Radio Kootwijk

Stromer Community Lounge.
Polling
Veteraan
Veteraan

Re: Radio Kootwijk

Bericht door Polling » 29 sep 2018, 17:15

Precies, pas goed op jezelf... ik hoor en lees net over 8 doden, een demonstratie van Palestijnen bij de grens, schietende Israëliërs die niet anders kunnen... ik begrijp er niets van en word er verdrietig van... Pas goed op jezelf!!!
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

Reinout-ST3
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Reinout-ST3 » 30 sep 2018, 07:52

Goedemorgen !

dank voor de zorgen; ik let zeker goed op !

Chris: onze forum-bijdrage kruiste elkaar net.....grappig.
Fijn dat de ST3-melding bij Team Dikkenberg is aangekomen. Doe me een lol en plaats je bevindingen niet hier lokaal in Radio Kootwijk maar bij het algemene ST3-stuk. Dan heeft iedereen er wat aan. Wees niet bang.....ik lees mee.

Groetsels vanuit de zandbak,
Reinout

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 30 sep 2018, 12:59

Komt in orde (was ik ook van plan). 8-)
Waar het :ba vol van is...

Daniel1975
Expert
Expert

Bericht door Daniel1975 » 30 sep 2018, 13:09

Ik hoop dat volgende week er meer LE’s bij de dealer zullen verschijnen..... :d3:

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 05 okt 2018, 23:23

Zou ik de voorjaarskolder in de kop hebben door die heerlijk warme dagen in Nederland, of is het omdat ik donderdag EINDELIJK 10 platen Eternit op de kop heb kunnen tikken voor een zacht prijsje via MP en nu eindelijk weer verder kan met de man cave, of is het mijn laaiende woede vanwege een afhakende adviseur ("werk is te complex, zie het niet zitten") die ik omgezet heb in daadkracht door de best wel uitgebreide bouwfysische berekeningen in arren moede zelf uit te voeren in slechts 1 dag... of was het de volle maan die het beste in mij boven bracht? Aan het begin van de herfst heb ik altijd zo'n inkakmomentje, dat ik mezelf weer even moet herpakken om er daarna weer met volle bak tegenaan te gaan. Heerlijk als dat weer geweest is, laat de storm en regen maar komen! Maar dit jaar mogen we nog een week langer genieten van heerlijk nazomerweer dankzij de staartje van een of andere storm die bij ons voor een stroming uit het zuiden zorgt met heerlijk warme lucht. Van mij mag dit weer nog maandenlang aanhouden.

Ondanks al die egoïstische beslommeringen gaan mijn gedachten wekelijks uit naar onze Stromerloze zandhaas in den vreemde, onze ambassadeur die zich heeft ontpopt als Barmhartige Sameritaan door mensen in nood een helpende hand te bieden en die zelf nog helemaal cool blijft onder alle spanningen, dreigingen en het geweld dat zich in zijn omgeving afspeelt, een man met een missie waar wij als NL-burgers oprecht trots op mogen zijn, ofwel

Reinout, bent U daar?

Ik hoop dat jij inmiddels ook IETS van resultaat van je aanwezigheid en werkzaamheden kunt optekenen, je doet het moeilijke werk immers niet om slechts als lopende schietschijf te dienen maar om een verschil voor de mensen daar te maken. Ik weet in ieder geval dat jij in staat bent met jouw positieve instelling dat verschil te maken!!

Bij onze dealer in Herveld is het een druk mierennest waar van alles en nog wat gebeurt... vanmiddag kwam ik twee bekenden tegen (hij ST2 zij ST2s) die even een OMNI-upgrade lieten plaatsen en gelijk ook winter-Conti's. Gelijk de nieuwe Giro Bexley MIPS testen (zeer comfortabel maar wel een stuk zwaarder dan de Abus-helm).

En dan stond daar een nagelnieuwe ST3-LE in de Stromerhoek te glimmen, wachtend op de nieuwe eigenaar... maar niet de 22" waar jij op wacht. De dealer verzekert dat jouw fiets ruim op tijd komt en dat er genoeg tijd is voor mij om jouw fiets te testen zodat de fiets tijdens jouw verlof tiptop in orde is. Ik sta in ieder geval te popelen om jouw fiets uitgebreid te testen. Ik heb al op de ST3 gereden en kan je verzekeren dat die nauwelijks onder doet voor het topmodel ST5 maar dan zonder elektronische schakeling, ofwel precies wat jij wilt! En die Roxim-koplamp (MET high beam) is een enorme (HUGE) verbetering ten opzichte van de ST1x-2017-Roxim, dat hebben we met de lampentest al ontdekt.

Reinout, ik wens je weer het allerbeste, niet alleen voor jou maar ook voor het thuisfront, stay safe, don't invite camels in your car and don't run with scissors... :hy:

Reinout-ST3

Bericht door Reinout-ST3 » 06 okt 2018, 15:35

Chris…..hier Reinout over…..

Jullie genieten nog even een weekje van nazomerweer. Slim om die buitenwerkzaamheden nu te doen.
Van mij mag het nu wel langzaam om gaan slaan hier. Vanochtend vroeg reed ik Jericho in (07.00) en het was al voorbij de 30 graden. Wordt weer een 40-dagje.

Veranderingen, veranderingen; da’s heel Westerse praat. Vergeet niet dat ik hier in Arabisch gebied zit en net zoals in Afghanistan wordt zeker niet alles voetstoots aangenomen maar moet er eerst aan relaties worden gewerkt.
Daar zul je hier gewoon aan moeten wennen (maar ik had gelukkig ervaring vanuit Afghanistan) want zaken doen werkt dus even anders. Dat is dus niet alleen een voorstelrondje en vervolgens aan de slag maar….
- Voorstellen
- Koffie/thee
- Koffie/thee (en ze roken hier nog volop; binnen)
- Koffie/thee (koekje mee)
- Dag erna zie boven; en je hebt opeens een iets betere plek in het bureau van de uitnodigende partij
- Nog meer koffie/thee, koetjes & kalfjes, etc etc….dagen verder
- Dag erna etc. In de tussentijd weet je ongeveer alle familie-verhalen
- Week erna vind je jezelf opeens naast de uitnodigende partij en krijgt de gelegenheid om iets te vertellen waar je eigenlijk voor bent
- En dan ben ik nog de tegenbezoekjes vergeten
Hier gaat met gemak enkele weken overheen. Maar dan weten “ze” tegen wie ze praten en hoe ze die in kunnen schatten. Pas dan kan je inhoudelijk over zaken spreken. Dit klinkt dramatisch voor een recht-door-zee Nederlander; en dat is het ook. Je hebt het gevoel dat je net een maand hebt opgeofferd aan thee. In de tussentijd weet zo ongeveer de hele gemeenschap van alles van je. Opeens kan je wel overal in/aan/bij en ben je welkom.
Het kost dus vooral heeeeeel veel inspanning in het begin; en vervolgens gaat het best soepel. Je moet contacten wel onderhouden.

Wat de boel niet makkelijker maakt is de autocratische gezagsverhouding. Als een generaal niet heeft gezegd dat het kon; gebeurt het niet. Hij hoeft niet eens te hebben gezegd dat het niet kon (want dan onmogelijk) maar dat hij niet heeft gezegd dat het wel kon slaat automatisch alle initiatief dood. Erg risicomijdend. Dat zorgt ten eerste voor heel veel noodzakelijke koffie-momentjes (zie boven) om langzaam maar zeker iets te lanceren maar ook voor lange uitvoeringen van projecten. Men is hier gek van formuliertjes en handtekeningen.
Hier iets van de grond krijgen is Nobelprijs-waardig.
De vooruitgang die ik dus maak is af te meten in babypasjes. Het gaat vooruit; maar gewoon heel langzaam. Deze constatering werd ook gemaakt door de Nederlandse zaakgelastigde die na 3 jaar werk hier terug keert naar Nederland.

Wat niet langzaam gaat is de verschijning van winterbanden voor de ST3/ST5. Die had ik even niet zien aankomen. Ik volg het forum nauwgezet hieromtrent; dit heeft mijn volle aandacht. Ben benieuwd welk merk die winterband is ?! Leverbaar (bij Egberts) vanaf eind oktober. Is er al iets bij “onze” dealer bekend ?. Ik ga er van uit dat dit dus Stromer-geaccepteerde banden zijn.

Doe er maar vast een setje op; ik kom zo ongeveer aan in de winter……

Nog even een berichtje van hier zelf: afgelopen dagen was het veelvuldig raak. Veel demonstraties, stenenslingeraars, traangas, doden en gewonden. Het is bijna surrealistisch dat je vanuit je slaaplocatie gewoon een (gewelddadige !) demonstratie op enkele honderden meters ziet gebeuren en al niet meer reageert want standaard. Het verkeer NAAST de demonstratie, waar dus slachtoffers vallen, gaat gewoon door net zoals de rest van het openbare leven ?! Ik kwam een paar dagen geleden ook in zo’n situatie terecht. Heel bizar dat tussen de voort schuifelende file opeens allemaal stenenslingeraars opduiken en de traangas schietende soldaten bekogelen.
Voor het geval dat, heb ik een gasmasker/filter in de auto……
Foto’s maken is dan effe niet handig; dat lukt pas weer aan het eind van de blokkade/file/demonstratie. En even later een shotje vanuit je slaaplocatie.

Bijzonder,
Stromer ze
Reinout
Bijlagen
DSCN1000.JPG
Gewoon vanuit de slaapkamer....enkele honderden meters verderop weer een opstootje (waar ook de andere foto genomen is)
DSCN1000.JPG (289.44 KiB) 138 keer bekeken
IMG_4022.JPG
einde van een demonstratie; de eerste blokkades liggen nog op de weg.....en de file gaat zich vormen
IMG_4022.JPG (304.67 KiB) 138 keer bekeken

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 06 okt 2018, 19:51

Hey Reinout, altijd weer fijn om even van je te horen.

Ik merk dat ik tegen het einde van de week steeds meer begin uit te zien naar Lomito's immers vloeiend geformuleerde roep om contact, en jouw update waarin steeds weer waanzinnig veel informatie over jouw wederwaardigheden staat.
Reinout-ST3 schreef:
06 okt 2018, 15:35
- Koffie/thee
- Koffie/thee (en ze roken hier nog volop; binnen)
- Koffie/thee (koekje mee)
Dat herken ik wel van mijn reizen door Marokko. Dit jaar was ik er tijdens de Ramadan, en nog werden we overal waar onze gids de buurman van de neef van de moeder van de dorpsoudste kende uitgenodigd voor de thee, Ramadan of geen Ramadan. Ik vind het wel wat hebben, die vorm van relatiebeheer. Maargoed, dat zeg ik als toerist met alle tijd van de wereld, niet als militair op uitzending die probeert zaakjes voor elkaar te krijgen. Ik kan me heel goed voorstellen dat de thee je op een gegeven moment je neus uit komt. (Al ben ik persoonlijk stapeldol op die mierzoete muntthee.)

Je foto's: confronterend weer. Armoede, onrust en ellende ken ik wel van mijn reizen, maar rook, bommen en granaten... het blijft heftig. Pas goed op jezelf.
Reinout-ST3 schreef:
06 okt 2018, 15:35
Wat niet langzaam gaat is de verschijning van winterbanden voor de ST3/ST5. Die had ik even niet zien aankomen. Ik volg het forum nauwgezet hieromtrent; dit heeft mijn volle aandacht. Ben benieuwd welk merk die winterband is ?! Leverbaar (bij Egberts) vanaf eind oktober. Is er al iets bij “onze” dealer bekend ?. Ik ga er van uit dat dit dus Stromer-geaccepteerde banden zijn.
Ik moest vandaag in Groningen zijn bij mijn opticien, en laat Stromer dealer Egberts daar nou bijna om de hoek zitten. Ben dus even binnen gewandeld, om de ST3 LE te testen (hierover later meer in een ander topic, wát een prachtbike heb je uitgekozen) en om Nick uit te vragen over die winterbanden.

Dit zijn inderdaad de officiële winterbanden van Stromer, volledig goedgekeurd voor op jouw ST3 LE dus, en natuurlijk ook voor de gewone ST3 en de ST5. Op de Stromer flyer (die foto's heb je elders gezien) staat niet vermeld dat het banden van Pirelli zijn, maar de dealer meende zich te herinneren dat Stromer heeft gezegd dat ook dit Pirelli banden zijn. Waarom Stromer dit dan niet uitgebreid adverteert is mij een raadsel.

Toch even over die ST3 LE: echt, die is jou op het lijf geschreven. Je weet niet wat je meemaakt qua wegligging, en het stuur dat er standaard op zit is denk ik, met dat tikkie backsweep, helemaal perfect voor je.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 07 okt 2018, 00:40

Het was even ploeteren, maar hier is mijn eerste indruk van de ST3 LE:

viewtopic.php?f=24&t=1824&p=37484#p37470
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Reinout-ST3

Bericht door Reinout-ST3 » 07 okt 2018, 03:48

Goedemorgen Sylvia,
Tjeemig-de-peemig…..da's geen testverslag maar een boekwerk !
Dank voor de effort. Niet alleen voor het informatieve stuk voor mij maar namens vele ST3-geinteresseerden.
Het laat mooi de ontwikkeling van Stromer zien en waar ze nu staan. Er zit een gezond stukje realisme in (zeker niet alles is goed....spatlap, bagagedrager) en geeft prima weer waar "bezuinigd" is zonder dat het gelijk een sip product wordt t.o.v. de ST5 (schakeling, koplamp).

Daarnaast komt weer eens naar voren dat bepaalde FM's gewoon durven te investeren in fietsen uitlenen. Dat zie je met de koplampentest en met jouw ST3LE-verslag. Ze krijgen er prima bruikbaar verslag voor terug dat toch echt een beter antwoord biedt dan de Stromer-folder zelf. Hulde aan dat soort FM's; het is een schrijnend verschil ten opzichte van de bekende "dozenschuivers" die iets goedkoper aanbieden maar in werkelijkheid dus parasiteren ......

Heb nog 1 ding helemaal niet duidelijk: het verschil tussen de Pirelli's op de ST3 en de ST5.
Dat er nu een specifieke winterband (van Pirelli) is uitgebracht voor de ST3/ST5 is echt top. Maar waarom de ST3/ST5 2 verschillende Pirelli's hebben in dezelfde prijscategorie is mij onduidelijk. Onduidelijk in marketing en onduidelijk in techniek ?!

Groetsels vanuit de zandbak,
Reinout

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 07 okt 2018, 11:45

Wat een geduld moet je opbrengen Reinout om dit werk te kunnen doen. Hierin zie je het verschil met onze westerse cultuur waar we veel sneller tot zaken kunnen komen. Daar zijn we aan gewend en dan is die oosterse manier van zaken doen een behoorlijke aanslag op je vermogen om je geduld te bewaren. Zou bij mij waarschijnlijk niet goed gaan... des te meer waardeer ik jouw inzet in die porseleinkast waar elke verkeerde beweging de hel kan doen losbreken.

Prachtige foto's weer, ook al is het onderwerp minder fraai. Ook hier weer waardering voor het feit dat we in Nederland in vrede kunnen leven... dat je 's morgens in een file kunt staan zonder bekogeld te worden met stenen of om brandende autobanden te moeten laveren. En dat je met je Stromer naar je werk kunt fietsen zonder bij elke bocht angst te hoeven hebben dat daar om de hoek mogelijk de pleuris uitbreekt.

Goede week gewenst! :az

Plaats reactie