Nep(?) dan wel legitiem aanbod Stromer Speed Pedelec

Stromer Community Lounge.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Nep(?) dan wel legitiem aanbod Stromer Speed Pedelec

Bericht door Stromeur » 20 jul 2018, 19:00

Roos schreef:
18 jul 2018, 21:11
Hoe weten ze nl dat fietsen geleverd gaan worden? Ze harken misschien van alle kanten informatie binnen!
Dat dieven overal informatie vandaan kunnen halen dat weet ik wel zeker. Facebook b.v. zal een paradijsje voor ze zijn.

Het verhaal met deze ST5 Stromers ligt overigens wel iets anders. Die zijn gekocht en afgehaald, maar nooit betaald. Daar hoef je geen fora voor uit te kammen, je zoekt gewoon een Stromer dealer op die zich laat belazeren. Dat de ST5 ging worden uitgeleverd was overal te lezen, ook in alle media van Stromer dealers zelf.

Ik denk dat de Stromer door het enorme succes toenemend de aandacht van dieven zal krijgen, alleen die dieven hebben duidelijk nog niet allemaal door dat Stromers op afstand te lokaliseren en te locken zijn :mrgreen:

Paultje
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Paultje » 24 jul 2018, 09:12

Martin schreef:
17 jul 2018, 21:27
https://link.marktplaats.nl/m1303632771

De oude ST2S van Paultje volgens mij. Ziet er keurig uit.
Klopt...binnen 1 dag verkocht aan iemand uit Heemstede geloof ik....
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......

J3R
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door J3R » 29 jul 2018, 20:24

Mmm, 1 dag actief op MP en niet geverifieerd.
Iemand een accu kwijt? :shock:
https://link.marktplaats.nl/m1307668757
🇳🇱 Stromer ST2 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲 MTB: Scott Scale 730

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 29 jul 2018, 20:29

J3R schreef:
29 jul 2018, 20:24
Dat maakt iemand toch niet meteen een dief? Gewoon vragen om de aankoopbon als het je niet lekker zit.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 29 jul 2018, 21:29

Ook hier maakt de prijs de verkoper verdacht. Een nieuwe accu kost 2K en volgens verkoper zou deze accu slechts 5 keer geladen zijn wat impliceert dat de accu zo goed als nieuw is... Iemand die werkelijk 2K voor die accu betaald heeft gaat daar niet minstens 1100 euro op afschrijven om de bijna nieuwe accu maar te kunnen verkopen. Een legitieme accu die aantoonbaar zo goed als nieuw is (aankoopbon) is dan ook veel meer waard dan € 850, eerder 1200...
Waar het :ba vol van is...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 29 jul 2018, 21:42

De advertentie is t.e.a.b. Niks verdachts aan. Het kan ook een tactiek zijn om het bieden -en de prijs- op te drijven. Het hoogste bod is nu 850 euro. Het is niet gezegd dat de verkoper de accu daarvoor wil verkopen. (En al doet-ie dat wel, dat mag hij zelf weten.)

Voor iemand die werkelijk interesse heeft in deze accu: vraag aankoopbon op bij de verkoper. Is er geen aankoopbon, vraag de verkoper dan waar de accu is aangeschaft, zodat je dit bij de dealer kunt verifiëren. Wil de verkoper dat allemaal niet, dan wordt het een ander verhaal en is het advies: niet kopen als het je niet lekker zit en de advertentie als verdacht aanmerken bij MP.

Ik vind het prima om hier opvallende advertenties te bespreken en elkaar om advies te vragen, maar vind het ongepast om via ons mooie forum in het wilde weg MP-aanbieders te gaan beschuldigen. Als dat is waar we met dit topic heen gaan dan gaat het op slot, want ik hou daar helemaal niet van.

Voor de goede orde: als een forumlid contact heeft met een verkoper en op basis daarvan denkt dat een aangeboden item "heet" is, dan is het prima om hier (onderbouwd en met in acht neming van de privacy van betrokken partijen) een bericht te plaatsen bij wijze van waarschuwing, want zó helpen we elkaar en daar is het Stromer Forum voor.

Ik hoop dat iedereen het verschil snapt. Zo niet: stuur me gerust een PB.

