Radio Kootwijk

Stromer Community Lounge.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1502
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Radio Kootwijk

Bericht door FreddyH » 17 sep 2018, 07:41

Goede strategie Reinout, die gebruiken wij ook steevast bij onze kinderen als we een dag naar pretpark oid gaan.
's ochtends verrassen werkt veel beter dan voor de kinderen "maanden uitzien naar" (in werkelijkheid een week of zo) met altijd een klein risico dat het niet door kan gaan.
En zoals Murphy betaamt: op deze manier hebben we die voorzichtigheid nooit nodig gehad :lol:

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat! Ook ik kijk uit naar jouw grote grijns en mooie verhalen! Stay safe!
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Gebruikersavatar
Lomito
Veteraan
Veteraan
Berichten: 3153
Lid geworden op: 25 mei 2017, 21:24
Locatie: Herveld

Re: Radio Kootwijk

Bericht door Lomito » 23 sep 2018, 00:52

De regen slaat tegen de Hollandse ramen en de wind laat de schoorsteen gieren. De kamerthermostaat geeft aan dat het binnen 22°C is in huis en desondanks zwiep ik de Tmin omhoog om de vloer aangenaam warm te krijgen. Het is overduidelijk dat de zomer heeft plaats gemaakt voor herfst... het schaduwdoek dat ons vele uren bescherming geboden heeft tegen de zinderende zomerzon ligt nu opgevouwen om plaats te nemen in de winterstalling, net als de loungeset die voor 6 maanden opgeslagen wordt.

Ook mijn gemoed is enigszins bezwaard met somberheid maar dat wordt vooral veroorzaakt door de overvloedige regenval die mij weerhoudt de Stromer te pakken voor een 2e, 3e of zelfs 4e rit op één dag... op de vrije zaterdag kom ik niet verder dan een natte transfer van 2x 200 meter naar de dealer waar de werkweek traditioneel wordt afgesloten met een laf Belgisch pilsje. Maar ach, na een liter Tap6 ziet de wereld er een stuk vrolijker uit en smaakt zelfs die obligate Jupiler net niet naar kattenpies.

Des te sterker is mijn behoefte om contact te zoeken met onze rots in de branding, het lichtje in de duisternis en de vrolijke noot die zelfs van de meest regenachtige dag een klein feestje weet te maken, ofwel...

Reinout, bent U daar?

De vakantie is voorbij en het werk draait weer op volle toeren, afspraken, vergaderingen, offertes aanvragen, koffie drinken met klanten, tekeningen maken, presentaties geven en 's avonds mijn dochter die begonnen is aan een studie Bouwkunde bijles geven in Autocad zodat ze daar sneller mee uit de voeten kan. En interviews houden met interessante dorpsgenoten die boven zichzelf uitstijgen voor een maandelijkse bijdrage in de dorpskrant.

Met al die activiteit besef ik hoe gezegend wij zijn met een relatief veilige omgeving, we kunnen ons vrij bewegen zonder angst voor nare zaken. En hoewel we niet gevrijwaard blijven van de meest verschrikkelijke ongevallen, zoals de aanrijding in Oss waarbij een gezin bijzonder zwaar getroffen is, kan ik niet anders concluderen dan dat we hier ons nauwelijks zorgen hoeven te maken voor levensbedreigende gevaren die overal op de loer liggen.

Hoe anders is dat in andere delen van de wereld zoals de helse kookpot waarin jij je nu bevindt. Ik weet niet of ik het al eerder genoemd heb maar ik heb zeer veel respect voor het gevaarlijke werk dat jij verricht in Israël in onze naam. Ik zou niet graag in jouw schoenen staan!

Afgelopen week werd ik bij de dealer gewezen op de zending uit Israël, de prachtige foto's die ik maar al te goed herkende van deze topic en de doos met "cookies" waar onze dealer aanvankelijk wat schuchter op reageerde, het blijven eenvoudige jongens... Na een kleine toelichting van mij over de inhoud hebben ze alsnog kennis gemaakt met de heerlijke hapjes. En met smaak!

Reinout, jouw 22" ST3-LE wordt komende week verwacht bij de dealer voor aflevering. De fiets zal helemaal in orde gemaakt worden en ik zal vervolgens de nodige foto's maken zodat je alvast kunt genieten van jouw nieuwe luxe paardje... voor jou geen werkpaard meer!

