Zomer 2018: heerlijk fietsweer... eindelijk!!

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Perfect najaarsweertje met zon.....vanmorgen op tijd in de DF met kap lekker 95km weggetrapt met Vgem. 40km/uur en nu na een warme douche voldaan veldrijden kijken.......
IMG_3001.jpg
IMG_3001.jpg (4.16 MiB) 2935 keer bekeken
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Lomito

Lamkram schreef: 04 nov 2018, 15:18 Inderdaad Chris. Kon het dus ook niet laten om een rondje te gaan fietsen. Heerlijk met de neus in de wind. Ook de zeilers bij ons op het Gooimeer genoten kennelijk van het weer. Er was een wedstrijd maar wat voor kon ik niet zo snel ontdekken. Ook maar weer een foto gemaakt met de zeilers op de achtergrond.
Groet Mark
Hé Mark, ben ook net terug, een rondje Veluwe, geen zeilers hier, wel roeiers op de Nederrijn bij Wageningen en talloze loslopende honden op de vele verboden fietspaden waar ik dankbaar (en voorzichtig) mijn weg gebaand heb. Prachtige zonsondergang met veel warm strijklicht over het afwisselende landschap met als toetje heerlijk dobberen met het Lexkesveer van Wageningen naar Randwijk. En weer thuis ligt er ein Überraschung zur Belohnung des Tages in de koelkast... hatsee :az Goede week!
Lomito

En nog zo'n mooie herfstdag... helaas kon ik niet weg wegens werkzaamheden anders was ik wel op de HvH gesprongen. Sommigen noemen het opwarming van de aarde :bj , ik noem het geluk dat we zoveel moois in de schoot geworpen krijgen. Zoals gezegd hebben diverse andere landen minder geluk en hikken al zo'n beetje tegen de winter aan. De wind hoeft maar te draaien en wij zitten ook in de winter. :ai
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik maak me wel zorgen over de opwarming van de aarde, de stijging van de zeespiegel (beide even ongeacht de oorzaak, die volgens mij gelegen is in een combi van de natuurlijke cyclus en de mensheid), vervuiling (dat doen we toch echt zelf) en de afschuwelijke gevolgen van menselijk handelen voor (bedreigde) diersoorten en de rest van de natuur.

Neemt niet weg dat ik mezelf helemaal gek geniet van het mooie weer. En van mijn energiemeter, die maar achteruit blijft draaien sinds de verhuurder zonnepanelen op mijn dak heeft geplaatst zonder huurverhoging.
:hy:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 06 nov 2018, 17:53 Ik maak me wel zorgen over de opwarming van de aarde, de stijging van de zeespiegel (beide even ongeacht de oorzaak, die volgens mij gelegen is in een combi van de natuurlijke cyclus en de mensheid), vervuiling (dat doen we toch echt zelf) en de afschuwelijke gevolgen van menselijk handelen voor (bedreigde) diersoorten en de rest van de natuur.

Neemt niet weg dat ik mezelf helemaal gek geniet van het mooie weer. En van mijn energiemeter, die maar achteruit blijft draaien sinds de verhuurder zonnepanelen op mijn dak heeft geplaatst zonder huurverhoging.
:hy:
Hahaha, geniet nog maar van het salderen zolang het kan. Zonder huurverhoging kun je je in ieder geval geen buil vallen aan al die gratis stroom in de zomer (en lente en herfst!!!).

De opwarming van de aarde blijkt gelukkig erg mee te vallen en ook de stijging van de zeespiegel is al eeuwenlang zeer constant met 1,9 mm per jaar ofwel 19 cm per eeuw. Geen versnelling te zien en ook hier dus geen indicatie dat we met z'n allen naar de kloten gaan.

Ook de biodiversiteit blijkt heel erg goed te gaan, mede dankzij de ongekende hoeveelheid plantenvoedsel (CO2) en daarmee ook voedsel voor dieren. Ja, er verdwijnen diersoorten maar daar komen andere soorten voor terug... zoals het altijd gegaan is: survival of the fittest (best aangepaste soort).

Ik maak me wel zorgen over het gebrek aan realiteitszin bij onze beleidsmakers die in toenemende mate de wetenschap voor haar gesubsidieerde karretje spannen waardoor er een schijnwereld ontstaat. Ik ben vooral gerust dat de wal het schip zal keren... in Duitsland is dit al aan de gang, de Energiewende is mislukt en de Duitse burgers zitten met torenhoge kosten voor "gratis" energie. En wij gaan volle kracht dezelfde kant op.... :bu:
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Lomito schreef: 06 nov 2018, 19:17
Stromeur schreef: 06 nov 2018, 17:53

Ook de biodiversiteit blijkt heel erg goed te gaan, mede dankzij de ongekende hoeveelheid plantenvoedsel (CO2) en daarmee ook voedsel voor dieren. Ja, er verdwijnen diersoorten maar daar komen andere soorten voor terug... zoals het altijd gegaan is: survival of the fittest (best aangepaste soort).

:bu:
Met alle respect voor Lomito, die ik meestal wel kan smaken, ook wanneer hij brutaal is, maar waar je dit haalt is mij een raadsel. Het is net omgekeerd. De Biodiversiteit gaat razendsnel achteruit, zo snel als het nooit in de geschiedenis is voorgekomen, en zo snel kunnen er nu net geen nieuwe soorten ontstaan. Wat daarvan precies de oorzaak is, daar kan over gediscussieerd worden, maar het is wel zo.

Een forum over fietsen kan tot veel discussies leiden, of dat nodig is laat ik in het midden, maar ik kan er niet zo goed tegen dat er pertinente onwaarheden gratuit worden verkocht, dat moeten we toch wel wat vermijden.

Voor de rest alle lof voor de energie en de mooie dingen die je publiceert.
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Lomito

Als je echt meer wilt weten over biodiversiteit zonder doodgeknuppeld te worden door politiek correcte onzin dan kan ik je de site van natuur- en wetenschapsjournalist Rypke Zeilmaker adviseren, dan leer je tenminste iets meer over de werkelijke achtergrond van verlies aan biodiversiteit...

http://www.interessantetijden.nl/?s=biodiversiteit
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Lomito schreef: 06 nov 2018, 19:17Hahaha, geniet nog maar van het salderen zolang het kan. Zonder huurverhoging kun je je in ieder geval geen buil vallen aan al die gratis stroom in de zomer (en lente en herfst!!!).

De opwarming van de aarde blijkt gelukkig erg mee te vallen en ook de stijging van de zeespiegel is al eeuwenlang zeer constant met 1,9 mm per jaar ofwel 19 cm per eeuw. Geen versnelling te zien en ook hier dus geen indicatie dat we met z'n allen naar de kloten gaan.

Ook de biodiversiteit blijkt heel erg goed te gaan, mede dankzij de ongekende hoeveelheid plantenvoedsel (CO2) en daarmee ook voedsel voor dieren. Ja, er verdwijnen diersoorten maar daar komen andere soorten voor terug... zoals het altijd gegaan is: survival of the fittest (best aangepaste soort).

Ik maak me wel zorgen over het gebrek aan realiteitszin bij onze beleidsmakers die in toenemende mate de wetenschap voor haar gesubsidieerde karretje spannen waardoor er een schijnwereld ontstaat. Ik ben vooral gerust dat de wal het schip zal keren... in Duitsland is dit al aan de gang, de Energiewende is mislukt en de Duitse burgers zitten met torenhoge kosten voor "gratis" energie. En wij gaan volle kracht dezelfde kant op.... :bu:
Wat een onzin wederom. En je stuurt weer een link door van een kansloze pseudo-wetenschappelijke site. Lees eens wat echte wetenschappelijke werken, als je dan toch tijd te veel hebt om je een idee te maken van 't verlies aan biodiversiteit, bijvoorbeeld bij insecten.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Tomasj schreef: 08 nov 2018, 05:43 Wat een onzin wederom. En je stuurt weer een link door van een kansloze pseudo-wetenschappelijke site. Lees eens wat echte wetenschappelijke werken, als je dan toch tijd te veel hebt om je een idee te maken van 't verlies aan biodiversiteit, bijvoorbeeld bij insecten.
Volgens mij is het een goede regel niet op de persoon te spelen op dit forum. Iets wat de laatste weken erg goed gaat. Bovenstaande vind ik te veel op de persoon. Je mag het natuurlijk ergens niet mee eens zijn, maar ga dan in op de inhoud en niet op de persoon die dit brengt.
Lomito

Tomasj schreef: 08 nov 2018, 05:43Lees eens wat echte wetenschappelijke werken...
Dat suggereert dat die wetenschappelijke werken het bij het rechte eind hebben en dat zo'n wetenschapsjournalist een prutser is. In dit geval is het juist deze Rypke Zeilmaker geweest die de rekenmethode voor biodiversiteit van het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) heeft weten te achterhalen via een Wob-verzoek, men wilde het rekenmodel, de basis van haar "wetenschappelijke" werk, eerst niet prijsgeven, en heeft vervolgens kunnen aantonen dat het model niets met echte biodiversiteit te maken heeft, dat het model een construct is om het positieve effect van overheidsbeleid op biodiversiteit te bewijzen.

Helaas is dat de staat van veel wetenschappelijke werken die op verzoek van overheden gemaakt worden... het u-vraagt-wij-draaien-onderzoeken is inmiddels een heuse industrie geworden waarbij het gewoon is onderzoeksresultaten te produceren die aansluiten op de behoefte van de opdrachtgever. Zo niet dan verliest men vervolgopdrachten...
Plaats reactie