J3R
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door J3R » 30 jul 2018, 11:36

https://link.marktplaats.nl/m1307668757
Dat maakt iemand toch niet meteen een dief? Gewoon vragen om de aankoopbon als het je niet lekker zit.
Mooi; het nieuwe MP account is nu wél geverifieerd middels bankrekening/GSM, dus al wat beter controleerbaar, maar blijf voorzichtig. Dat de advertentie vragen oproept met gister een nog ongeverifieerd, slechts 1 dag gebruikt MP account, is evident; zeker gezien de vraagprijs, slechts -5- laadcycli en de reden van verkoop: een gestolen Stromer.
@Stromeur: je post zelf de letterlijke beschuldiging "dief", dat zijn niet mijn woorden; dat wil ik wel even duidelijk hebben.

Indien de achtergebleven accu met 5 laadcycli (van 1990/voor 850EUR) een legitieme verkoop betreft; dan hoop ik voor de verkoper dat de gestolen Stromer goed verzekerd was, maar ook dat deze alsnog snel wordt gevonden; anders zou het zo maar zo kunnen zijn dat er t.z.t. (gestolen) onderdelen te koop worden aangeboden. Helaas is dat de harde realiteit; met een groter aantal waardevolle Stromers op de weg, zal ook het aantal diefstallen en oplichtingen toenemen.
🇳🇱 Stromer ST2 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲 MTB: Scott Scale 730

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 30 jul 2018, 12:03

J3R schreef:
30 jul 2018, 11:36
@Stromeur: je post zelf de letterlijke beschuldiging "dief", dat zijn niet mijn woorden; dat wil ik wel even duidelijk hebben.
J3R schreef:
29 jul 2018, 20:24
Ik ga hier geen woordspelletjes over spelen. Wat je impliceert is duidelijk. Vragen/opmerkingen? PB graag.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 30 jul 2018, 12:29

Lomito schreef:
29 jul 2018, 21:29
Ook hier maakt de prijs de verkoper verdacht.
Verdacht is geen veroordeling, hooguit een reden om alerter te zijn en je bij aankoop goed te laten informeren (bewijsstukken). Overdracht op parkeerplaats of bij verkoper thuis? Originele aankoopbon of kopie? Naam en adres van verkoper?

Ik heb nog nooit problemen gehad op MP, altijd eerst uitgebreid heen en weer communiceren met de verkoper of koper.

Na het overlijden van mijn moeder heb ik hun huis verbouwd en onder andere op MP te koop aangeboden. Kreeg ik een bericht van een Francaise uit Gerardmer die nu toevallig even in Senegal zit. Ze bood de vraagprijs en of ik de stukken even aan haar wilde doorsturen via e-mail. Ter identificatie had zij direct al een kopie van "haar" paspoort toegestuurd. Ik heb haar verwezen naar mijn makelaar die verder alles zal afhandelen. Nooit meer iets van gehoord. Paspoort bleek gestolen.
Waar het :ba vol van is...

bartgo
Expert
Expert

Bericht door bartgo » 30 jul 2018, 20:47

OK, ik denk dat het tijd is om te vertellen dat ik al sinds gisteravond een toezegging had om de beruchte accu van marktplaats te kopen voor 700 euro inclusief verzending. De verkoper heb ik aan de telefoon gehad, ik heb het serienummer van de batterij kunnen checken met stromer (alles ok - foto van serienr op batterij), en heb de rekening gezien (gekocht bij Hans Struijk september 2016, adres van verkoper ok).

Er werd gisteravond afgesproken om de deal te doen via 'gelijk oversteken' waardoor je eigenlijk geen risico loopt want Marktplaats houdt het geld vast totdat je bevestigt dat de zending aangekomen is.

Vanmiddag nog even telefonisch contact gehad over de rekening, alles prima verlopen. Maar nu... vanavond krijg ik het bericht dat hij toch de voorkeur geeft aan iemand die de accu zelf komt ophalen. Hij zou ook nog een bod hebben van 850 euro en die man komt de accu om 16u morgen in Amsterdam ophalen. Ik mocht de batterij voordien komen halen voor die prijs nu....

Mocht de 'nieuwe koper' iemand van jullie zijn (wellicht niet, maar je weet nooit), dan zou ik het wel op prijs stellen om 'solidair' te zijn. Eigenlijk had ik de batterij gekocht voor 700 euro... TJa........``

Overigens: door mijn contact met de koper weet ik wel zeker dat hij oprecht is, maar gewoon een beetje onhandig. En nu uit op wat hogere bedragen. Ach, menselijk wellicht, maar wel lastig.

Edit: ik woon zelf in belgië.

Plaats reactie