Radio Kootwijk

Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Mooi topic. Leerzaam en leuk en mooi om te lezen en de foto's te zien over een deel van de wereld waar ik niets van snap.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Marco,

wees niet bang.....ook ik snap het hier niet. En ik vrees dat de mensen het hier ook niet meer snappen.

Voorbeeldje van enkele demonstraties alhier:
-Palestijnen demonstreren tegen Israel. Dat snap ik nog wel.
-Joodse kolonisten in de West Bank (= 100% officieel en internationaal erkend Palestijns gebied) demonstreren tegen Israel dat ze TE WEINIG hun settlements kunnen uitbreiden. Hier begint het voor mij al een stuk moeilijker te worden.
-Ultra-orthodoxe Joden die demonstreren tegen Israel dat Israël helemaal niet mag bestaan want "er is geschreven" dat het uitroepen van het bestaan van het beloofde land pas alleen DAN mag platsvinden als alle vijanden vernietigd zijn. Israel KAN dus in hun optiek nog niet bestaan.
En bij die laatste ben ik definitief afgehaakt.

Ik heb het zeldzame voorrecht om bij alle "partijen" binnen te kunnen/moeten stappen (alle kleuren pasjes zijn dagelijks in gebruik), rond te rijden met CD-kentekenplaten (erg handig want in de gebieden waar ik het meest werk worden Israelische kentekenplaten nog wel eens getrakteerd op stenen of anders leuks), gebruik te kunnen maken van LA's (language assistants; en da's veeeel meer dan een simpele tolk want deze mensen doen een cultuur-vertaalslag erbij en bieden context) en de beschikking te hebben over een goed waarschuwingssysteem waar ellende is.
Dat laatste is echt nodig want iedere dag verandert iedere route door lokale omstandigheden. Een "gewone" week:
-inrijden van een Palestijn op een groepje kolonisten in een bushokje. Levert enkele doden op
-een paar vreedzame demonstraties (spandoeken...a la Nederland)
-een paar minder vreedzame demonstraties (traangas, slingers, kogels....meestal een paar doden; zeker gewonden)
-meer dan 100 invallen van Israel in Palestijnse gebieden om vermeende misdadigers op te pikken (nachtelijke activiteit)
-raket- en bootjes-acties in Gaza ga ik niet meer tellen; evenals het uitwisselen van vuur tussen de partijen (elkaars landerijen in de fik steken)
-oproer in vluchtelingenkampen; bijna iedere dag wel in eentje Je gaat rap die namen van dat soort kampen kennen want je weet zeker dat dit slingeraars en brandende banden bij de nabijgelegen wegen gaat opleveren.
Ben al veel te blij dat de vrijdagmarsen in Gaza zijn afgelopen. Dat heeft de afgelopen maanden meer dan 1600 doden en enkele 10.000n gewonden opgeleverd. De getallen zijn astronomisch en onbegrijpelijk.

Deze week rijd ik met een internationaal vermaarde wetenschapper langs enkele instituten en universiteiten waar veiligheidspersoneel wordt opgeleid. Ook hij was onder de indruk van de gecompliceerdheid van dit probleem.
Ik wou dat er een makkelijke/eenvoudige oplossing was maar tot op heden is die niet gevonden.........en blijf ik hier gewoon mini babystapjes maken in de proffesionalisering van politiediensten.

We hebben WEL even uitgeblazen op Masada. Da's een versterkte rots waar zo ongeveer het laatste verzet tegen de Romeinen heeft plaatsgevonden. Natuur is overweldigend; zie foto's.
Toerisme is zeker van belang voor dez omgeving. Als nu eens de situatie ingrijpend zou wijzigen zou de economie zo maar eens een bezarre boost kunnen krijgen......i have a dream....


Groetsels, Reinout
Bijlagen
DSCN0905.JPG
DSCN0905.JPG (231.39 KiB) 2563 keer bekeken
DSCN0908.JPG
DSCN0908.JPG (311.83 KiB) 2563 keer bekeken
DSCN0911.JPG
DSCN0911.JPG (266.82 KiB) 2563 keer bekeken
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Helaas is de mens is superieur....
In het zichzelf moeilijk maken :bu:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

:ck:

[sarcasm]
Maar ehh... Volgens Trump was het toch allemaal simpel op te lossen :bu:
[/sarcasm]
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Lijkt wel een beetje op Death Valley USA {no sarcasm} Reinout. Zorg aub dat je niet zelf in die statistieken terecht komt.

Groet Anne Wim
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Chris, hier Reinout...over

bij deze hebben we dus ergens vroeg in 2019 een Nijmeegse Hemel-afspraak waarbij ik een tikje meer uitleg geef bij de situatie alhier. Het mag duidelijk zijn dat ik bepaalde foto's/waarnemingen gewoon hier niet op een forum ga zetten. Dat kan heel onhandige reacties opleveren vanuit onverwachte hoek.....waar niemand wat aan heeft....en ik zeker niet voor mijn werk hier.

Ik verslind al jullie ST3 (maar ook ST5) verhalen en opmerkingen. Stromer heeft een stel fraaie fietsen neergezet. Nog steeds is er een issue met QC (kwaliteitscontrole) maar ik heb gelukkig geen ST1X-achteras-verhalen vernomen. Dat vond ik niet goed van Stromer. Wel de manier hoe het werd opgelost maar ik ben van mening dat dit een ordinaire ontwerpfout was die er door tests uitgewerkt had kunnen worden: te snelle lancering van het product.

Het wetenschappelijke onderzoek van de diverse Stromers is gaaf. Niet alleen voor vrijwel direct zichtbare zaken als de koplampen maar je kan dan ook een mening gaan vormen over bijvoorbeeld de VERSCHILLENDE Pirelli banden van de ST3 en ST5. Zeker als de ondersteuning en houding op deze fietsen behoorlijk gelijk is, is het verschil in banden mogelijk voelbaar. Natuurlijk subjectief maar als eerste aanwijzing wat het voordeel/nadeel/verschil van deze Pirelli's is lijkt me nuttig voor velen.

Als ik zo de enthousiaste reacties op het forum lees, vliegen de ST3-bestellingen over de toonbank. Zeker de Launch Edition lijkt een geslaagde variant te zijn. De verkoopcijfers voor deze maanden worden geinig om goed te kijken wanneer welke modellen echt beschikbaar kwamen.

Hopelijk is er vanavond geen stroomuitval en werkt de router/server een beetje mee. Dan kan ik meegenieten.
Groetsels aan allen.
Stromer voorzichtig !!!

Reinout
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Chris (en de mede-testers),

tot mijn spijt was de stroom een issue gisterenavond. En daarmee de server/router ook. Om de minuten de stroom er af met als gevolg dat steeds de boel moest opstarten. Appjes kwamen 5 minuten na verzenden door; heel onhandig.

Ik heb de eerste foto's al gezien van de lampen; nuttig ! Even afwachten op meer tekst en foto's maar Barry had al een voorproefje van zijn ST3-rijervaringen neergezet.

Vandaag/vanavond begint een cyclus van enkele feestdagen. Dat heeft grote consequenties want dan worden domweg de checkpoints gesloten en zit je vast als je geen paspoort hebt van de feestvierende partij. En het zijn nogal wat dagen:
- Rosh Hahanah (zaterdag 8 sep 23.59 tot dinsdag 11 sep 23.59)
- Yom Kippur (maandag 17 sep 23.59 tot woensdag 19 sep 23.59)
- Sukkot start (zaterdag 22 sep 23.59 tot maandag 24 sep 23.59
- Sukkot eind (zaterdag 29 sep 23.59 tot maandag 1 okt 23.59)
En echt dicht. Blij dat mijn CD-kentekenplaten en paspoort gelden als uitzondering.....

Groetsels vanuit de zandbak. Ik wacht de rest van foto's en tekst even af.
Reinout
Lomito

Ook goedemorgen Reinout, die ST3 is echt geweldig goed hoor en lijkt inderdaad helemaal jou op het lijf geschreven: sterkere ondersteuning, hoge snelheid, goede koplamp met high/low beam, manuele schakeling van het betere soort en zeer comfortabele wegligging. Ik kan je wel alvast verklappen dat je de 2e accu nog meer dan met de ST1x gaat nodig hebben. Met jouw rijstijl, volle bak met elke Watt uit de motor, had je een voor de ST1x al pittig stroomverbruik en dat zal op de ST3 een stuk hoger uitvallen, dat wordt anderhalf blauwtje gebruiken op een windrijke rit naar Amersfoort. Voordeel is wel dat je met tegenwind langer de topsnelheid kunt blijven rijden... 60 km lang tegen windkracht 4 opboksen is een flinke opgave maar met de ST3 is dat goed te doen!

Jammer dat het gisteravond niet mogelijk bleek verbinding te maken, Jeroen hebben we wel te pakken gekregen zodat we hem op onze tafel tegen een flesje cassis hebben gezet, hij mag nog geen alcohol :lol: Hij maakt het goed, is blij weer thuis te zijn en liep rond met behulp van een brace.

Gisteravond zijn we met z'n vieren vanuit Herveld naar Nijmegen gestromerd, prachtige tocht langs de uiterwaarden van de Waal om via Weurt Nijmegen binnen te rijden. Het terras van de Hemel was ongewoon rustig ondanks het prima terrasweer. Louis had mij onderweg al gebeld om te vertellen dat hij later zou komen en of we in ieder geval wilden wachten met de Nieuw Ligt-test tot hij er zou zijn. We zijn dus maar alvast begonnen met een Nieuw Ligt die ook bij Barry goed in de smaak viel. Even later schoof Marco Verkerk aan en tenslotte Louis. Ik heb de tijd niet in de gaten gehouden maar terugrekenend zijn we zo rond 23:30uur maar eens op pad gegaan want er wachtte nog een belangrijke klus.

Aan de overkant van de Hemel hebben we eerst alle lampen op gelijke hoogte gesteld en zijn vervolgens naar de Ooijpolder gereden, ritje van slechts enkele minuten om neer te strijken op de Dijkgraaf van Wijckweg in het pikkedonker. Statief en camera opgesteld, fietsen één voor één op de gevoelige sensor vastgelegd tot er op dit verlaten weggetje opeens een auto kwam aangestormd terwijl er voor 45.000 euro aan Stromers en foto-apparatuur op de rijbaan stond... gelukkig ging het allemaal goed! Voor de zekerheid alle kostbaarheden in de berm gezet en zo verder gegaan met de fotosessie. Even later weer een auto, nu was het politie die even kwam kijken wat we uitspookten. Nog wat rijtesten gedaan, afscheid genomen van Marco en Louis, en vervolgens via het Rijnwaalpad, Groentje, Lent, Oosterhout en strandpark naar mijn huis gereden... 01:30uur thuis.

Het was al met al weer een slaagde en SF-waardige actie.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemiddag Chris (en natuurlijk de mede-testers),
jullie hebben een topprestatie neergezet. Hebben jullie wel in de gaten dat "de koplampentest" nu al bijna op 2500 views staat. Dat betekent (1) dat er behoefte aan was en (2) dat jullie test goed is uitgevoerd.
Natuurlijk helpen de professionele foto's van Freddy heel veel; keurig !


Nogmaals jammer dat ik er ook virtueel niet bij kon zijn; maar Jeroen wel. En die heeft dit soort ontspanning nodig met zijn ribbetjes.....

Ik mocht vandaag vooral heel veel rijden. En dan kom je nog eens ergens. In dit geval bij een stuk "seperation-wall" dat optimaal is gebruikt als schoon schildersdoek. Iedereen mag meedoen; er is zelfs een winkeltje ter plaatse waar je verfbussen (spraypaint) kan kopen. Denk hier niet te licht over; er zitten tussen goedbedoelde gein ook echte kunstwerkjes. Banksy is hier bijvoorbeeld helemaal uit zijn dak gegaan.....

Foto's gevoegd.

Groetsels vanuit de zandbak,
Reinout
(ben heel benieuwd hoe snel de view-tellen oploopt bij de koplampentest....)
Bijlagen
De muur; een van de zijden
De muur; een van de zijden
DSCN0920.JPG (251.96 KiB) 2570 keer bekeken
De muur; andere zijde met mijn autootje
De muur; andere zijde met mijn autootje
DSCN0925.JPG (273.43 KiB) 2570 keer bekeken
Iedereen kan/mag zijn/haar mening even plaatsen
Iedereen kan/mag zijn/haar mening even plaatsen
DSCN0930.JPG (314.31 KiB) 2570 keer bekeken
Banksy die gebruik maakt van een scheur tussen 2 platen
Banksy die gebruik maakt van een scheur tussen 2 platen
DSCN0951.JPG (322.05 KiB) 2570 keer bekeken
Alice overzicht
Alice overzicht
DSCN0934.JPG (328.05 KiB) 2570 keer bekeken
Alice tekst
Alice tekst
DSCN0935.JPG (306.96 KiB) 2570 keer bekeken
echte humor. Hummus is hier razend populair
echte humor. Hummus is hier razend populair
DSCN0933.JPG (414.87 KiB) 2570 keer bekeken
spelen 1
spelen 1
DSCN0946.JPG (358.07 KiB) 2570 keer bekeken
spelen 2
spelen 2
DSCN0947.JPG (354.57 KiB) 2570 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat een prachtige muurschilderingen, hoewel ook pijnlijk en schrijnend, maar toch prachtig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gesloten