Zomer 2018: heerlijk fietsweer... eindelijk!!

Stromer Community Lounge.
Lomito
Veteraan
Veteraan

Re: Zomer 2018: heerlijk fietsweer... eindelijk!!

Bericht door Lomito » 24 jul 2018, 21:57

Tony Mb schreef:
24 jul 2018, 12:27
Ook ‘s morgens vroeg 6:30u is het prima Stromerweer en is er niet veel volk op de velo😎
Net als vanavond, over 37 km slechts 4 fietsers tegengekomen, een paar hardlopers en een handjevol wandelaars al dan niet met hondje. Eigenlijk onbegrijpelijk dat zo weinig mensen gebruik maken van de mooiste momenten van de dag. :ck:
Waar het :ba vol van is...

Lomito
Veteraan
Veteraan

Re: Zomer 2018: heerlijk fietsweer... eindelijk!!

Bericht door Lomito » 30 jul 2018, 09:09

Wat een geweldig mooie zomer hebben we gekregen, nu al... Ik moet in mijn herinnering terug naar de zomer van 1976 voor iets vergelijkbaars, maandenlang mooi weer, in april/mei was het al zomers. Dan gingen we voor school eerst een uurtje zwemmen in het nabijgelegen Soester Natuurbad en na school lagen we weer in het zwembad... dag in, dag uit, maandenlang. De glooiende zonneweides rondom de bassins lagen hutjemutje vol met zonaanbidders en het zwemwater was aan het einde van de dag net zo troebel als een glas ongefilterd tarwebier. De volgende morgen was het water weer helemaal gezuiverd en kon het feest opnieuw beginnen. En droog was het ook, de zonneweides werden dagelijks 2 maal urenlang gesproeid, voor opening en TIJDENS sluiting (om de mensen weg te krijgen).

En nu geef ik niets meer om zwemmen... dankzij de vele slechte zomers zijn vrijwel alle buitenbaden verdwenen en zijn de resterende binnenbaden no-go zones geworden door groepjes jongeren die vrouwen/meisjes lastigvallen omdat zij niet in burkini zwemmen.

Maar gelukkig is er nu de Stromer en doe ik eigenlijk hetzelfde maar dan op de fiets: dagelijks 's morgens en 's avonds een lange rit maken om zo te genieten van het prachtige weer, de geuren van de zomer, onderweg een terrasje pakken (koffie!!!), praatje maken bij de pontjes en 's avonds bij thuiskomst een overheerlijke Belohnung des Tages...

Wat heeft het lang geduurd, nu maar hopen dat de opwarming van de aarde een beetje doorzet en we vaker van zulke mooie zomers krijgen. :mrgreen:
Waar het :ba vol van is...

Plaats reactie