Hoewel ik niet gelovig ben kom ik wel uit een christelijk nest en speel graag kerkmuziek. Eén van mijn favoriete melodieën is het zeemanslied, 'O eeuwige Vader sterk in macht' ofwel 'Eternal Father strong to safe' dat hoop biedt aan zeelieden die zijn overgeleverd aan de grillen van de natuur. Dit lied komt bij mij in gedachte als ik jouw huidige situatie bezie, hoop op een goede aankomst na een meer dan spannende reis...

En zo besluit ik met de wekelijkse wens dat je veilig mag blijven, stay safe, een goede week en hoop snel weer van je te horen.

Waar het :ba vol van is...

Reinout-ST3
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)

Re: Radio Kootwijk

Bericht door Reinout-ST3 » 23 sep 2018, 07:52

Chris, hier Reinout….over...

Regen. Dat kan ik hier wel gebruiken. Op dit moment durft een heel klein buitje zich ´s nachts te melden maar een echt lekkere bui die de boel schoonstroomt blijft nog wel een paar weken uit. Koning Zon regeert nog. Vanochtend bij het binnenrijden van Jericho om 07.30 tikte de thermometer 28 graden aan. We zullen vandaag hier wel rond de 35 uitkomen. Vanavond in Ramallah is het gelukkig altijd wel 10 graden koeler.

Het bijzonder treurige ongeluk in Oss laat weer zien dat iedereen kwetsbaar is. Hopelijk komt er een aceptabel/logisch antwoord (hoe treurig ook) en schiet de politiek niet in de standaard ultrasippe reactie om direct het vervoermiddel te verketteren. Ik ga het nog een keertje zeggen: het is niet het vervoermiddel dat gevaarlijk is, maar de berijder (m/v) die het vervoermiddel tot een gevaarlijk gebeuren maakt.

Ook hier zijn bovenop de schietpartijen, vliegend tuig, aanslagen en ander "leuks" dat de reden vormt dat ik hier een uitzending draai ook nog reguliere verkeersslachtoffers. Net zoals in ieder land; welvarend of niet.
De onderhoudstoestand van de wegen, de afwezigheid van verlichting, het niet bestaan van APK oid (het programma "wrak van de week" zou het hier nog goed doen) in combinatie met arabische emotie/vurigheid maakt autorijden iedere keer tot een uitdaging. Auto's zonder deuken/krassen zijn er bijna niet.....
Je ziet links en rechts van de weg dan ook de resultaten van inhaalacties.......domweg het effect van waanzinnige snelheden waar de omgevings dat helemaal niet toelaat.
In tegenstelling tot Nederland wordt een ongeluk niet afgeschermd. Foto's maken zijn geen probleem ?!. Je ZIET gewoon de lichamen uit het opengeknipte wrak worden gewerkt.....effe anders.....Ik laat dat lichamen-stukje maar even weg. Fotootjes van enkele dagen geleden op weg naar werk.

Even switchen naar leuke zaken !

Top van de koekjes-uitleg. Ik had Team Dikkenberg een plateautje lokale "baclava" gestuurd inclusief wat lokale foto's met wat hele mooie Stromer-routes zouden kunnen zijn........
Ik kijk uit naar die ST3LE. De groeiende wachtruimte (die nu weer krimpt ?) laat zien dat Stromer een mooi product heeft neergezet. In december lekker even testen en in januari helemaal gepersonaliseerd ophalen.
Ik ben nu al voor een bandentest van de ST5 en ST3 banden. Beiden van Pirelli, 27,5".... maar toch een tikje anders. Klinkt als een test in wording.....
Lezend op dit forum over deze 2 Pirelli's krijg ik het gevoel van het moeten kiezen tussen 2 fraaie producten: iedereen lijkt zeer te spreken over wegligging en bochtvastheid. DAT is wat de consument wil horen.

Daarnaast begint het richting het laatste kwartaal te lopen. Dus een eindejaars-sprintje voor aanbiedingen en de uitloop van de oudere modellen ? Zeker voor potentiele ST2 kopers lijken nu interesante tijden aangebroken te zijn: einde van het jaar; uitlopend mdel (want vervangen door de ST3 m.i.v. 2019), etc. Zou zo maar eens een leuke Sale kunnen worden waarbij meerdere partijen hun voordeel mee kunnen doen:
- de eindgebruiker want die heeft een toffe fiets voor een goede prijs. (en een model waar de startersfouten echt nu wel uit zijn !!)
- de FM omdat die zijn voorraad kan schonen naar nieuwe modellen
- Stromer AG omdat die zich kan focussen op "slechts" de St1X, ST3 en ST5. Da's in 2019 puur productie. De ontwerpsectie zal zich dan tegen de ST1NG aan moeten bemoeien.
Kan het niet laten een nieuwe naam te introduceren ST1NG (NG = Next Generation). Bovendien genereert dit een bruikbaar woord voor reclame-doeleinden: Sting. .......Prikkelend, pittig. Je kan er zelfs een muzikale link naar de voormalig voorman van The Police mee maken......

Groetsels vanuit de zandbak,
Stromer ze veilig !
Reinut
Bijlagen
DSCN0964.JPG
DSCN0964.JPG (369.68 KiB) 260 keer bekeken
DSCN0965.JPG
DSCN0965.JPG (228.68 KiB) 260 keer bekeken
DSCN0966.JPG
DSCN0966.JPG (290.76 KiB) 260 keer bekeken

Gebruikersavatar
Lomito
Veteraan
Veteraan
Berichten: 3153
Lid geworden op: 25 mei 2017, 21:24
Locatie: Herveld

Re: Radio Kootwijk

Bericht door Lomito » 23 sep 2018, 13:44

Reinout, Nelis keek een beetje sip met de schaal Baclava in handen, het ziet er lekker uit maar hij is intolerant voor noten... en die zitten er volop in! Ik had al een beetje gehoopt dat ik kon 'meehelpen' met het verwerken van de cookies maar helaas werd de schaal liefdevol in ontvangst genomen door de vrouw van Nelis... :lol: Jouw geste is dus zeker goed terecht gekomen! Ik ben maar niet over de Tap6 als bijpassend drankje begonnen... :av

Aangezien jouw ST3-LE op het punt staat geleverd te worden wil ik je vragen of ik je fiets een middag mag testen, kijken of alles werkt, foto's maken (alles uiteraard op een zonnige dag zodat de fiets schoon blijft). Dan zet ik de foto's op het forum en kunnen eventuele "opstartprobleempjes" weggewerkt worden zodat jij straks je schaarse verloftijd kunt besteden aan belangrijker zaken. Uiteraard ga ik geen grote afstanden rijden op je fiets.

Goede week,
Chris.
Waar het :ba vol van is...

Reinout-ST3
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)

Re: Radio Kootwijk

Bericht door Reinout-ST3 » 23 sep 2018, 17:40

Ha Chris,
natuurlijk ! Go for it !
Daar heeft iedereen wat aan. Jij hebt nu een gezonde ST5-achtergrond en kan juist de verschillen met de ST3 goed duiden.

Barry en anderen hebben prima beschrijvingen en ervaringen van de ST3 genoteerd en de testdagen bij diverse dealers zijn goed bezocht. Maar jouw mening wordt zeer zeker gewaardeerd want jij hebt de afgelopen 2 jaar zoveel Stromer-kilometers gemaakt; en wel op verschillende modellen.

De framemaat is wel afwijkend maar de bouw/vorm is gelijk. Een gezonde opmerking over het verschil in banden lijkt me heel interessant. Vergeet alsjeblieft die mooie dag maar.....het is juist de regen die iedereen boeit.....

Leuke ST3-kilometers toegewenst !
Moet ik even een apart mailtje naar Team Dikkenberg sturen zodat ze niet verbaasd zijn ?
Grtz, Reinout

Gebruikersavatar
Lomito
Veteraan
Veteraan
Berichten: 3153
Lid geworden op: 25 mei 2017, 21:24
Locatie: Herveld

Re: Radio Kootwijk

Bericht door Lomito » 23 sep 2018, 18:24

Reinout-ST3 schreef:
23 sep 2018, 17:40
Moet ik even een apart mailtje naar Team Dikkenberg sturen zodat ze niet verbaasd zijn ?
Dat lijkt me niet nodig maar het kan uiteraard geen kwaad. De jongens weten dat wij elkaars fietsen gebruiken/uitproberen. :cool2:
Waar het :ba vol van is...

Reinout-ST3
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)

Re: Radio Kootwijk

Bericht door Reinout-ST3 » 24 sep 2018, 07:49

Goedemorgen Chris,

mailtje is verstuurd naar Team Dikkenberg. Tevens gemeldt dat ze mijn Grote Groene Monster alvast mogen uitvoeren met spatlap, race-cassette en Kinekt/BodyFloat. Want die veranderingen wil ik toch zeker al.
Ik moet zelf "ondergaan" of ik het standaard-zadel lekker vind zitten en natuurlijk de stuur-keuze. Dat zijn relatief makkelijke constateringen die gedurende m'n verlof kunnen.

