Zonnepanelen

Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Lomito schreef: 31 mei 2018, 20:49 De laatste zin is ook van belang: "Dit is geen slimme meter maar een DIGITALE meter die niet op afstand uit te lezen is"... Dat is dus gewoon een slimme meter waarvan de uitleesfunctie-op-afstand is uitgeschakeld. Maar die functie kan op afstand gewoon ingeschakeld worden...
Nee, dat is niet zo Lomito, de gewone digitale meter is niet op afstand uit te lezen. Deze verschilt echt van de 'slimme' meter.

Afbeelding
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Lomito

Ik denk dat ik straks de slimme meter zal accepteren, de uitleesfunctie laat uitzetten en dan laat ik op eigen kosten een analoge meter tussen plaatsen zodat er niet met de meting gerommeld kan worden... het blijft software die op afstand veranderd kan worden. Verder zal ik jaarlijks expres te lage meterstanden doorgeven, niet te gek uiteraard maar aanzienlijk genoeg om op te vallen.

Dat doe ik nu ook al jaren rond altijd naar beneden af op 100-tallen kWh stroom en 10-tallen m³ gas. Daar is nog nooit op gereageerd. Misschien een stapje verder gaan en afronden op 500-tallen resp. 100-tallen...
Plaats reactie