De mensch achter de Stromer

Lomito

Dat is inderdaad een duidelijk verschil tussen NL en BE... de fiscale mogelijkheden zijn bij jullie een pak gunstiger. Onlangs heeft de BOVAG een oproep gedaan de fiscale gevolgen van een fiets van de zaak sterk te vereenvoudigen. Naast liefhebberij van snelheid en sportiviteit houden we immers allemaal van financiële voordelen. :mrgreen:
stukke
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2017, 13:47

Krijgen mensen in Nederland dan geen fietvergoeding per km?
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Ik ben Bart en al van in het begin van het forum hier aanwezig. Ik woon in België (in de buurt van Leuven) en gebruik de Stromer om naar Brussel te fietsen om daar les te geven in een basisschool. Naast Stromeren ben ik ook bezig met oude auto's en brommers. Wat auto's betreft gaat het om luchtgekoelede VW's (Ovaal Ragtop Kever van 1957 en een VW Busje van 1977). Heb me onlangs nog een Belgische brommer gekocht (1965); een Flandria King. Leuk om aan te knutselen en rijdend te houden!
Afbeelding][/img]
Lomito

Flandria... daar heb ik ook nog op gereden. Was de brommer van mijn opa, hij in Bussum in het ziekenhuis lag (gebroken heup) en ik net 16 was zodat ik legaal mocht brommeren... 2x per week de lieve man bezoeken vanuit Soest. Helaas was hij toen al aan het dementeren en wist mijn naam niet meer: "Fijn dat je er bent jongen"...

Die brommer heb ik nog een tijdje op en neer gereden naar mijn stagebedrijf (Bredero, bouw Utrecht Medisch Centrum, jan-mei 1983) via de reeds aangelegde A28 tussen Amersfoort en Utrecht, die nog niet in gebruik was genomen. Dus elke morgen bij Soesterberg het talud afhobbelen en dan in één rechte streep naar het werk over een lege snelweg, toen het weer beter werd op de racefiets... 8-)

De brommer heeft me nooit in de steek gelaten, altijd op tijd voor het bezoekuur en later op de werf (vanaf 07:00uur).
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Ja Flandria, een wereldmerk! Mij heeft hij al weer een paar keer in de steek gelaten.... Roest in de benzinetank :dwarf: Dus steeds te voet naar huis. En ik kan je verzekeren; deze brommer weegt evenveel als een Stromer met een lege batterij :shock:
@Lomito: ik heb je enkele dagen geleden een PB gestuurd i.v.m. de Spurcycle...
Lomito

ST1x-er schreef: 17 aug 2017, 07:14@Lomito: ik heb je enkele dagen geleden een PB gestuurd i.v.m. de Spurcycle...
Geduld, ik kom er dit weekend op terug.
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Okidoki!

Bart
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Awv schreef: 07 aug 2017, 23:05 Tja, ik ben ook buitenmensch.
44 jaar, getrouwd en 2 dochters 7& 9.
Windsurfer..atb-en...vogels kijken..& zingen...barok liefhebber. Batterij bijna leeg...doei, Anne Wim
Hmmmm, vogelen en stromeren klink als een goeie combi :cool2:
Hopelijk zeer spoedig een rondje arkemheen.
Lomito

Mijn dochter (15) hopt van baan naar baan, de HEMA in Nijmegen (op steenworp van de Hemel) heeft ze ingeruild voor de MD in Heteren... :dwarf:

En dus het nikserige ritje van Herveld naar Heteren om haar 's avonds op te halen van het werk. Geen Hemel, alleen die never-nooit-niet-MD en daarnaast een vooruit-dan-maar-Subway. Terwijl ik haar sta op te wachten zag ik dit heerlijke tafereeltje op de McDrive:
.
Vegetarisch eethuis.jpg
Vegetarisch eethuis.jpg (3.22 MiB) 3190 keer bekeken
.
Iets met vossen en haren...
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Hobby en werk zijn bij mij samengevloeid toen verpleegkundig werk overging in milieugezondheidskundige advisering. Al decennia houdt verminderen van uitstoot me bezig. In het klein maar ook mondiaal zie ik uitdagingen.
Fietsen is hobby en functioneel. Een knieblessure 15 jaar geleden maakte dat meer de wielen laten draaien me soepel moest gaan houden en het werkte. Nu ik de tijd vind om fietsend naar mijn werk te gaan weer terug bij de basis.
Rustig fietsend over de dijk langs de IJssel voelt de natuur en klein zijn heerlijk. De rit naar en van het werk geeft rust. Mooi dat bewegen in m'n werk een belangrijke plaats neemt en hierdoor hobby en werk weer samen komen.
De regio waar ik fiets is in Gelderland rond Arnhem en veel kilometers gaan over de Posbank.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie