Zomer 2018: heerlijk fietsweer... eindelijk!!

Lomito

Tony Mb schreef: 24 jul 2018, 12:27 Ook ‘s morgens vroeg 6:30u is het prima Stromerweer en is er niet veel volk op de velo😎
Net als vanavond, over 37 km slechts 4 fietsers tegengekomen, een paar hardlopers en een handjevol wandelaars al dan niet met hondje. Eigenlijk onbegrijpelijk dat zo weinig mensen gebruik maken van de mooiste momenten van de dag. :ck:
Lomito

Wat een geweldig mooie zomer hebben we gekregen, nu al... Ik moet in mijn herinnering terug naar de zomer van 1976 voor iets vergelijkbaars, maandenlang mooi weer, in april/mei was het al zomers. Dan gingen we voor school eerst een uurtje zwemmen in het nabijgelegen Soester Natuurbad en na school lagen we weer in het zwembad... dag in, dag uit, maandenlang. De glooiende zonneweides rondom de bassins lagen hutjemutje vol met zonaanbidders en het zwemwater was aan het einde van de dag net zo troebel als een glas ongefilterd tarwebier. De volgende morgen was het water weer helemaal gezuiverd en kon het feest opnieuw beginnen. En droog was het ook, de zonneweides werden dagelijks 2 maal urenlang gesproeid, voor opening en TIJDENS sluiting (om de mensen weg te krijgen).

En nu geef ik niets meer om zwemmen... dankzij de vele slechte zomers zijn vrijwel alle buitenbaden verdwenen en zijn de resterende binnenbaden no-go zones geworden door groepjes jongeren die vrouwen/meisjes lastigvallen omdat zij niet in burkini zwemmen.

Maar gelukkig is er nu de Stromer en doe ik eigenlijk hetzelfde maar dan op de fiets: dagelijks 's morgens en 's avonds een lange rit maken om zo te genieten van het prachtige weer, de geuren van de zomer, onderweg een terrasje pakken (koffie!!!), praatje maken bij de pontjes en 's avonds bij thuiskomst een overheerlijke Belohnung des Tages...

Wat heeft het lang geduurd, nu maar hopen dat de opwarming van de aarde een beetje doorzet en we vaker van zulke mooie zomers krijgen. :mrgreen:
Lomito

Gelukkig heeft de zomer nog een flinke staart gekregen en mogen we ons zelfs verheugen op nóg een week met prachtig nazomerweer. Hoewel klagen over het weer ons in het DNA geschreven staat hebben we dit keer echt niets te klagen, een topzomer!
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Lomito schreef: 09 okt 2018, 14:48 Gelukkig heeft de zomer nog een flinke staart gekregen en mogen we ons zelfs verheugen op nóg een week met prachtig nazomerweer. Hoewel klagen over het weer ons in het DNA geschreven staat hebben we dit keer echt niets te klagen, een topzomer!
Niet echt lekker, gisteren 3 graden 's ochends tijdens het stromeren naar mijn werk. Mijn handen waren zo koud dat ik bewust langzamer ben gaan fietsen :bh:
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Lomito

Marco Verkerk schreef: 09 okt 2018, 22:16 Niet echt lekker, gisteren 3 graden 's ochtends tijdens het stromeren naar mijn werk. Mijn handen waren zo koud dat ik bewust langzamer ben gaan fietsen :bh:
Overdag is het lekker, 's morgens en 's avonds is het gewoon herfst en zul je je daar op moeten kleden. Vanavond heb ik nog een ritje gemaakt en daartoe een sweater aangetrokken maar het dunne windjack was al niet genoeg. En dunne handschoenen waren ook wel lekker geweest.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Top weer....vanaf eind april tot nu 6200km woon<>werk afgelegd met de SP en slechts 220 met de DF.
Stap om 06.30 op de fiets, vanaf vorige week wel met lange broek, dunne merino wollen shirt en windjack/ dunne handschoenen s'middags alleen merino shirt met lange mauwen. :cool2:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Heb zowaar de korte boks weer tevoorschijn gehaald voor de terugritten deze week :hy:
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Lomito

Dat ritje naar Duitsland afgelopen zaterdag heb ik 's middags ook met korte broek gereden, wel een windjack aan. En op de terugweg ('s nachts) lange broek, sweater, windjack, muts en dunne handschoenen. Want hoewel de temperatuur overdag best hoog kan komen is het 's nachts soms al behoorlijk koud. Vannacht is het ook weer flink koud geweest want het condens staat hier nog op de ramen.
Lomito

Wat hebben wij een geluk met het weer: volop zon, prima temperatuur en weinig wind ofwel perfect fietsweer! Neem in vergelijking het slechte weer van de afgelopen weken in Engeland (sneeuw), Portugal (storm) en Italië (storm en stortregens)... wij hadden dit zo goed op ons dak kunnen krijgen!

Komende week zijn de vooruitzichten ook prima maar het kan in een oogwenk omslaan, dus geniet er nog van zolang het kan. :cool2:
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Inderdaad Chris. Kon het dus ook niet laten om een rondje te gaan fietsen. Heerlijk met de neus in de wind. Ook de zeilers bij ons op het Gooimeer genoten kennelijk van het weer. Er was een wedstrijd maar wat voor kon ik niet zo snel ontdekken. Ook maar weer een foto gemaakt met de zeilers op de achtergrond.

Groet Mark
Bijlagen
D0EE60B1-58DF-47F5-8FCB-79D1E77E094F.jpeg
D0EE60B1-58DF-47F5-8FCB-79D1E77E094F.jpeg (3.75 MiB) 2243 keer bekeken
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie