Radio Kootwijk

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 13 okt 2018, 23:49 dan vind ik De Correspondent persoonlijk wel een aanrader:

https://decorrespondent.nl/
Idem. Gerelateerd daaraan: https://kiosk.decorrespondent.nl/produc ... ndent-boek
Ik moet het zelf nog lezen (heb het wel al), maar gezien de omschrijving van de inhoud en de goede, onafhankelijke diepgang die ze bij de Correspondent hebben kan het niet mis gaan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen allemaal,

het is hier heel moeilijk neutraal en objectief te blijven. Er zijn verdrietig weinig kwaliteitsmedia zowel in als buiten Israel die een zuiver beeld proberen te schetsen. Het is verbazend hoe gekleurd het soms is. Het is bijna hilarisch; als het niet zo ernstig was geweest.
Ik werk me daarom iedere dag door meerdere kranten en vooral knipselnieuws van diverse bronnen om zelf proberen een beeld te vormen. De koffie- en thee-sessies helpen me vervolgens weer het effect "op de grond" in te schatten.

En zoals Lomito al aangaf: er is hier geen partij die "gelijk" heeft (daarvoor is het conflict echt te ingewikkeld) of een groepering die onschldig is (tot mijn spijt moet ik constateren dat iedere groepering bloed aan haar handen heeft).
Er wordt dan ook met angst-en-beven naar de "Deal of the Century" uitgekeken. Deze oplossing, die niemand nog inhoudelijk kent, is bedacht door President Trump die zijn schoonzoon daarvoor naar voren heeft geschoven om dit "eenvoudige" klusje op te lossen.
Ben heel benieuwd.....

Stromer ze,
Reinout
Bijlagen
DSCN0933.JPG
DSCN0933.JPG (414.87 KiB) 2320 keer bekeken
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Zoals vaak bij dit soort ingewikkelde questies is de interesse voor een gebeurtenis omgekeerd evenredig met de afstand.
Aan de ene kant gênant, aan de andere kant begrijpelijk.

Ik moes even lachen om je foto; ik interpreteerde de tekst in eerste instantie als maak geen muren maar maak meer mensen (maar dan verkeerd geschreven). Zeg maar van die foto’s uit China met van die bordjes waar Google translate gefaald heeft. Een halve seconde later dacht ik; oh ja kikkererwtenpasta! :oops:

Pas op jezelf.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Jeroen,

het origineel van bovengenoemde muurtekst is "make love, not war"....en ik vind dat ze hier een fantastische lokale draai aan hebben gegeven !

By the way: humus, falafel, shoarma ......zullen in Nederland nog maar heel sipjes smaken. Heb nu geproeft hoe het bedoeld is en da's stukken beter en veel minder zout.

Vanochtend op de weg naar werk zag ik de eerste laddertjes tegen olijfbomen staan; de pluk is dus begonnen. Een echte familiegebeurtenis waar iedereen voor wordt ingeschakeld. Ik denk dat je het goed kan vergelijken met de druivenpluk in Frankrijk ?! Olijfpluk is in ieder geval niet machinaal; eens kijken of er een fotootje van valt te maken zonder verkeersproblemen.

Groetsels, Reinout
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Leuk dat het nog met d had gedaan wordt. Ik heb oogsten gezien waar een net onder een boom werd gelegd, en daarna met een tractor even flink tegen de boom werd getikt... alle rijpe olijven vielen eraf en het net werd binnengehaald.

De situatie daar is inderdaad ingewikkeld, en alle partijen hebben schuld. De geschiedenis van de afgelopen euw heeft daar ook niet bij meegewerkt, en kolonilisme vanuuit het westen ook niet. Daarbij de religieuze component, en dan begrijp je in ieder geval dat het niet op te lossen is door alleen prten. Eerder door het kweken van onderling begrip en door in gesprek te blijven zonder geweld. Maar dat is al teveel gevraagd momenteel... :-(
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen allemaal,

een van de dingen die het werken zo top maakt is de internationale samenwerking. Op werkvloer-niveau dan.....daarboven heet het politiek en da's een heel andere tak van sport.
Je bent met z'n allen hier op missie; en zo voelt het ook. Juist door die, veelal onofficiële, contacten kom je aan informatie.

Die internationale contacten moet je wel onderhouden. Soms is dat heel direct: bij een autoprobleempje. Afgelopen week trof ik op "mijn" ww-rit een Zweeds team van Eupol Copps aan (internationaal samenwerkende politiediensten om de lokale politie hier verder te professionaliseren). Een gevalletje lekke/losgeschoten koelvloeistofleiding. Dus die motor stond te koken. Met behulp van 2 essentiële crashkit-componenten (tie-wraps en duct tape) en mijn watervoorraadje (je hebt altijd wel 5 ~ 6 liter bij je) konden ze weer verder.
Kokende motor…..
Kokende motor…..
DSCN1005.JPG (247.84 KiB) 2248 keer bekeken
Maar gisterenavond was een echt internationaal uitje. Letterlijk. Ik had het geluk een Regimental Dinner mee te kunnen maken. Da's een typisch Britse militaire traditie die ook gewoon buiten het Verenigd Koninkrijk wordt gevolgd. De internationals kregen dus enkele weken geleden een keurige formele uitnodiging en gisteravond kwamen we dus vanuit het hele land tezamen bij een hotel in Jeruzalem.
ik (links) ben onderdeel van het Britse team uit Palestina
ik (links) ben onderdeel van het Britse team uit Palestina
DSCN1006.JPG (270.23 KiB) 2248 keer bekeken
Je moet natuurlijk zo'n event niet in de krant zetten....dat kan het foute publiek trekken....
Maar het was wel onwijs grappig om te zien: een invasie van 80 keurig geklede/geüniformeerde gasten in een hotel. Vooral de "gewone" hotelgasten wisten niet wat ze zagen. Die facebook-foto's zullen wel lokaal circuleren.....
En zo heb je aanwezigen van Italië, Amerika, Verenigd Koninkrijk, Canada, Duitsland, etc
Da's effe een leuke break in een uitzending !!
Da's effe een leuke break in een uitzending !!
DSCN1017.JPG (299.68 KiB) 2248 keer bekeken
Die Engelsen hadden het echt prima georganiseerd. Niet alleen prima eten maar ze hadden zelfs 4 drummers laten overkomen om het geheel een militair tintje te geven. Die drummers zijn gewoonlijks gelegerd op Cyprus en op hun route naar Afghanistan deden ze dus even een zeer geslaagde tussenstop bij ons. Top.
Leuke verrassing
Leuke verrassing
DSCN1011.JPG (223.03 KiB) 2248 keer bekeken
De andere hotelgasten hadden ons dus al gezien; maar met een stel drummers waren we helemaal aanwezig. Ik geloof ook dat het voltallig hotel-personeel bij ons in de zaal kwam kijken......ook voor hun "weer effe wat anders".
Heb met m'n camera nog een filmpje gemaakt maar geen enkel idee hoe ik dat er hier tussen moet frutten. Iets om uit te zoeken als ik weer in Nederland ben. ook op zoek naar een goede fiets-camera; ik denk nu aan een GoPro Hero 7 White. En een broodnodige knip-en-plak cursus....

Groetsels vanuit de zandbak. Ben nu ruimruimruim over de helft. En dit soort leuke (zeldzame) events maken dat de tijd snel gaat.
Stromer ze, Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hey Reinout, dankjewel weer voor dit prachtige inkijkje in de militaire "bubbel" (gala) in zo'n onrustig gebied. Alles hieraan komt mij zo vreemd voor. Onvoorstelbaar hoeveel internationale partijen hier aanwezig zijn om van alles te proberen om die vreselijke situatie te laten keren.

Leuk om jou eens in uniform te zien. Staat je goed zeg! Maar ik ben ook wel echt fan die meneer in zijn tijgervel met de grote trom. Werkelijk briljant :mrgreen:

Ik geniet enorm van alle foto's die je plaatst, en dan zijn dit dus nog de minst "gevoelige". Wat een tijd moet jij meemaken. Je zult wel enorm uitkijken naar je verlof, lekker even samen met je gezin. Houden die het nog een beetje uit zonder jou?

Hierboven lees ik van Lomito dat jouw ST3 er eindelijk aan komt, en dat zou tijd worden want volgens mij was jij de eerste consument in de Benelux die er eentje bestelde; je mocht ons tijdens de BBQ officieel nog niet eens vertellen hoe die ST3 eruit zag (je wist het zelf ook nog maar amper), zo geheim was het toen allemaal nog. En nu vliegen de foto's van die prachtbike in het wild ons om de oren en heb ik er zelf ook al even van kunnen test-genieten. Dit wordt echt zo'n perfecte fiets voor jou, ik ben daar 100% van overtuigd.

