Radio Kootwijk

Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Ik kon het niet meer uithouden en heb mijn eigen voorraad baklava met walnoten maar aangebroken. :bc
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Chris,

graag gedaan. Een leuke verrassing is altijd geslaagd.
Je observatie dat ondanks het hoge honing-percentage de uiteindelijke zoetheid "meevalt" is ook de mijne.
Ik had de combi met Tap6 niet gedacht; grappig.

Jullie hebben al goed in dat koekjes plateau toegeslagen ! En daar is het ook voor. En vervolgens gaan de vrouwen bij Huize Chris roepen dat ze nu wel wat aan de lijn moeten doen en stappen over op een ST3 ?!

Marco's baklava mededeling is geheel correct. Behoort duidelijk tot dezelfde koekjes-categorie.

Bij het winkeltje waar ik dit haal is de echte specialiteit trouwens "knafeh" (of kanafeh): een zachte zoet kaas/deeg die warm wordt geserveerd overgoten met heet rozenwater. Effe wennen......heerlijk. Niet een te groot stuk nemen want gruwelijk machtig. En absoluut niet op te sturen.

Genieter ze,
Reinout
Lomito

Hallo Reinout, bent u daar? Binnenkort zal onze dealer een ST3 en ST5 demo in huis krijgen tijdens de vakantie van vertegenwoordiger Frans. Uiteraard zal ik de honneurs waarnemen door met name de ST3 aan een veldtest te onderwerpen en je op de hoogte te stellen van de bevindingen. Het gaat om de gewone ST3, op de LE zullen we nog even moeten wachten...
Cookies hebben midweek niet gehaald, nogmaals bedankt voor de leuke geste. Houd je taai in die zinderende zandbak, stay safe and don't feed your toes to the scorpions!
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Chris; hier Reinout...over,

sta niet te kijken van de doorvoersnelheid van de koekjes. Het is een lekker/mooi product.
Blij dat ik ze vorige week gekocht had, want op dit moment heeft die bakker hoogtijdagen.
Volgende week is het Eid al-Hadr (groot offerfeest). Officieel 1 dag (aanstaande dinsdag) maar in de praktijk de hele week.
Familiebezoeken zijn volgende week enorm belangrijk en er wordt altijd wat meegenomen en er staat natuurlijk altijd wat op tafel.
Onze tolk heeft volgende week hier 30 bezoeken af te leggen / afspraken thuis. Zoals hij zegt is dit de meest dure maand van het jaar......

Aangezien hier dus bijna alles gesloten is, geen tolk beschikbaar (en ook weinig mensen OM dat gesprek mee te voeren) hebben we hier een paar dagen binnen-activiteiten zoals lesvoorbereidingen, presentaties maken, doornemen van (vertaalde) Palestijnse stukken.

En we hopen nog even langs de Dode Zee te rijden. Da's 1 1/2 uur hier vandaan en zo ongeveer de laagste bewoonde plek op aarde. Bijna 400 meter onder zeeniveau......
da's best laag.....
da's best laag.....
DSCN0813.JPG (256.49 KiB) 2726 keer bekeken
Ik kijk uit naar je ST3-ervaringen. Hier op het forum wordt al druk over die ST3 gesproken. Mijn samenvatting uit al die meningen: het is een rij-ijzer; optimaal geschikt voor lange rechte stukken (vanwege wielmaat); probleemloos hoge snelheden; ietwat "goedkoper" gevoel (logisch).
Eigenlijk precies allemaal redenen om deze fiets te kopen.

Ben vooral geinteresseerd in de verschillende sturen; daar schijn je in te kunnen varieren. En een beetje backsweep (t.o.v. het vrijwel rechts St1X-stuur) zou ik persoonlijk heel erg kunnen waarderen.
Daarnaast zou ik graag willen weten wat de lichtopbrengst van die Roxim-voorlamp is. Ik heb nooit moeite gehad met de St1X-Roxim maar iedere Lumen meer is meegenomen. Waar die St1X-Roxim in uitblonk was de licht UITval naar de zijkanten. Je werd zo onwijs goed gezien door zij-verkeer; hulde voor het ontwerp.
Zal zeker geen niveau Supernova M99 zijn.....maar dat kan ook niet voor de prijs.


Een interessante test toegewenst.
Groetsels, Reinout
Lomito

Goed, we zijn weer een week verder dus hoogste tijd om contact op te nemen met onze vooruitgeschoven post in den vreemde, onze rots in de branding van de Dode Zee, onze woestijnverkenner die als enige geen periscoop nodig heeft en bij het aanzicht van vrolijke vliegers geen lachende kinderen verwacht maar alvast wat emmers water tapt voor zover die er nog niet al stonden van het vorige 'kinderfeestje'... ofwel

Reinout, bent U daar?

Het is me wel weer een weekje geweest, ons geliefde forum heeft enkele lichte brandwonden opgelopen door toedoen van enkele trollen die ook het vliegeren ontdekt hebben en pogingen doen om de prettige sfeer op het forum te ondermijnen. Uiteraard zullen we alles doen om het forum aantrekkelijk te houden voor zoveel mogelijk Stromer-gebruikers, potentiële SP-kopers en gebruikers van andere speed pedelecs die graag op de hoogte blijven van de ontwikkelingen bij Stromer. Wat we in ruim 1 jaar hebben opgebouwd is stevig genoeg om een Jerichose bestorming te weerstaan, daarvoor haken we graag de armen ineen.

Zoals je hebt kunnen lezen gaan we op zaterdag 8 september weer een forum-activiteit ondernemen, d.w.z. een uitgebreide test van de ST3 en vergelijking van de koplampen van diverse Stromer-modellen. Er zijn al diverse aanmeldingen voor de activiteit, ook van Pimsky, een nieuw forumlid uit Tilburg die een ST3 besteld heeft en samen met mij naar Nijmegen rijdt voor de komende forummeeting. Mooie gelegenheid om de ST3 uitgebreid te ervaren! En dan zondag wil ik zelf de ST3 eens uitgebreid aan de tand voelen, net als mijn huisgenoten die ook interesse hebben.

Heerlijk dat vooruitzicht om weer wat gezamenlijk te ondernemen, dat maakt het forum pas echt bijzonder. Wellicht lukt het weer een live-verbinding te maken tijdens de activiteiten zodat jij er bij kunt zijn. Maar goed, dat is pas over twee weken... Houd je haaks in de zinderende zandbak, stay safe and duck for the kites.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemiddag Chris,
hier Reinout....over.

Met verbazing heb ik inderdaad naar enkele fora-inbreng gekeken die weinig tot geen toegevoegde waarde hadden behalve de goede sfeer proberen te bederven. Bijzonder; en dan niet van de fijne soort.
Geen enkel probleem met inbrengen van kritiek (een forum zonder kritiek is geen forum maar een commercial....) maar zoals de Fransen zo mooi kunnen zeggen: "c'est la ton qui fait la musique".
Juist jullie uit te voeren test lijkt mij een toppertje. Niet alleen vanwege de gezelligheid (dingen doen !) maar omdat het een kennis-lacune opvult waar eigenlijk vele Stromergebruikers mee zitten: hoe is de directe vergelijk tussen al de Stromers !

Vanzelfsprekend is het eindoordeel aan de gebruiker zelf maar jullie opmerkingen over lichtopbrengst, rij-souplesse, schakelgemak, afmontering, etc is domweg bruikbaar voor de hele Stromer-gemeenschap. Top dat zoveel verschillende mensen/Stromers zich hebben aangemeld want daardoor wordt niet alleen de testcase representatief maar door de vele gebruikers met mening ook meer objectief.
Ik word er helemaal niet zenuwachtig van dat bijvoorbeeld De Bouwlamp als beste lamp uit komt. He he....daarom is dat ding ook gemonteerd op het paradepaardje. Waar ik WEL naar ben geïnteresseerd is de VERGELIJKING met de lichtopbrengst van de ST3; de ST1X (2018), etc. En laat mij vervolgens persoonlijk maar uitmaken of ik dat het geld waard vind of niet.

Klasse dat het NU al een mix gaat worden van mensen die al eerder geStromerd hebben en nieuwe Stromer-leden. Het maakt de bemerkingen van deze "test" alleen maar waardevoller. Juist een "nieuweling" heeft een veel puurdere beleving van item terwijl de ervaren rijder iets al snel over het hoofd ziet omdat hij/zij dat al gewend is.
Geweldig en ook moedig. Want om nu al deel te nemen aan zo'n "test" betekent dat je je kwetsbaar opstelt. Zie openings-alinea.

In de tussentijd is het hier even rustig. Het is (einde van) Eid el-Hadr (groot offerfeest); vele lammetje en schapen hebben deze week hun eind mogen meemaken......
Zonder gekheid: het is echt feest. Familiebezoeken op een schaal dat voor ons Westerlingen bijna onbegrijpelijk is. Oze tolk had afgelopen dinsdag 28 bezoekjes af te leggen; zonder gekheid ! En dat gaat enkele dagen over-en-weer. De supermarkten hebben goede zaken gedaan en het verkeer is een vrolijke chaos.

Morgen weer normaal aan het werk.
Groetsels uit de zandbak
(en ook oppassen voor de mijnen....er liggen er nog enkele tienduizenden.....)
Reinout
(er is iets mis aan het gaan met de foto`s= excuses daarvoor)
Bijlagen
Het hoofdplein stokt door verkeersinfarct; dan kan je er net z goed over gaan lopen....
Het hoofdplein stokt door verkeersinfarct; dan kan je er net z goed over gaan lopen....
DSCN0850.JPG (359.04 KiB) 3024 keer bekeken
Lekker druk. Dom om met de auto te gaan. Lopend is veel sneller
Lekker druk. Dom om met de auto te gaan. Lopend is veel sneller
DSCN0846.JPG (431.37 KiB) 3024 keer bekeken
Altijd blijven opletten. Op sommige locaties zijn de bordjes dusdanig verroest dus niet meer te lezen. Zo maar rondlopen kan heel ongezond worden
Altijd blijven opletten. Op sommige locaties zijn de bordjes dusdanig verroest dus niet meer te lezen. Zo maar rondlopen kan heel ongezond worden
DSCN0803.JPG (291.3 KiB) 3024 keer bekeken
Altijd blijven opletten; soms zijn de bordjes bijna niet te lezen....zo maar ergens gaan lopen kan heel ongezond zijn
Altijd blijven opletten; soms zijn de bordjes bijna niet te lezen....zo maar ergens gaan lopen kan heel ongezond zijn
DSCN0803.JPG (291.3 KiB) 3025 keer bekeken
het is zo druk op het hoofdplein dat het een verkeersinfarct is geworden. En dan kan je er net zo goed gaan lopen
het is zo druk op het hoofdplein dat het een verkeersinfarct is geworden. En dan kan je er net zo goed gaan lopen
DSCN0850.JPG (359.04 KiB) 3025 keer bekeken
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Lees met plezier je tekstjes en bekijk je foto’s👍
Sta telkens versteld van het spaghetti netwerk aan kabels in “den vreemde”
Om het Lomito gewijs te zeggen, blijf van de losse eindjes af😋
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Chris; hier Reinout....over.....

Ook ik las over Jeroen's crash (op de app) en heb hem natuurlijk sterkte gewenst. En het is me een smakkerd geweest. De details volgen nog wel als hij uit de morfine-roes is die hij nu nog overduidelijk nodig heeft met 10 gebroken ribben...…

Je ooit opgezette invultabel heeft dus een vervolg gekregen !. Als ik mijn ST3 heb ga ik daar natuurlijk aan meedoen; het was een van de aanjagers van dit forum. Leuk.
Maar ik kijk natuurlijk vooral uit naar de sessie van volgende week. Hebben jullie al wel een demonstratie-toestemming aangevraagd in Nijmegen; daar zou zo maar gedacht kunnen worden dat er een onaangekondigde (motor)rijder manifestatie bij de Hemel gaat plaatsvinden ?!

En ik geniet van je/jullie filmpjes. Bij de ST3 ga ik ook zo'n camera aanschaffen. Vooral voor het vastleggen van omstandigheden/situaties; als kilometervreter een nuttige accessoire die je eigenlijk hoopt nooit te gebruiken..

Hier loopt het lekker. Al bijna 2 maanden onderweg; nog ruim 4 te gaan..........de kans is groot dat ik vroeg in december een weekje verlof op kan nemen. Da's iets voor later.

Natuurlijk weer een paar foto's erbij geplakt; het oog wil ook wat.....
Groetsels uit de zandbak,
Reinout
Bijlagen
Joepie....een nieuwe weg gevonden voor woon-werkverkeer. Giga veel singers, redelijke kwaliteit asfalt en veel haarspeldbchten. Inspannend rijden met/door het rijgedrag van de Palestijnse mede-weggebruikers
Joepie....een nieuwe weg gevonden voor woon-werkverkeer. Giga veel singers, redelijke kwaliteit asfalt en veel haarspeldbchten. Inspannend rijden met/door het rijgedrag van de Palestijnse mede-weggebruikers
DSCN0871.JPG (333.13 KiB) 2830 keer bekeken
Als het nou eens bij graffiti bleef......
Als het nou eens bij graffiti bleef......
DSCN0869.JPG (354.92 KiB) 2830 keer bekeken
Ook hier hebben ze humor in de vorm van onbegrijpelijke verkeersborden. Ook in het Arabisch staat er precies hetzelfde.....succes !
Ook hier hebben ze humor in de vorm van onbegrijpelijke verkeersborden. Ook in het Arabisch staat er precies hetzelfde.....succes !
DSCN0868.JPG (254.09 KiB) 2830 keer bekeken
De Dode Zee is 1 ~2 uur rijden. Daar ga ik zeker nog een keertje dobberen
De Dode Zee is 1 ~2 uur rijden. Daar ga ik zeker nog een keertje dobberen
DSCN0856.JPG (216.15 KiB) 2830 keer bekeken
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Reinout,

Fantastisch de foto's. Blijf ze maken en blijf ze posten.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Lomito

Mooie foto's weer Reinout, een inkijkje in een andere wereld... Goede week en hopelijk tot ziens op zaterdagavond.
Gesloten