Zomer 2018: heerlijk fietsweer... eindelijk!!

Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Het aantonen dat een methode niet correct is bewijst niet direct dat het tegenovergestelde van de getrokken conclusie waar is.

Als ik zeg dat mijn Stromer een technisch geweldige fiets is omdat deze in Oranje gespoten is, klopt mijn beredenering niet met de conclusie.
Dit wil echter niet zeggen dat mijn fiets niet technisch geweldig is.

Bovendien zijn de artikelen van Rypke ook niet allemaal zo juist en feitelijk onderbouwd. Ik heb het idee dat jij nogal de neiging hebt om te weinig kritisch te kijken naar de artikelen van climategate (en gelijken) terwijl je dat dus wel doet met alles wat vanuit de gevestigde wetenschappelijke hoek komt.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Ik denk dat we hier weer ver van het topic zijn, maar ik vind ook dat die Rypke Zeilmaker vooral iets tegen ecologen heeft en die uitscheldt, meer dan dat hij bewijzen aandraagt. Beetje zoals Trump alle journalisten op een hoop zwiert en sommige mensen ook vinden dat alle politici zakkenvullers zijn.
Iets als "ZE" die een groot complot smeden bestaat niet en met containerbegrippen als "politiek correcte meningen" kan je alles plat slagen wat van iemand komt die dan bij die groep hoort.
Voor de rest wil ik er niet meer over kwijt hier, maar het is wel een interessante discussie om te voeren tussen pot en pint, zoals wij dat hier zeggen.
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Vandaag in ieder geval wederom mooi weer voor op de fiets!
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Lomito

Er wordt te veel gedacht in extremen, in waar of onwaar, in de echte wetenschap ligt dat veel genuanceerder. Daar gaat het er niet alleen om of je iets kunt bewijzen maar ook of dat bewijs reproduceerbaar is (denk aan het rekenmodel van de PBL dat men niet wilde vrijgeven) en of het bewijs gefalsifieerd kan worden.

De harde wetenschap is dat deel wat al zo lang gereproduceerd kan worden en nog steeds niet gefalsifieerd is dat men het als "waar" is gaan opvatten. Maar zelfs die harde wetenschap moet soms herzien worden omdat er nieuwe bewijzen gevonden worden voor een vervangende theorie. Het is dus niet "waar omdat het bewezen is" maar "waar totdat het tegendeel bewezen wordt". Dit geeft aan dat wetenschappelijk bewijs nooit een eindpunt is maar hooguit een tussenstation. En dus altijd open staat voor afwijkende theorieën die mogelijk ook bewezen kunnen worden.

De verdienste van wetenschapsjournalisten als Ryke Zeilmaker en Marcel Crok is dat zij de wetenschappelijke bewijsvoering onafhankelijk toetsen en daarbij soms hiaten blootleggen. Aangezien veel zachte wetenschappen (klimaat, ecologie) politiek gestuurd zijn wordt het weerleggen van die wetenschap niet op prijs gesteld, omdat die wetenschap de basis vormt van overheidsbeleid en daarmee het beleid op losse schroeven komt te staan. Wat je dan ook ziet is dat deze journalisten op alle fronten worden tegengewerkt, worden afgesneden van betaalde opdrachten en worden doodgezwegen in media.

Voor mij zijn zij de echte helden van de wetenschap!
Lomito

Wiebe schreef: 08 nov 2018, 09:36 Vandaag in ieder geval wederom mooi weer voor op de fiets!
En precies vandaag staat de fiets bij de dealer voor een kleine reparatie. :bh: :bb
Plaats reactie