Radio Kootwijk

Stromer Community Lounge.
Reinout-ST3
Veteraan | Forum Supporter

Re: Radio Kootwijk

Bericht door Reinout-ST3 » 21 okt 2018, 06:35

Goedemorgen Sylvia en Chris,

het contrast met zo´n gala-diner en de buitenwereld is ook best wel een tikkie bizar. En juist DAT maakt mijn werk zo tof.
Ik zou werkelijk heel ongelukkig in Nederland worden om daar iedere dag hetzelfde te doen. Dat moet straks toch weer een beetje maar zo'n uitzending is echt een unieke ervaring.
Voor mij is dit nu nummer 5. En alle 5 (1 x Bosnië, 3 x Afghanistan, deze) zijn allemaal verschillend. Niet beter of slechter; gewoon heel anders. Wat overeenkomt is dat je uit je reguliere werkzaamheden vanuit Nederland in een situatie wordt geplaatst waar je eigenlijk van hoopt dat het nooit (meer) in Nederland zal voorkomen.
Je traint/oefent/bereidt voor en vervolgens moet je ZAKV er het beste van maken. ZAKV = zelfstandig aktief kreatief veranwoordelijkheidsbewust. Basiswaarden die er in 1984 op de KMA ingebracht zijn. Da's ook nodig want hoe goed je voorbereiding ook is......de praktijk wijkt er van af. En ook dan moet je handelen.

Ik geniet er dus van en het zit zeker niet altijd mee. Tijdens uitzendingen wordt je met dingen geconfronteerd die je je leven lang mee zal nemen en dat moet je een plekje kunnen geven. Dat is bij mij nog altijd gelukt. Spijtig genoeg lukt het niet alle collega's; collega's die jaren later toch PTSS hebben. Dat heeft niets te maken met sterke of zwakke karakters; dat zou te eenvoudig zijn. Men weet nog steeds niet waarom bij de ene persoon ergens iets knapt en bij de andere niet....

Het thuisfront is verdeeld. Ook voor Chantal is dit haar vijfde uitzending (maar dan vanaf Nederlandse zijde bekeken) en niet leuk....maar het hoort er bij. Alex vindt het helemaal niets. Een paar weken zou genoeg moeten zijn. Maar da's de andere wereld van een 7-jarige........
VERLOF; daar kijk ik zeker naar uit. Chantal heeft van de school toestemming gekregen om een extra dagje in december vrij te krijgen. Dus dat wordt echt een feestje>>>>eerst ophalen op Schiphol en Alex weet nog van niets. En op een andere normale schooldag gaan we mogelijk naar de Winterefteling ? (zien we nog wel). Die 10 dagen zullen omvliegen.
En die laatste maand weer weg zijn om voordat je het weet.

Een van die dingen in het verlof (Alex is toch naar school; Chantal heeft gewoon haar werk) is natuurlijk de ST3LE "testen". Ben ook eigenlijk best een tikje verbaasd dat "mijn" fiets pas zo laat komt. Nou kan ik er nog helemaal niet op fietsen maar ik was toch echt de eerste besteller in Nederland. Mogelijk dat de grootste frame-maat later werd uitgeleverd maar zelfs die zie ik al rondStromeren op de foto's.....miischien dat ze een heel mooi nummer hebben gereserveerd ?

Mijn ST3LE mag al standaard gepersonaliseerd worden met een Bodyfloat/Kinekt, race-cassette, bidonhouder, winterbanden en een spatlap. Ik zal het stuur echt eerst zelf moeten voelen maar denk dat de standaard tikkie backsweep zo maar eens de fijne versie voor mij kan zijn. En het zadel is gewoon echt eerst voelen.
Maar eerst nog effe verder hier.

Groetsels,
Reinout
Bijlagen
DSCN0875.JPG
Ook hier probeer ik bepaalde leiderschaps-kwaliteiten er in te brengen. Uitdagend in een geheel andere cultuur. De ene groep ziet direct voordelen; de andere groep ziet direct bedreiging...….
DSCN0875.JPG (361.89 KiB) 346 keer bekeken

Tony Mb

Bericht door Tony Mb » 21 okt 2018, 10:20

Zijn daar nooit demonstraties van mensen die het helemaal gehad hebben met die situatie, palestijnen en israelis die samen demonstreren zeg maar... we worden gedwongen om samen te leven dus maken we er maar het beste van.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 9000Km... and counting

Reinout-ST3

Bericht door Reinout-ST3 » 21 okt 2018, 15:44

Ha Tony,
ben al veel demonstranten tegengekomen. Maar (tot mijn spijt) nog niet de variant van mensen die roepen dat ze eindelijk eens op moeten houden. Dat TWEE partijen beiden water-bij-de-wijn moeten doen en tot een oplossing komen. Die oplossing zal effe heeeeeeeel zuur zijn voor beide partijen. En vervolgens kunnen beide groeperingen tenminste denken aan een toekomst met toekomst.

Op dit moment verhard de stellingname alleen maar en hebben de "extremen" van de partijen het grootste woord.

Zucht, Reinout

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 21 okt 2018, 16:18

Ook de internationale gemeenschap mengt zich op weinig constructieve wijze in het conflict met polariserende stelligname:

Waar het :ba vol van is...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 21 okt 2018, 16:25

Lomito schreef:
21 okt 2018, 16:18
polariserende stelligname
:bh:
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Daniel1975
Veteraan
Veteraan

Bericht door Daniel1975 » 21 okt 2018, 20:46

Ik ken de situatie beetje, kom voor werk wel eens in Israel. Bizarre wereld daar.
Maar wat mij elke keer weer opvalt is dat ‘de gewone burger’ een hekel heeft aan die extreme figuren aan beide zijden, maar het gewoon laat gebeuren. Je loopt door Tel Aviv alsof er niets aan de hand is, en de volgende dag sta je bij de grootste overgang naar Gaza even een pakketje af te geven aan de dochter van onze agent die daar gestationneerd is.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 28 okt 2018, 00:27

Het is zaterdagavond en dus hoogste tijd om de wekelijkse verbinding te leggen met de man die een klein stukje vrede en veiligheid brengt in het land van melk en honing. Het is onze eigen zandhaas die ook zonder uitgaanstenue met kop en schouder uitsteekt in de zinderende zandbak en daar zijn mannetje staat, ofwel

Reinout, bent U daar?

Jongen, deze week heb ik je hier wel gemist hoor. Sowieso het wekelijkse koffiemomentje bij de dealer op vrijdag of een avondje sappen bij de Hemel maar nu ook voor de levering van je nieuwe ST3 LE-XL en het Stromer Forum uitstapje naar Zeeland. Dit zijn momenten waarvan ik weet dat je die niet zou willen missen. Jouw fiets staat nu pontificaal in de grindbak van de Stromer-winkel van Dikkenberg en ik zal de fiets komende week graag aan een eerste test onderwerpen. Weet je trouwens al welke week je precies in NL bent of is dat afhankelijk van de situatie ter plekke?

En dan de fietstocht in Zeeland, ik vond het eigenlijk wel moeilijk om deze uitstap te organiseren in de wetenschap dat jij niet mee kon EN dat jij graag zou meedoen. Ik zal kijken dat ik morgen tijd vind om de videoregistratie online te krijgen zodat je de rit alsnog deels kunt meebeleven.

Ik wens je een goede week vanuit een afkoelend Nederland, stay safe!

Reinout-ST3

Bericht door Reinout-ST3 » 28 okt 2018, 03:53

Goedemorgen Chris,

die Zeeland-trip heb ik verslonden hoor ! Mooi !
En de foto over de app van mijn ST3....zucht.....nog 6 weken en dan ben ik voor verlof in Nederland (7 december - 18 december). De agenda is vooral afgestemd op Alex. Alex' school is heel coulant en heeft niet alleen toestemming gegeven dat hij mij mag ophalen op Schiphol op een schooldag. De school constateerde dat ik zowel de zomervakantie heb gemist als de Kerstvakantie ga missen.....en schoof de mogelijkheid naar voren om in de verlofperiode even een los dagje te pakken.
Dus ondanks de leerplichtwet een extra dagje (Winterefteling ?) vrij voor Alex. Ik weet zeker dat die de rest van het jaar meeeeer dan enthousiast aanwezig is. Hulde.
Die weken dus iedere dag Alex naar school brengen en halen. En tussendoor rijd ik een keertje naar Herveld. Zelf denk ik aan dinsdag 11 december.

Natuurlijk als de situatie dat toelaat om op verlof te gaan. Er zijn op dit moment geen indicatoren dat het nu spontaan verandert dus ook wij zijn alvast met plannen begonnen voor verlof.....

Niet alleen in Nederland, ook hier koelt het af. Eindelijk. We duikelen naar beneden en op dit moment is de temperatuur bij vertrek Ramallah 12 graden en overdag in Jericho 24 graden. In 2 weken dus 20 graden gezakt. Best grappig want iedereen loopt opeens met truien aan.....
We hebben nu 1 echte wolkbreuk gehad. Dat is me nogal een dingetje want de putdeksels vliegen er gewoon uit. Het stof is opeens overal weg; de straten zijn schoon (maar spiegelglad), de olijfpluk is begonnen. Maar er komen nog meerdere van dat soort wolkbreuken en dan heb ik de camera klaar....

Afgelopen week was ik bij de Jordaanse grens. En bij die rivier de Jordaan heeft Johannes de Doper zijn stekkie gehad. Nog steeds komen daar grote groepen mensen die zich laten dopen; ze nemen zelfs hun eigen priester mee.
De soldaten zijn aanwezig om er voor te zorgen dat niemand gekke dingen doet EN om illegale grensovergang tegen te gaan. Die grens is namelijk 5 meter verderop....de overkant.

Bijna 4 maanden gehad; nog 2 1/2 te gaan. En daar zit het verlof in....
Uitkijkend naar onder andere de ST3LE-XL. Die staat nu mooi als publiekstrekker in de grindbak in Herveld. Nu al benieuwd naar je verslag !
Stromer ze,
Reinout
(ik zal nog een fotootje van de populaire electrische fiets hier maken. Die dingen zie je overal scheuren. Minimaal meetrappen en snelheden tot 35-40 km/h. Helm doen ze niet aan)
Bijlagen
DSCN1105.JPG
Doopplek
DSCN1105.JPG (396.6 KiB) 213 keer bekeken
DSCN1110.JPG
koppie onder
DSCN1110.JPG (346.4 KiB) 213 keer bekeken

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 28 okt 2018, 09:56

Mooie foto's weer Reinout, ik blijf me verbazen over de enorme culturele rijkdom van het land maar dan telkens weer met zo'n herinnering aan de gespannenheid van de huidige situatie.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 04 nov 2018, 03:41

Het is 3 uur 's nachts, ik heb nog geen slaap en geniet van de heerlijke rust hier in huis, geen telefoontjes, geen kibbelende meiden, geen pruttelende stoofpot op het vuur en ook buiten is het geheel rustig. Alleen de kerkklok laat even weten dat het drie uur is... Ik wil eigenlijk nog het laatste filmpje maken van de fietstocht in Zeeland, daar kruipt best wel tijd in, maar liever sta ik even stil bij ons forumlid van het eerste uur, de bezitter van een Stromer ST3-LE XL die dagelijks 2x 60 km wegtrapt en desondanks precies 0,1 km op de teller heeft staan, ofwel

Reinout, bent U daar?

Vorige week wist ik al dat Dikkenberg door Stromer is uitgeroepen tot dealer van het jaar 2018 maar op verzoek van de jongens heb ik dat onder de pet gehouden. Best lastig... ook tijdens de fietstocht in Zeeland heb ik echt mijn tong moeten afbijten om het er niet uit te kraaien... Door ons forum was Dikkenberg al uitgeroepen tot dealer van het jaar 2018 maar deze prijs er bovenop is uiteraard een heel mooie bekroning van hun werk.

Zaterdag liet Nelis mij een foto zien van precies 2 jaar geleden, de dag dat vertegenwoordiger Frans van Stromer op de stoep stond met een gloednieuwe oranje ST1x. Ze zaten toen nog in hun oude pand aan de overkant en ik reed toevallig voorbij toen ik dat busje van Stromer voor de deur zag staan. Ik ben gelijk naar binnen gegaan, heb kennis gemaakt met Frans en 5 minuten later reed ik op mijn eerste meters op een echte Stromer... wat een ervaring, ik heb de hele dag met een big smile rondgelopen.

Vanaf die dag is voor Dikkenberg en voor mij het Stromer-avontuur begonnen en wat een rollercoaster is het daarna geworden. Met als hoogtepunten de opening van het nieuwe winkelpand in december 2017 en nu dus die waardering van Stromer voor de inzet en het enthousiasme van het team. Een leuke geste van de jongens om bij de uitreiking op de foto te gaan met jouw prachtige ST3-LE. Om dit met haar Stromer-klanten te vieren wil Dikkenberg eind december een feestje organiseren, dus tijdens jouw verblijf in Israël helaas.

Maar niet getreurd, we gaan wel weer facetimen als het zover is en tegen die tijd gaat jouw missie ook zo'n beetje op z'n einde lopen. Als je weer terug bent zal ik stoppen met deze wekelijkse rubriek en weer verder gaan in ons Vrijdagmidaag Stromer-café topic dat inmiddels ver weggezakt is in het forumarchief. Kan het woestijnstof weer neerdwarrelen en gaan we weer lekker bieren hier op het terras. Ik kijk ernaar uit!

Goede week gewenst en stay safe!

Plaats reactie