik regelmatig kritiek terzijde schuif als die geen toegevoegde waarde heeft.

Het vertrek van Michiel heb ik niet zien aankomen, ben dus eigenlijk net te laat met deze topic want nu blijft het in het ongewisse wat hem heeft doen besluiten om zich hier af te melden. Laatste woorden van Michiel op dit forum zijn van 2 augustus en in zijn laatste reacties lees ik niets van problemen met dit forum... maar misschien dat hij zich via PB wel heeft uitgelaten bij andere leden. :bn:

Tomasj

Bericht door Tomasj » 07 aug 2018, 21:48

Golvas schreef:
07 aug 2018, 19:56
Een forum dat zichzelf als onafhankelijk profileert is niet altijd even ontvankelijk voor kritiek op Stromer zelf en ook niet voor kritiek op bepaalde (over)bejubelde (?) dealers ... een gemiste kans !
Ik ben het eigenlijk helemaal eens met deze reactie. De betrouwbaarheid van Stromer is echt onvoldoende, en het gaat echt niet over uitzonderlijke gevallen, ik heb van twee verschillende stromerdealers gehoord dat de Stromers die eind vorig jaar geleverd werden (de laatste van modeljaar 2017) gewoon bagger waren. Bij één van die twee handelaars (niet mijn FM) hebben de laatst afgeleverde fietsen allemaal al een nieuwe controller (op minder dan drie maanden).

Ik ben er niet van overtuigd dat Stromer er alles aan doet om die problemen op te lossen, ze kiezen duidelijk voor de vlucht vooruit door de beperkt beschikbare resources 3 nieuwe fietsen te ontwikkelen ipv de betrouwbaarheid van de huidige modellen aan te passen. Van de afgeleverde ST5"s waren er ook drie op het forum met problemen, maar dat wordt ook met de mantel der liefde bedekt (ik vermoed dat dat minstens 1/3 van de het forum afgeleverde fietsen betreft). Maar dat op dit forum zeggen, ligt hier dus moeilijk.
Maar elke keer als er ergens iets positief over Klever gepost wordt, volgen er direct berichtjes over de batterij ook wanneer dat mi niet ter zake doet. En ja, de late uitlevering van die batterij is een absolute schande.

Indien wij hier echt gevolgd worden door Stromer, dan geeft dit forum een verkeerd signaal: we staan bijna allemaal hoera te roepen voor de nieuwe modellen, en geven aan dat onbetrouwbare fietsen niet echt een issue is wanneer ze snel hersteld worden, ik ben het daar niet mee eens (en ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben).

Verder ben ik het ook met galvas eens dat er echt veel te veel reclame gemaakt wordt voor twee dealers, alsof dat de enige dealers zijn in de Belux die service leveren.
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 07 aug 2018, 22:29

Maar is dat voldoende reden om dit forum te verlaten? Zoals gezegd kun je verwachten dat wij Stromer-gebruikers gemiddeld genomen zeer tevreden zijn over onze speed pedelec en de voordelen iets overwaarderen en de nadelen soms met de mantel der liefde toedekken. Aan mijn nieuwe ST5 zijn nog steeds enkele punten niet afgehandeld maar dat boeit me echt niet zolang ik elke dag als een bezetene over de wegen kan flitsen en alle vertrouwen heb in de dealer dat alle punten keurig afgehandeld worden.

Tijdens de eerste dagen met de ST5 heb ik wel degelijk overwogen om de fiets weer in te leveren als de ondersteuningsproblemen niet snel verholpen zouden worden. Maar gelukkig heeft de dealer mij binnen enkele dagen op weg geholpen en zit ik na zo'n 20 dagen ruim over de 1.000 km gefietste afstand... en dan moet je beseffen dat ik de eerste dagen nauwelijks kilometers maakte vanwege de gebrekkige ondersteuning.

Ook kan ik je verzekeren dat wanneer er een merk komt dat betere fietsen levert dan Stromer dat ik zo overstap op dat andere merk. Ik ben niet merkentrouw en ga alleen voor het allerbeste. Op dit moment is dat Stromer, ondanks alle tekortkomingen.

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 07 aug 2018, 23:37

@Lomito: ik waardeer je oprechte vraag, maar in de vorige post heb ik het idee dat je offtopic gaat en daarmee de aandacht afleidt. In een draad als deze helpt het als je eerst een paar dagen luistert voordat je gaat reageren...

Ontopic: ik ben het met Peter, Golvas en Tomasj eens. Ik vind de sfeer hier meer dan goed, maar kritische geluiden over kwaliteit moeten er kunnen zijn. Daar moet gewoon een inhoudelijke discussie over gevoerd kunnen worden, zonder dat dit gelijk de kop ingedrukt wordt.
Over denigrerende termen als spijt-pedelec: ik heb mij daaraan ook schuldig gemaakt, ik zal beter op mijn woorden passen.

Of dit redenen zijn om dit forum te verlaten? Dat moet ieder voor zich bepalen. Voor de een is een keer tegengesproken worden al een reden om een forum te verlaten, voor de ander is wellicht heel veel meer nodig... Hoe dan ook, mijn ervaring in het leven is dat als iemand om wat voor redenen dan ook uit een groep weggaat, dat die dan meestal geen zin heeft om voor vertrek daarover te discussieren.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Gesloten