Eerste week genieten “ stromeren “

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Afgelopen vrijdag me ST1X alias snelste paard van de Betuwe mogen ophalen... man o man wat is het toch genieten, elke keer weer een grijns van oor tot oor. :d3:
Elke werkdag deze week op en neer geweest naar me werk, startend in de middag en in de nacht terug..... de heen rit gemiddeld zo’n 26% verbruik qua accu veelal over de dijk, meestal wind mee of van opzij .... maar terug gaat die toch wel zuipen meestal kom ik thuis aan met een rest accu van 19 % ... en dat over 25km heen en terug en fiets gemiddeld tegen de 40km/u..... maar vaak wind tegen. Al met al ik ben er zeer tevreden over, van het weekend heb ik nachtdienst en wil eigenlijk ook lekker stromerend richting me werk gaan !!
Wilde het ff delen :bp:
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Wat gaaf, je eerste week! Ik kan me voorstellen dat je van oor tot oor met een big smile op je Stromer zit!
Die accu van mij heeft het meestal op de heenweg zwaar. Soms echt uitkienen voor mij, eerste en laatste stukken moeten dan in zijn 2 of 1. Alhoewel ik de laatste tijd vaak alleen in zijn 2 rijd en dan nog met gemak boven de 40 kom, zelfs 44.5 gehaald. En dan ook nog netjes, zo rond de 15% op het werk aankom. Terugweg is dikwijl het meer, tot wel 50% over.
Rij voorzichtig vooral in de dinkerte van de nacht!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Wat een verschillen qua capaciteit van de Accu Roos.... je maakt wel flinke afstanden top !!! Komt helemaal goed in de nacht focus op de weg en daar waar het kan gas en anders gas terug ... safty first

Hrtz Eric
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Per rit scheelt het enorm vooral met wind.
Minumum over (na 30 km) 22%, maximum 70%

Kou kan ook veel schelen, maar ik start altijd met een 20 graden accu, dus bij mij is de wind van meeste invloed.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De wind en de actieradius, ik kan erover meepraten - met de groeten uit Friesland - . Bij mij is wind de grootste accuvreter, het kan op 30km enkel zomaar 25-35% schelen tussen de heen- en de terugreis op een 983Wh accu, ST2 S. Ik fiets namelijk in een behoorlijke rechte lijn van west naar oost en terug richting zee: altijd wind, en bijna altijd vol mee of pal tegen.

Lekker hoor Eric1971, dat je zo geniet van je aanschaf. En ik kan je uit ervaring vertellen dat die brede grijns ook na een jaar forenzen op de Stromer nog steeds niet van je gezicht verdwenen zal zijn. Ik ben echt met meer vreugde aan het werk sindsdien, omdat ik zo lekker uitgewaaid en met een soort energieke vermoeidheid arriveer. Een "wie maakt mij wat, de wereld is prachtig"-gevoel. (Of kwam, want sinds vorige week werk ik ineens 165km enkel van huis en ik ben weer veroordeeld tot auto en trein, maar soit.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Thanks voor je reactie Stromeur .... ja die grijns hahahaha prachtig :cool2: maar wel balen zeg dat je de wijde wereld weer moet inleveren voor de 🚘 ... verhuizen geen optie 😜😜 nee zonder gekheid een job is zeker belangrijk .... maar wat een reistijd 165km pfff daar gaat een hoop tijd in zitten 😅

Zo vanacht ga ik me eerste nachtdienst in uiteraard op het stalenros richting me werk gegaan ... ben benieuwd hoe het lichaam zich houd morgen ochtend op de terug rit 😴😴😴 normaal is de pap wel op zeg maar maar ja dan stap ik in de auto🤔
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eric1971 schreef: 13 apr 2018, 22:28 maar wel balen zeg dat je de wijde wereld weer moet inleveren voor de 🚘 ... verhuizen geen optie 😜😜 nee zonder gekheid een job is zeker belangrijk .... maar wat een reistijd 165km pfff daar gaat een hoop tijd in zitten 😅
De regeling die ik nu tijdelijk krijg is prima (6 uren werken, 9 uren schrijven i.v.m. reistijdcompensatie), maar er is inderdaad geen fluit aan om zo'n roteind in de auto te zitten. Ik heb gelukkig nog wat lopen bij een ander bedrijf (vandaag derde gesprek gehad: arbeidsvoorwaarden). Mijn standplaats zou dan mogelijk Drachten kunnen worden en dat is ca. 60km enkel vanuit Harlingen. Dat is al een stuk beter, en misschien ga ik dat dan in de zomer wel op de Stromer proberen. Ik vind het wel een behoorlijk eind weg, maar Stromeren is zo lekker.
Eric1971 schreef: 13 apr 2018, 22:28 Zo vanacht ga ik me eerste nachtdienst in uiteraard op het stalenros richting me werk gegaan ... ben benieuwd hoe het lichaam zich houd morgen ochtend op de terug rit 😴😴😴 normaal is de pap wel op zeg maar maar ja dan stap ik in de auto🤔
Nou, succes met je nachtdienst! Gelukkig hoef je jezelf op de Stromer niet dol te trappen als je daar geen puf meer voor hebt. Dan ga je maar met een wat lagere gemiddelde snelheid naar huis, geeft niks, en de motor helpt je wel. Ik heb zo'n vermoeden dat juist een lekker eind fietsen na een nachtdienst ervoor gaat zorgen dat je heerlijk slaapt morgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Das op zich een mooie regeling Stromeur... aan de andere kant 60km klinkt wel een stuk aantrekkelijker ondanks dat dat ook nog een leuk tripje is op de Stromer..... maar bied wel weer een betere uitgangspunt 😬😬

Zo me eerste nachtdienst zit erop. De heen trip geen heerlijk nog lekker een fris hoofd, maar de aanloop van de terug reis vanochtend om 730 was toch wel anders... pfff me oogleden werden zwaarder en zwaarder en zakte bijna over me knieën heen🤪. Maar goed wie a zegt moet ook b zeggen, dus me omgekleed helmpje op en gaan brrrr wat was het fris en kouddddddd aan de handjes ( geen handschoenen bij) maar eenmaal wat warm gefietst en aangekomen op de dijk richting huis begon de lach alweer tevoorschijn te komen. Wat heerlijk een opkomend zonnetje, wat dauw over de uiterwaarden , zingende vogels ja daar word je toch weer happy van :d3:
Al met al het was goed te doen 37 min later en ik zat weer thuis op de bank....

Op naar nacht 2 en ja weer aan het stromeren..... :cool2:
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Plaats reactie