Radio Kootwijk

Stromer Community Lounge.
Reinout-ST3
Veteraan | Forum Supporter

Re: Radio Kootwijk

Bericht door Reinout-ST3 » 09 sep 2018, 16:33

Goedemiddag Chris (en natuurlijk de mede-testers),
jullie hebben een topprestatie neergezet. Hebben jullie wel in de gaten dat "de koplampentest" nu al bijna op 2500 views staat. Dat betekent (1) dat er behoefte aan was en (2) dat jullie test goed is uitgevoerd.
Natuurlijk helpen de professionele foto's van Freddy heel veel; keurig !

Nogmaals jammer dat ik er ook virtueel niet bij kon zijn; maar Jeroen wel. En die heeft dit soort ontspanning nodig met zijn ribbetjes.....

Ik mocht vandaag vooral heel veel rijden. En dan kom je nog eens ergens. In dit geval bij een stuk "seperation-wall" dat optimaal is gebruikt als schoon schildersdoek. Iedereen mag meedoen; er is zelfs een winkeltje ter plaatse waar je verfbussen (spraypaint) kan kopen. Denk hier niet te licht over; er zitten tussen goedbedoelde gein ook echte kunstwerkjes. Banksy is hier bijvoorbeeld helemaal uit zijn dak gegaan.....

Foto's gevoegd.

Groetsels vanuit de zandbak,
Reinout
(ben heel benieuwd hoe snel de view-tellen oploopt bij de koplampentest....)
Bijlagen
DSCN0920.JPG
De muur; een van de zijden
DSCN0920.JPG (251.96 KiB) 294 keer bekeken
DSCN0925.JPG
De muur; andere zijde met mijn autootje
DSCN0925.JPG (273.43 KiB) 294 keer bekeken
DSCN0930.JPG
Iedereen kan/mag zijn/haar mening even plaatsen
DSCN0930.JPG (314.31 KiB) 294 keer bekeken
DSCN0951.JPG
Banksy die gebruik maakt van een scheur tussen 2 platen
DSCN0951.JPG (322.05 KiB) 294 keer bekeken
DSCN0934.JPG
Alice overzicht
DSCN0934.JPG (328.05 KiB) 294 keer bekeken
DSCN0935.JPG
Alice tekst
DSCN0935.JPG (306.96 KiB) 294 keer bekeken
DSCN0933.JPG
echte humor. Hummus is hier razend populair
DSCN0933.JPG (414.87 KiB) 294 keer bekeken
DSCN0946.JPG
spelen 1
DSCN0946.JPG (358.07 KiB) 294 keer bekeken
DSCN0947.JPG
spelen 2
DSCN0947.JPG (354.57 KiB) 294 keer bekeken

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 09 sep 2018, 16:40

Wat een prachtige muurschilderingen, hoewel ook pijnlijk en schrijnend, maar toch prachtig.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Tony Mb

Bericht door Tony Mb » 10 sep 2018, 05:07

Het lijkt de Berlijnse muur wel die gerecycleerd is... Helaas
ST1 Step Through, 2017, zwart, 9000Km... and counting

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 15 sep 2018, 16:14

We zitten alweer tot aan de oksels in het weekend en dus allerhoogste tijd om die onze hardwerkende zandhaas in den vreemde op te roepen, onze hooggerangde omroeper die geen minaret nodig heeft, die alle blokkades omzeilt met een handig nummerbord en tijdig zijn hoofd intrekt als er weer iets over en weer vliegt tussen de strijdende partijen, onze Stromer-vertegenwoordiger op een plek waar geen Stromer te bekennen is en die ons een wekelijks inkijkje geeft in de cultuurschatten van Israël, ofwel

Reinout, bent U daar?

Woensdag was ik op de Stromer naar Elst om bij een brillenzaak mijn nieuwe kijkglazen in ontvangst te nemen en werd daar geholpen door iemand die ik zo zou inschatten als jouw broer. Lang, breed, blond, bril (uiteraard), maar vooral die herkenbare pretoogjes en het vrolijke voorkomen dat we zo aan jou waarderen. Ik moet nog een keer terug om een pootje bij te stellen en zal dan vragen of ik een foto mag maken, je zult versteld staan...

Enfin, die verkoper was dus zeer geïnteresseerd in de ST5 die pal voor zijn deur geparkeerd stond, ik wil immers graag een oogje in het zeil houden en zeker als ik geen bril draag. Stopt er een scooter met twee jonge knapen, kijken naar mijn fiets en zoeken rond naar de eigenaar. Zegt de verkoper: "Mooi he" waarop de jongens bevestigend antwoorden en waarop ik de jongen bedankte voor het compliment. Tijdens het verdere gesprek kwamen er regelmatig dorpelingen voorbij lopen die dan even bleven staan om te wijzen naar de ST5... wat een aandachtmagneet is die fiets.

Ondertussen verkoopt die ST5 dus als een tierelier, onze Barry is na enkele ritten afgelopen weekend hopeloos verliefd geraakt op de ST5 en ook onze Martin is voor de bijl gegaan. Van Dikkenberg heb ik begrepen dat er zeer veel belangstelling is voor de ST3, ze hebben met de demo-week die vandaag eindigt een interessante hoeveelheid bestellingen mogen noteren en tegelijk kwam deze week ook de nieuwe ST3-LE aan bij de dealer waar ik de unboxing heb mogen begeleiden. Man man man, wat een mooie fiets is dat! Die donkergroene kleur is echt subliem en kan nauwelijks gevangen worden met een foto. Als de fiets afgemonteerd zal ik proberen enkele foto's buiten te maken bij daglicht op verschillende afstanden.

Ondertussen heb ik ook mijn zandbak gereduceerd tot een ruime kattenbak, morgen de laatste loodjes (straatklinkers) en dan nog het zaagwerk om de passtukken te maken. Diep ontzag en respect voor professionele stratenmakers die dag in dag uit, ook bij slechte weersomstandigheden dit zware beroep uitoefenen, ik ben gebroken... maar die 75m² liggen er wel in!

We horen graag hoe het jou vergaat Reinout in die zinderende zandbak, zijn de feestdagen al voorbij?

En dan kan ik niet anders dan af te sluiten met vaderlijke bezorgheid: stay safe, don't run with scissors and keep your head down. Goed weekend Reinout en tot volgende week.
Waar het :ba vol van is...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 15 sep 2018, 16:27

:cool2:
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Martin
Veteraan
Veteraan

Bericht door Martin » 15 sep 2018, 19:05

Geweldig om te lezen hoe Lomito er elke keer weer een ander verhaal bij kan bedenken om contact te houden met Reinout. :bi

Reinout-ST3

Bericht door Reinout-ST3 » 16 sep 2018, 04:52

Chris, hier Reinout….over...

Zoals Martin al schrijft: je bent een bijzonder mensch. Bij jou is het glas echt altijd halfvol; een fijne eigenschap waar ook je omgeving energie van oppikt. Nou is dit gezegde niet van toepassing bij een bierglas want dan is het bij jou niet eens halfleeg....maar zeker helemaal leeg !

Ben heel benieuwd naar die vergelijking met die "broer" bij de opticien. Mijn natuurlijke broer is nogal afwijkend: kaal, 2 x zo dik en een stuk langer. Ik ben met mijn 191 cm de enige man in de familie die ONDER de 2 meter is; het ukkie dus.

Stromer heeft altijd design hoog staan. Dat merk je dus bij de uitstraling als je zo'n fiets ergens neerzet. Trokken we niet veel aandacht met onze Stromers bij de Hemel en bij het maken van de kalender ? En een topmodel als de ST5 of ST2S ziet er ook nog eens extra goed uit. Zo ook de geborsteld alu-versie van de ST2 en straks die groene ST3LE. Stromer heeft dat heel goed door.
Daarom was ik eigenlijk een tikje verbaasd dat het "oranje" bij de ST1X niet meer leverbaar was. Natuurlijk is dit een heel persoonlijk kleurtje en geen allemans-vriendje zoals charcoal of zo; maar wat een uitstraling had dat oranje !

Hier in de bezette Palestijnse gebieden is een netjes ritme ontstaan. Moet ook wel na 2 1/2 maand...…
Zaterdag t/m woensdag: werken in Jericho bij diverse opleidingsinstituten.
Donderdag: vergaderdag in Jeruzalem.
Vrijdag: post-trip naar Tel Aviv.
De vakantiedagen zijn nog zeker niet voorbij. Aanstaande week wordt in Israel Yom Kippur gevierd. Da's een Israëlisch feest en dus worden de checkpoints gesloten. Palestijnen kunnen er dus niet in/uit. Nou wil je er met de auto ook helemaal niet uit want als je zo dom bent om op zo'n Israëlische feestdag met de auto te gaan rijden krijg je gegarandeerd een steen naar je geslingerd. Er is zelfs een officiële waarschuwing vanuit de ambassades gegaan dat rondrijden zeer af te raden is.
Een beetje zoals autoloze zondag destijds in Nederland. Het schijnt hier dan zelfs heel normaal te zijn, zelfs gewenst gedrag ?, om te gaan fietsen op de (snel)wegen. Dat is dan op zich weer grappig.

Het weer is in ieder geval aan het omslaan. Bij aankomst was het nog 30 graden 's nachts; niet lekker. Nu is het in Ramallah overdag nog net 30 graden; 's nachts dippen we naar 15. En je vertrekt is de morgen door een heftige mistbank waar de temperatuur goed inzakt.
Jericho is overdag nog net 40 graden; maar tenminste geen 50 meer.....

Ik wens je een goede hersteltijd van de fysieke inspanning in de tuin.

Reinout
Bijlagen
DSCN0960.JPG
Mistbank.....en die ligt mooi vast tussen de heuvels
DSCN0960.JPG (137.6 KiB) 175 keer bekeken

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 16 sep 2018, 14:28

Bedankt voor je bericht Reinout, als jouw reactie wat langer uitblijft, hoewel ik weet dat je het soms druk hebt of niet altijd over stroom/verbinding kunt beschikken, begin ik me toch wat zorgen te maken... het is niet bepaald Disneyland waar je verblijft, de spanningen en risico's hangen als een persistent donker wolkje boven de missie aldaar. En dus ervaar ik enige opluchting als je weer reageert. Fijn dat het weer wat aangenamer geworden is zodat jullie werk iets minder zwaar is. Heb je airco in de woning?

Ik heb onze dealer gevraagd te zorgen dat jouw 22" ST3-LE vóór december a.s. helemaal rijklaar staat zodat je bij wijze van spreken van Schiphol naar huis kunt rijden op je groene kilometervreter. En dat heeft hij beloofd.

Goede week en stay safe!
Laatst gewijzigd door Lomito op 16 sep 2018, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar het :ba vol van is...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 16 sep 2018, 14:33

Lomito schreef:
16 sep 2018, 14:28
hoewel ik weet dat je het soms druk hebt of niet altijd over stroom/verbinding kunt beschikken, begin ik me toch wat zorgen te maken... het is niet bepaald Disneyland waar je verblijft, de spanningen en risico's hangen als een persistent donker wolkje boven de missie aldaar. En dus ervaar ik enige opluchting als je weer reageert.
Same, ik zat ook al een beetje te wiebelen hier.

Prachtige foto weer Reinout. Daar hebben ze dus ook een heleboel Witte Wieven.

Reinout-ST3

Bericht door Reinout-ST3 » 17 sep 2018, 03:39

Goedemorgen Chris en Sylvia,

dank voor jullie zorgen om mij !
En alvast dank voor de voorbereidingen van de 22"/XL ST3LE in december. Daar kijk ik echt naar uit.
Om zeker te zijn dat ze me niet vergeten heb ik bovendien gisteren een pakketje "lokale baclava" en een stapeltje foto's met begeleidend briefje opgestuurd naar Herveld.....ze kunnen daar vast wel honing/noten-energiebommetjes gebruiken nu de bestellingen en Stromer weer zo goed lopen.

Wat was dat een ellende een paar maanden geleden qua levering; niet alleen voor Herveld maar voor alle Stromer FM's. Die periode is gelukkig nu achter de rug als ik dit forum zo bekijk.

Even een momentje van waakzaamheid verzocht: Alex, mijn 7-jarige stuiter, weet niet dat ik op verlof kom. Daar komt hij op de aankomst dag zelf wel achter. Hij gaat vrij van school krijgen en gaat me ophalen op Schiphol (hulde voor de school !). Maar als wij NU gaan melden dat ik op verlof kom duurt het ten eerste veel te lang en ten tweede bestaat het risico dat het verlof niet doorgaat. Ik zit tenslotte in een land met wat "probleempjes" en zoals je al schrijft kan morgen de boel hier nog veel verder escaleren....de foute kant op. Maar proberen uit te leggen aan een 7-jarige dat verlof even niet doorgaat, gaat niet lukken.
Dus mochten jullie in Herveld mijn Alex tegenkomen, en da's goed mogelijk want al onze fietsen komen er vandaan, graag niet over verlof van papa beginnen.

Reinout

Plaats reactie