Of ik de Bouwlamp wil of de huidige Roxim moet ik echt in de praktijk ondergaan. Uit ervaring EN uit de koplampentest van jullie kwam de Bouwlamp als grootste lichtbron uit de bus. Niet verbazend. Maar da's toch weer een echte kostenpost om op voorhand al een Bouwlamp te laten plaatsen.
De St1X had een Roxim (totaal ander type) maar dat merk heeft daar wel een prima indruk op me achtergelaten. Ik denk dat de grootste winst zit in de mogelijkheid van grootlicht/dimlicht. En of de Roxim-versie van deze keuze-lamp voldoende licht genereert voor mijn behoefte zal ik zien; letterlijk !

Test ze, ik kijk uit naar de resultaten/foto's.
Grtz,
Reinout

Reinout-ST3
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)

Re: Radio Kootwijk

Bericht door Reinout-ST3 » 29 sep 2018, 14:41

Goedemiddag Nederland,

nog even een vervolg van vorige "foto-serie" met het ongeluk. Afgelopen dinsdag kreeg ik het vervolg er van.....

Op weg naar werk zag ik dat een vrachtwagen vanuit de andere richting langzaam doch zeker naar "mijn" zijde van de weg was aan het driften. In slaap gedoezeld ? Appen ? Geen idee maar de chauffeur bemerkte opeens dat hij zich op het foute gedeelte van de weg bevond. Met een bruuske stuurbeweging naar rechts trok hij zijn truck weer naar rechts. Daarbij begon de truck gevaarlijk naar rechts over te hellen; niet verwonderlijk want het was een topzware betonmolen.
Vervolgens probeerde hij dat hellen weer te compenseren door een ruk aan het stuur naar links. Pure overcompensatie; het leed was geschied want de pendelbeweging van de betonmolen was ingezet.......en de betonmolen lag even later op haar zijkant.
In de tussentijd was ik al van het gas af en aan het remmen geslagen. Dat was maar goed ook want die betonmolen gleed op haar zijkant nog wel even door. We eindigden 50 meter uit elkaar.
Aangezien ik de (enige) aanwezige/getuige was, was het ook aan mij om EHBO op te starten. Auto aan de kant; alarmsignalen aan, EHBO-kit mee, camera mee (geen idee hoe claims hier afgewikkeld worden maar ik wil even kunnen bewijzen dat ik niet de probleem-veroorzaker ben....) en naar de gekantelde betonmolen gegaan.
DSCN0979.JPG
Op z'n kant; voorruit nog aanwezig
DSCN0979.JPG (182.47 KiB) 121 keer bekeken
Ik kon de chauffeur niet bereiken door de verwrongen cabine en heb de voorruit er uit gehaald. De chauffeur lag geheel onderin de cabine (logisch; zwaartekracht); had geen gordel gedragen. Heb ademhaling en hartslag geconstateerd. De chauffeur had pijn (daar hoef ik geen Arabisch voor te verstaan....) en zijn been stond in een onnatuurlijke stand. Dat zal wel een fractuur zijn geweest maar het was een interne wond want er was geen buitensporig bloed aanwezig wat bij een open wond zeker zichtbaar was geweest. Ik heb dus geen tourniquet hoeven aanleggen.
Doordat hij een fractuur had EN was bekneld met zijn been heb ik hem vooral laten liggen. Door amateuristisch gefrummel om hem uit het wrak te krijgen had ik de fractuur alleen maar tot een open wond hebben kunnen escaleren; daarmee ben je nog veel verder van huis. Wel even geconstateerd OF ik hem wel kon laten liggen vanwege potentieel brandstoflekkage. Feitelijk heb ik het hem maar zo comfortabel mogelijk gemaakt.
DSCN0980.JPG
Chauffeur onderin.....
DSCN0980.JPG (239.8 KiB) 121 keer bekeken
In de tussentijd was er een Palestijn langsgekomen die de hulpdiensten heeft gewaarschuwd. Daar heb ik nog op gewacht om mijn getuige-verslag te doen. De wachttijd heb ik opgevuld als verkeersregelaar wat even later heel handig bleek voor de aankomende ambulance en brandweer (loskrijgen slachtoffer uit wrak).
Als laatste kwam de IDF aan (Israeli Defence Force). Die spreken bijna geen Engels dus een Palestijn heeft even als tolk opgetreden (vele Palestijnen spreken Arabisch, Hebreeuws en Engels).
DSCN0983.JPG
Het werd langzaam wel drukker....
DSCN0983.JPG (294.15 KiB) 121 keer bekeken
De betonmolen heeft nog even dienst gedaan als obstakel op de weg. Op de terugweg was die verwijdert.
DSCN0981.JPG
Blij da ik nog kon stoppen toen dit naar me toe begon te glijden....
DSCN0981.JPG (277.73 KiB) 121 keer bekeken
Dit had overal kunnen gebeuren hoor; zeker niet voorbehouden aan de bezette Palestijnse gebieden. Wel maakt de combinatie van sippe wegen, geen verlichting en een “spannende” rijstijl de kans op ongelukken hier groter.

Groetsels uit de zandbak,
Reinout

Gebruikersavatar
Lomito
Veteraan
Veteraan
Berichten: 3153
Lid geworden op: 25 mei 2017, 21:24
Locatie: Herveld

Re: Radio Kootwijk

Bericht door Lomito » 29 sep 2018, 14:49

Man man man, wat gaat zo'n week snel zeg, en dan niet alleen snel op de ST5 maar voor je het weet staat er weer een heerlijk glas Tap6 voor je klaar als beloning voor een week hard werken. Inmiddels hebben we hier al nachtvorst gehad en 's morgens condens op de buitenkant van de aldus na 10 jaar nog steeds prima warmte-isolerende beglazing. Mede daardoor is het hier in huis altijd zomer zodat ik het hele jaar in huis rondloop in t-shirt en korte broek... In die tropische sferen en onder het genot van een Beierse Doppelbock dwalen mijn gedachten gemakkelijk af naar degene die in naam van ons allemaal zijn leven en welzijn in de waagschaal stelt, zijn gezin tijdelijk heeft achtergelaten en vrijwillig domicilie heeft gekozen in de politieke brandhaard in de zinderende zandbak die Israël heet ofwel

Reinout, bent u daar?

Nog geen levensteken van jouw ST3-LE bij onze dealer maar ik krijg op het hart gedrukt dat jouw 22" Jaquar-groene ruim op tijd geleverd zal worden. Jos wist dat ik jouw ST3 ga proefrijden dus dat is helemaal afgedekt. Hij heeft ook helemaal geen twijfels aan de ST3 waarvan hij inmiddels meerdere El-Ees heeft afgeleverd die geen problemen lieten zien. En over de Roxim-verlichting hoef je je geen zorgen te maken, die is voorzien van high beam en doet werkelijk niet veel onder voor de onvolprezen bouwlamp. Ten opzichte van de koplamp op jouw ST1x-2017 is het een enorme verbetering! Ik denk dat je de ombouw naar de bouwlamp achterwege kunt laten.

Een andere feature die je nog niet in de praktijk hebt kunnen gebruiken is de claxon... hoewel ik de helbel gewoon naast de claxon gebruik moet ik toegeven dat ik de claxon zeer waardeer. Zeker naar automobilisten maar ook senioren die de bel niet horen en de claxon wel (en zelfs soms ook niet horen :ai ). Maar het grootste plezier ga je beleven aan de comfortabele wegligging in combinatie met de veel sterkere ondersteuning. Dat betekent vooral minder hard stoempen als je 's morgens naar je werk gaat en er weer een stevige westenwind staat... met 20 km is dat nog wel te doen maar 60 km (bijna 2 uur) knokken tegen harde wind is dat geen pretje. Wat een heerlijk vooruitzicht!

Ik ben benieuwd hoe het met je gaat en wat je allemaal meegemaakt hebt en kijk met plezier uit naar jouw reactie. Rest mij alleen je een veilige week te wensen, stay safe, don't eat yellow snow and don't stare at cameltoe's.

Edit: lees net je verslag over het ongeval met de betonmixer... Goed bezig jongen!
Waar het :ba vol van is...

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 6581
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Radio Kootwijk

Bericht door Stromeur » 29 sep 2018, 16:48

Ik heb het net ook zitten lezen en met open mond de foto's bekeken. Vooral die van de chauff die er duidelijk niet al te best aan toe was. Wat een verhaal Reinout! Blij toe dat die betonmolen niet op jou terecht is gekomen. En dan mag die man nog van geluk spreken dat jij ter plaatse was om de situatie in te schatten, eerste hulp te verlenen, het verkeer te dirigeren en keurig op te treden als getuige/betrokkene.

Pas goed op jezelf!
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast