Radio Kootwijk

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Het lijkt de Berlijnse muur wel die gerecycleerd is... Helaas
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Chris, hier Reinout….over...

Zoals Martin al schrijft: je bent een bijzonder mensch. Bij jou is het glas echt altijd halfvol; een fijne eigenschap waar ook je omgeving energie van oppikt. Nou is dit gezegde niet van toepassing bij een bierglas want dan is het bij jou niet eens halfleeg....maar zeker helemaal leeg !

Ben heel benieuwd naar die vergelijking met die "broer" bij de opticien. Mijn natuurlijke broer is nogal afwijkend: kaal, 2 x zo dik en een stuk langer. Ik ben met mijn 191 cm de enige man in de familie die ONDER de 2 meter is; het ukkie dus.

Stromer heeft altijd design hoog staan. Dat merk je dus bij de uitstraling als je zo'n fiets ergens neerzet. Trokken we niet veel aandacht met onze Stromers bij de Hemel en bij het maken van de kalender ? En een topmodel als de ST5 of ST2S ziet er ook nog eens extra goed uit. Zo ook de geborsteld alu-versie van de ST2 en straks die groene ST3LE. Stromer heeft dat heel goed door.
Daarom was ik eigenlijk een tikje verbaasd dat het "oranje" bij de ST1X niet meer leverbaar was. Natuurlijk is dit een heel persoonlijk kleurtje en geen allemans-vriendje zoals charcoal of zo; maar wat een uitstraling had dat oranje !

Hier in de bezette Palestijnse gebieden is een netjes ritme ontstaan. Moet ook wel na 2 1/2 maand...…
Zaterdag t/m woensdag: werken in Jericho bij diverse opleidingsinstituten.
Donderdag: vergaderdag in Jeruzalem.
Vrijdag: post-trip naar Tel Aviv.
De vakantiedagen zijn nog zeker niet voorbij. Aanstaande week wordt in Israel Yom Kippur gevierd. Da's een Israëlisch feest en dus worden de checkpoints gesloten. Palestijnen kunnen er dus niet in/uit. Nou wil je er met de auto ook helemaal niet uit want als je zo dom bent om op zo'n Israëlische feestdag met de auto te gaan rijden krijg je gegarandeerd een steen naar je geslingerd. Er is zelfs een officiële waarschuwing vanuit de ambassades gegaan dat rondrijden zeer af te raden is.
Een beetje zoals autoloze zondag destijds in Nederland. Het schijnt hier dan zelfs heel normaal te zijn, zelfs gewenst gedrag ?, om te gaan fietsen op de (snel)wegen. Dat is dan op zich weer grappig.

Het weer is in ieder geval aan het omslaan. Bij aankomst was het nog 30 graden 's nachts; niet lekker. Nu is het in Ramallah overdag nog net 30 graden; 's nachts dippen we naar 15. En je vertrekt is de morgen door een heftige mistbank waar de temperatuur goed inzakt.
Jericho is overdag nog net 40 graden; maar tenminste geen 50 meer.....

Ik wens je een goede hersteltijd van de fysieke inspanning in de tuin.

Groetsels vanuit de zandbak,
Reinout
Bijlagen
Mistbank.....en die ligt mooi vast tussen de heuvels
Mistbank.....en die ligt mooi vast tussen de heuvels
DSCN0960.JPG (137.6 KiB) 2588 keer bekeken
Lomito

Bedankt voor je bericht Reinout, als jouw reactie wat langer uitblijft, hoewel ik weet dat je het soms druk hebt of niet altijd over stroom/verbinding kunt beschikken, begin ik me toch wat zorgen te maken... het is niet bepaald Disneyland waar je verblijft, de spanningen en risico's hangen als een persistent donker wolkje boven de missie aldaar. En dus ervaar ik enige opluchting als je weer reageert. Fijn dat het weer wat aangenamer geworden is zodat jullie werk iets minder zwaar is. Heb je airco in de woning?

Ik heb onze dealer gevraagd te zorgen dat jouw 22" ST3-LE vóór december a.s. helemaal rijklaar staat zodat je bij wijze van spreken van Schiphol naar huis kunt rijden op je groene kilometervreter. En dat heeft hij beloofd.

Goede week en stay safe!
Laatst gewijzigd door Lomito op 16 sep 2018, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 16 sep 2018, 14:28 hoewel ik weet dat je het soms druk hebt of niet altijd over stroom/verbinding kunt beschikken, begin ik me toch wat zorgen te maken... het is niet bepaald Disneyland waar je verblijft, de spanningen en risico's hangen als een persistent donker wolkje boven de missie aldaar. En dus ervaar ik enige opluchting als je weer reageert.
Same, ik zat ook al een beetje te wiebelen hier.

Prachtige foto weer Reinout. Daar hebben ze dus ook een heleboel Witte Wieven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Chris en Sylvia,

dank voor jullie zorgen om mij !
En alvast dank voor de voorbereidingen van de 22"/XL ST3LE in december. Daar kijk ik echt naar uit.
Om zeker te zijn dat ze me niet vergeten heb ik bovendien gisteren een pakketje "lokale baclava" en een stapeltje foto's met begeleidend briefje opgestuurd naar Herveld.....ze kunnen daar vast wel honing/noten-energiebommetjes gebruiken nu de bestellingen en Stromer weer zo goed lopen.

Wat was dat een ellende een paar maanden geleden qua levering; niet alleen voor Herveld maar voor alle Stromer FM's. Die periode is gelukkig nu achter de rug als ik dit forum zo bekijk.

Even een momentje van waakzaamheid verzocht: Alex, mijn 7-jarige stuiter, weet niet dat ik op verlof kom. Daar komt hij op de aankomst dag zelf wel achter. Hij gaat vrij van school krijgen en gaat me ophalen op Schiphol (hulde voor de school !). Maar als wij NU gaan melden dat ik op verlof kom duurt het ten eerste veel te lang en ten tweede bestaat het risico dat het verlof niet doorgaat. Ik zit tenslotte in een land met wat "probleempjes" en zoals je al schrijft kan morgen de boel hier nog veel verder escaleren....de foute kant op. Maar proberen uit te leggen aan een 7-jarige dat verlof even niet doorgaat, gaat niet lukken.
Dus mochten jullie in Herveld mijn Alex tegenkomen, en da's goed mogelijk want al onze fietsen komen er vandaan, graag niet over verlof van papa beginnen.

Groetsels vanuit de zandbak,
Reinout
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Goede strategie Reinout, die gebruiken wij ook steevast bij onze kinderen als we een dag naar pretpark oid gaan.
's ochtends verrassen werkt veel beter dan voor de kinderen "maanden uitzien naar" (in werkelijkheid een week of zo) met altijd een klein risico dat het niet door kan gaan.
En zoals Murphy betaamt: op deze manier hebben we die voorzichtigheid nooit nodig gehad :lol:

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat! Ook ik kijk uit naar jouw grote grijns en mooie verhalen! Stay safe!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

De regen slaat tegen de Hollandse ramen en de wind laat de schoorsteen gieren. De kamerthermostaat geeft aan dat het binnen 22°C is in huis en desondanks zwiep ik de Tmin omhoog om de vloer aangenaam warm te krijgen. Het is overduidelijk dat de zomer heeft plaats gemaakt voor herfst... het schaduwdoek dat ons vele uren bescherming geboden heeft tegen de zinderende zomerzon ligt nu opgevouwen om plaats te nemen in de winterstalling, net als de loungeset die voor 6 maanden opgeslagen wordt.

Ook mijn gemoed is enigszins bezwaard met somberheid maar dat wordt vooral veroorzaakt door de overvloedige regenval die mij weerhoudt de Stromer te pakken voor een 2e, 3e of zelfs 4e rit op één dag... op de vrije zaterdag kom ik niet verder dan een natte transfer van 2x 200 meter naar de dealer waar de werkweek traditioneel wordt afgesloten met een laf Belgisch pilsje. Maar ach, na een liter Tap6 ziet de wereld er een stuk vrolijker uit en smaakt zelfs die obligate Jupiler net niet naar kattenpies.

Des te sterker is mijn behoefte om contact te zoeken met onze rots in de branding, het lichtje in de duisternis en de vrolijke noot die zelfs van de meest regenachtige dag een klein feestje weet te maken, ofwel...

Reinout, bent U daar?

De vakantie is voorbij en het werk draait weer op volle toeren, afspraken, vergaderingen, offertes aanvragen, koffie drinken met klanten, tekeningen maken, presentaties geven en 's avonds mijn dochter die begonnen is aan een studie Bouwkunde bijles geven in Autocad zodat ze daar sneller mee uit de voeten kan. En interviews houden met interessante dorpsgenoten die boven zichzelf uitstijgen voor een maandelijkse bijdrage in de dorpskrant.

Met al die activiteit besef ik hoe gezegend wij zijn met een relatief veilige omgeving, we kunnen ons vrij bewegen zonder angst voor nare zaken. En hoewel we niet gevrijwaard blijven van de meest verschrikkelijke ongevallen, zoals de aanrijding in Oss waarbij een gezin bijzonder zwaar getroffen is, kan ik niet anders concluderen dan dat we hier ons nauwelijks zorgen hoeven te maken voor levensbedreigende gevaren die overal op de loer liggen.

Hoe anders is dat in andere delen van de wereld zoals de helse kookpot waarin jij je nu bevindt. Ik weet niet of ik het al eerder genoemd heb maar ik heb zeer veel respect voor het gevaarlijke werk dat jij verricht in Israël in onze naam. Ik zou niet graag in jouw schoenen staan!

Afgelopen week werd ik bij de dealer gewezen op de zending uit Israël, de prachtige foto's die ik maar al te goed herkende van deze topic en de doos met "cookies" waar onze dealer aanvankelijk wat schuchter op reageerde, het blijven eenvoudige jongens... Na een kleine toelichting van mij over de inhoud hebben ze alsnog kennis gemaakt met de heerlijke hapjes. En met smaak!

Reinout, jouw 22" ST3-LE wordt komende week verwacht bij de dealer voor aflevering. De fiets zal helemaal in orde gemaakt worden en ik zal vervolgens de nodige foto's maken zodat je alvast kunt genieten van jouw nieuwe luxe paardje... voor jou geen werkpaard meer!

Hoewel ik niet gelovig ben kom ik wel uit een christelijk nest en speel graag kerkmuziek. Eén van mijn favoriete melodieën is het zeemanslied, 'O eeuwige Vader sterk in macht' ofwel 'Eternal Father strong to safe' dat hoop biedt aan zeelieden die zijn overgeleverd aan de grillen van de natuur. Dit lied komt bij mij in gedachte als ik jouw huidige situatie bezie, hoop op een goede aankomst na een meer dan spannende reis...

En zo besluit ik met de wekelijkse wens dat je veilig mag blijven, stay safe, een goede week en hoop snel weer van je te horen.

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Chris, hier Reinout….over...

Regen. Dat kan ik hier wel gebruiken. Op dit moment durft een heel klein buitje zich ´s nachts te melden maar een echt lekkere bui die de boel schoonstroomt blijft nog wel een paar weken uit. Koning Zon regeert nog. Vanochtend bij het binnenrijden van Jericho om 07.30 tikte de thermometer 28 graden aan. We zullen vandaag hier wel rond de 35 uitkomen. Vanavond in Ramallah is het gelukkig altijd wel 10 graden koeler.

Het bijzonder treurige ongeluk in Oss laat weer zien dat iedereen kwetsbaar is. Hopelijk komt er een aceptabel/logisch antwoord (hoe treurig ook) en schiet de politiek niet in de standaard ultrasippe reactie om direct het vervoermiddel te verketteren. Ik ga het nog een keertje zeggen: het is niet het vervoermiddel dat gevaarlijk is, maar de berijder (m/v) die het vervoermiddel tot een gevaarlijk gebeuren maakt.

Ook hier zijn bovenop de schietpartijen, vliegend tuig, aanslagen en ander "leuks" dat de reden vormt dat ik hier een uitzending draai ook nog reguliere verkeersslachtoffers. Net zoals in ieder land; welvarend of niet.
De onderhoudstoestand van de wegen, de afwezigheid van verlichting, het niet bestaan van APK oid (het programma "wrak van de week" zou het hier nog goed doen) in combinatie met arabische emotie/vurigheid maakt autorijden iedere keer tot een uitdaging. Auto's zonder deuken/krassen zijn er bijna niet.....
Je ziet links en rechts van de weg dan ook de resultaten van inhaalacties.......domweg het effect van waanzinnige snelheden waar de omgevings dat helemaal niet toelaat.
In tegenstelling tot Nederland wordt een ongeluk niet afgeschermd. Foto's maken zijn geen probleem ?!. Je ZIET gewoon de lichamen uit het opengeknipte wrak worden gewerkt.....effe anders.....Ik laat dat lichamen-stukje maar even weg. Fotootjes van enkele dagen geleden op weg naar werk.

Even switchen naar leuke zaken !

Top van de koekjes-uitleg. Ik had Team Dikkenberg een plateautje lokale "baclava" gestuurd inclusief wat lokale foto's met wat hele mooie Stromer-routes zouden kunnen zijn........
Ik kijk uit naar die ST3LE. De groeiende wachtruimte (die nu weer krimpt ?) laat zien dat Stromer een mooi product heeft neergezet. In december lekker even testen en in januari helemaal gepersonaliseerd ophalen.
Ik ben nu al voor een bandentest van de ST5 en ST3 banden. Beiden van Pirelli, 27,5".... maar toch een tikje anders. Klinkt als een test in wording.....
Lezend op dit forum over deze 2 Pirelli's krijg ik het gevoel van het moeten kiezen tussen 2 fraaie producten: iedereen lijkt zeer te spreken over wegligging en bochtvastheid. DAT is wat de consument wil horen.

Daarnaast begint het richting het laatste kwartaal te lopen. Dus een eindejaars-sprintje voor aanbiedingen en de uitloop van de oudere modellen ? Zeker voor potentiele ST2 kopers lijken nu interesante tijden aangebroken te zijn: einde van het jaar; uitlopend mdel (want vervangen door de ST3 m.i.v. 2019), etc. Zou zo maar eens een leuke Sale kunnen worden waarbij meerdere partijen hun voordeel mee kunnen doen:
- de eindgebruiker want die heeft een toffe fiets voor een goede prijs. (en een model waar de startersfouten echt nu wel uit zijn !!)
- de FM omdat die zijn voorraad kan schonen naar nieuwe modellen
- Stromer AG omdat die zich kan focussen op "slechts" de St1X, ST3 en ST5. Da's in 2019 puur productie. De ontwerpsectie zal zich dan tegen de ST1NG aan moeten bemoeien.
Kan het niet laten een nieuwe naam te introduceren ST1NG (NG = Next Generation). Bovendien genereert dit een bruikbaar woord voor reclame-doeleinden: Sting. .......Prikkelend, pittig. Je kan er zelfs een muzikale link naar de voormalig voorman van The Police mee maken......

Groetsels vanuit de zandbak,
Stromer ze veilig !
Reinut
Bijlagen
DSCN0964.JPG
DSCN0964.JPG (369.68 KiB) 2696 keer bekeken
DSCN0965.JPG
DSCN0965.JPG (228.68 KiB) 2696 keer bekeken
DSCN0966.JPG
DSCN0966.JPG (290.76 KiB) 2696 keer bekeken
Lomito

Reinout, Nelis keek een beetje sip met de schaal Baclava in handen, het ziet er lekker uit maar hij is intolerant voor noten... en die zitten er volop in! Ik had al een beetje gehoopt dat ik kon 'meehelpen' met het verwerken van de cookies maar helaas werd de schaal liefdevol in ontvangst genomen door de vrouw van Nelis... :lol: Jouw geste is dus zeker goed terecht gekomen! Ik ben maar niet over de Tap6 als bijpassend drankje begonnen... :av

Aangezien jouw ST3-LE op het punt staat geleverd te worden wil ik je vragen of ik je fiets een middag mag testen, kijken of alles werkt, foto's maken (alles uiteraard op een zonnige dag zodat de fiets schoon blijft). Dan zet ik de foto's op het forum en kunnen eventuele "opstartprobleempjes" weggewerkt worden zodat jij straks je schaarse verloftijd kunt besteden aan belangrijker zaken. Uiteraard ga ik geen grote afstanden rijden op je fiets.

Goede week,
Chris.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Chris,
natuurlijk ! Go for it !
Daar heeft iedereen wat aan. Jij hebt nu een gezonde ST5-achtergrond en kan juist de verschillen met de ST3 goed duiden.

Barry en anderen hebben prima beschrijvingen en ervaringen van de ST3 genoteerd en de testdagen bij diverse dealers zijn goed bezocht. Maar jouw mening wordt zeer zeker gewaardeerd want jij hebt de afgelopen 2 jaar zoveel Stromer-kilometers gemaakt; en wel op verschillende modellen.

De framemaat is wel afwijkend maar de bouw/vorm is gelijk. Een gezonde opmerking over het verschil in banden lijkt me heel interessant. Vergeet alsjeblieft die mooie dag maar.....het is juist de regen die iedereen boeit.....

Leuke ST3-kilometers toegewenst !
Moet ik even een apart mailtje naar Team Dikkenberg sturen zodat ze niet verbaasd zijn ?
Grtz, Reinout
Gesloten