F106 Aarschot - Herentals

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Is er hier iemand die de F106 gebruikt met zijn Stromer?
Dat is de oude spoorwegverbinding tussen Aarschot en Herentals.
Wanneer ik die route op de kaart bekijk, heb ik de indruk dat je zowat iedere 500m een andere straat moet oversteken en voorraang geven, en dat op elk van die kruispunten nog eens uitermate ergerlijke hekjes staan. Ik heb ook de indruk dat het fietspad erg smal is.
Wordt deze route 's ochtends en 's avonds druk bereden? Wat voor gemiddelde snelheid kan je daar halen zonder gekke toeren uit te halen?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
buco

Echt gebruiken enkel af en toe eens voor recreatie (ook met de stromer). En je hebt gelijk het is om de haverklap hekjes en "overwegen" die je moet kruisen. Los daarvan vind ik het voor recreatie echt een goed fietspad.

Om zonder vertragen-oversteken-versnellen-vertragen-stoppenvoorauto-versnellen naar het werk te rijden is hij voor een Stromer denk ik net iets minder geschikt al is het vele malen beter dan 30cm brede strook verf naast een steenweg.

't Is een stap in de goede richting in het Belgische fietsvriendelijke land (/s) Ooit hoop ik dat we naar dit fietspad gaan zien en zeggen "Tja dat ze dit een jaar of 10 geleden een fietssnelweg durfden noemen snap ik niet"
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Heb die al meermaals gereden en is inderdaad met veel oversteekplaatsen. Maar draai het of keer het, dit 'systeem' is de toekomst van Belgische fietspaden. België en vooral Vlaanderen heeft lintbebouwing. Hoe goed men het fietspad ook maakt of vernieuwd, ja zal blijven rekening moeten houden met geparkeerde auto's en opritten van huizen. Het is altijd opletten en dan gaat het nog veel fout... Jaagpaden en snelwegen langst sporten of op oude spoorbeddingen is voor mij een zaligheid om te rijden. Nooit zorgen maken met auto's, vrachtwagens, bussen. Veel vinden dit saai maar ik kan via jaagpaden en fietssnelwegen tot aan de Franse en Nederlandse grens geraken. En om de paar weken leg ik de racefiets in de auto en ga ik naar de Ardennen.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Golvas

We doen hem louter recreatief aan een gezapig tempo en op die manier is hij goed te doen. Het aantal oversteekplaatsen valt op zich nog mee, ze zijn goed aangegeven en ze zijn goed aangelegd.

Het grote (enorm storende) probleem van de F106 : de talloze ophogingen / niveauverschillen van het asfalt t.g.v. boomwortels ... als je in Herentals vertrekt moet je al bijna tot in Ramsel rijden alvorens de weg er weer min of meer normaal begint bij te liggen.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik zoek een veilige manier om van Aarschot in Ranst te geraken, niet eenvoudig. Zowat heel die Antwerpse Kempen ligt vol met wegen met een fietspad aan één zijde van de weg, dat is mij veel te gevaarlijk.

Er komt een fietssnelweg Aarschot - Lier, maar dat duurt zeker tot 2025. En er komen ook deftige fietspaden langs de N10, maar tegen de tijd dat die er liggen is het ook minstens 2023.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

Osschot -> Begijnendijk -> Busschot -> Hallaar -> Itegem -> Bevel -> Kessel -> Emblem -> Ranst.
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Ik vond een jaar met de auto naar Emblem al 10x niets laat staan met de fiets brrr
Takie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mar 2018, 11:17

Golvas schreef: 07 jun 2018, 19:06 We doen hem louter recreatief aan een gezapig tempo en op die manier is hij goed te doen. Het aantal oversteekplaatsen valt op zich nog mee, ze zijn goed aangegeven en ze zijn goed aangelegd.

Het grote (enorm storende) probleem van de F106 : de talloze ophogingen / niveauverschillen van het asfalt t.g.v. boomwortels ... als je in Herentals vertrekt moet je al bijna tot in Ramsel rijden alvorens de weg er weer min of meer normaal begint bij te liggen.
Dit is naar mijn weten onlangs gerepareerd met nieuwe stukken asvalt, althans toch ter hoogte van morkhoven en heultje.

De vele paaltjes onderweg vind ik best gevaarlijk. Met een gewone fiets heb ik al vaak de signalisatielampen die erop staan per ongeluk aangetikt. Met een speed pedelec wil je dit echt vermijden aan die hogere snelheden.
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Ik rij die dagelijks 2 keer . Is na de asfaltwerken om de boomwortels weg te werken fel verbeterd. Enkel in Aarschot zelf is er nog een slecht stukje met boom wortels en nog een stukje in Ramsel dat wat boom wortels heeft.

Wat gegevens uit mijn Stava: Ik doe er 27 min en 52 sec over de 18,3 km gem snelheid 39.4 km/h max 44.6 km/h
buco

pcrispey schreef: 08 jun 2018, 10:07 ... gem snelheid 39.4 km/h ...
Lang niet slecht :bf:
Plaats reactie