Pas goed op jezelf!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Sylvia en Chris,

het contrast met zo´n gala-diner en de buitenwereld is ook best wel een tikkie bizar. En juist DAT maakt mijn werk zo tof.
Ik zou werkelijk heel ongelukkig in Nederland worden om daar iedere dag hetzelfde te doen. Dat moet straks toch weer een beetje maar zo'n uitzending is echt een unieke ervaring.
Voor mij is dit nu nummer 5. En alle 5 (1 x Bosnië, 3 x Afghanistan, deze) zijn allemaal verschillend. Niet beter of slechter; gewoon heel anders. Wat overeenkomt is dat je uit je reguliere werkzaamheden vanuit Nederland in een situatie wordt geplaatst waar je eigenlijk van hoopt dat het nooit (meer) in Nederland zal voorkomen.
Je traint/oefent/bereidt voor en vervolgens moet je ZAKV er het beste van maken. ZAKV = zelfstandig aktief kreatief veranwoordelijkheidsbewust. Basiswaarden die er in 1984 op de KMA ingebracht zijn. Da's ook nodig want hoe goed je voorbereiding ook is......de praktijk wijkt er van af. En ook dan moet je handelen.

Ik geniet er dus van en het zit zeker niet altijd mee. Tijdens uitzendingen wordt je met dingen geconfronteerd die je je leven lang mee zal nemen en dat moet je een plekje kunnen geven. Dat is bij mij nog altijd gelukt. Spijtig genoeg lukt het niet alle collega's; collega's die jaren later toch PTSS hebben. Dat heeft niets te maken met sterke of zwakke karakters; dat zou te eenvoudig zijn. Men weet nog steeds niet waarom bij de ene persoon ergens iets knapt en bij de andere niet....

Het thuisfront is verdeeld. Ook voor Chantal is dit haar vijfde uitzending (maar dan vanaf Nederlandse zijde bekeken) en niet leuk....maar het hoort er bij. Alex vindt het helemaal niets. Een paar weken zou genoeg moeten zijn. Maar da's de andere wereld van een 7-jarige........
VERLOF; daar kijk ik zeker naar uit. Chantal heeft van de school toestemming gekregen om een extra dagje in december vrij te krijgen. Dus dat wordt echt een feestje>>>>eerst ophalen op Schiphol en Alex weet nog van niets. En op een andere normale schooldag gaan we mogelijk naar de Winterefteling ? (zien we nog wel). Die 10 dagen zullen omvliegen.
En die laatste maand weer weg zijn om voordat je het weet.

Een van die dingen in het verlof (Alex is toch naar school; Chantal heeft gewoon haar werk) is natuurlijk de ST3LE "testen". Ben ook eigenlijk best een tikje verbaasd dat "mijn" fiets pas zo laat komt. Nou kan ik er nog helemaal niet op fietsen maar ik was toch echt de eerste besteller in Nederland. Mogelijk dat de grootste frame-maat later werd uitgeleverd maar zelfs die zie ik al rondStromeren op de foto's.....miischien dat ze een heel mooi nummer hebben gereserveerd ?

Mijn ST3LE mag al standaard gepersonaliseerd worden met een Bodyfloat/Kinekt, race-cassette, bidonhouder, winterbanden en een spatlap. Ik zal het stuur echt eerst zelf moeten voelen maar denk dat de standaard tikkie backsweep zo maar eens de fijne versie voor mij kan zijn. En het zadel is gewoon echt eerst voelen.
Maar eerst nog effe verder hier.

Groetsels,
Reinout
Bijlagen
Ook hier probeer ik bepaalde leiderschaps-kwaliteiten er in te brengen. Uitdagend in een geheel andere cultuur. De ene groep ziet direct voordelen; de andere groep ziet direct bedreiging...….
Ook hier probeer ik bepaalde leiderschaps-kwaliteiten er in te brengen. Uitdagend in een geheel andere cultuur. De ene groep ziet direct voordelen; de andere groep ziet direct bedreiging...….
DSCN0875.JPG (361.89 KiB) 2379 keer bekeken
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Zijn daar nooit demonstraties van mensen die het helemaal gehad hebben met die situatie, palestijnen en israelis die samen demonstreren zeg maar... we worden gedwongen om samen te leven dus maken we er maar het beste van.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Tony,
ben al veel demonstranten tegengekomen. Maar (tot mijn spijt) nog niet de variant van mensen die roepen dat ze eindelijk eens op moeten houden. Dat TWEE partijen beiden water-bij-de-wijn moeten doen en tot een oplossing komen. Die oplossing zal effe heeeeeeeel zuur zijn voor beide partijen. En vervolgens kunnen beide groeperingen tenminste denken aan een toekomst met toekomst.

Op dit moment verhard de stellingname alleen maar en hebben de "extremen" van de partijen het grootste woord.

Zucht, Reinout
Gesloten