Verf van crank beschadigd

peterc
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2017, 12:21

Ik had het ook al na een paar honderd km , de verf van de crank . Het is jammer maar helaas. Het ontwerp van de crank is wat aan de bolle kant. Daar helpt geen verf aan, uiteindelijk slijt het er van af.door de schoen.
Gebruikersavatar
Robinhoo
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2018, 04:40
Locatie: Alphen aan den Rijn

Dealer heeft nieuwe crank besteld ga deze dan met doorzichtige plak plastic beschermen (zoals je ook gebruikt om je Achterbrug tegen inslag van je ketting te beschermen)

Ben benieuwd of dat netjes blijft

Blijf het erg slecht vinden, moet Stromer wel wat mee (is geen halfje wit hè zo’n fiets) :ck:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vrees trouwens dat ditzelfde kan gaan gebeuren bij de ST2 2018, want als ik het zo bekijk zit daar nu dezelfde crank op als op de ST1 X. (Die van de ST2 S en ST5 zijn anders.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Met mijn normale schoenen had ik hier ook last van. Nu met mijn SPD pedalen en schoenen raak ik het niet meer. De boel zelf weer bijgeverfd.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
Gebruikersavatar
Strobart
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 sep 2019, 23:08
Locatie: Usquert

Komt mij bekend voor. Ik heb schade of slijtage aan beide kanten. Ondanks dat ik er op let en mijn schoenen niet tegen de crank aanleg bij het fietsen. Wellicht/waarschijnlijk komt het door de overschoenen. Maar zo makkelijk zou de coating (of verf) er toch niet af mogen slijten? Zijn er meer forumleden, buiten Robinhoo, die hiermee naar hun FM zijn gegaan? En wat was het resultaat hiervan?
Stromer ST1x - 814 Wh - Charcoal - Kinekt Bodyfloat - Ortlieb Back Roller Urban Pepper - Abus ACE 2.0 Black - Seal Skins UltraGrip | Stromer. Close, but no guitar |
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Met een verflaagje heb je dit al snel.
Beter hadden ze het zwart kunnen anodiseren.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Schurend effect tot en met, dat kan in niets anders resulteren dan het wegschuren van de lak ... je kan kankeren over bepaalde issues aan je fiets, maar dit topic gaat er losjes over. :shock:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Strobart
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 sep 2019, 23:08
Locatie: Usquert

Edgecrusher schreef: 18 nov 2019, 19:57 Met een verflaagje heb je dit al snel.
Beter hadden ze het zwart kunnen anodiseren.
Mee eens!
Stromer ST1x - 814 Wh - Charcoal - Kinekt Bodyfloat - Ortlieb Back Roller Urban Pepper - Abus ACE 2.0 Black - Seal Skins UltraGrip | Stromer. Close, but no guitar |
Gebruikersavatar
Strobart
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 sep 2019, 23:08
Locatie: Usquert

Golvas schreef: 18 nov 2019, 20:04 Schurend effect tot en met, dat kan in niets anders resulteren dan het wegschuren van de lak ... je kan kankeren over bepaalde issues aan je fiets, maar dit topic gaat er losjes over. :shock:
Als je dit bij een gitaar hebt noemen ze het ‘gerelict’. Vind ik voor een Stromer toch iets anders. Maar mee eens, schuren doet lak verdwijnen. Anodiseren of powder coating was duurzamer geweest. Hadden we het er niet over gehad. Hij fietst er niet minder om!
Stromer ST1x - 814 Wh - Charcoal - Kinekt Bodyfloat - Ortlieb Back Roller Urban Pepper - Abus ACE 2.0 Black - Seal Skins UltraGrip | Stromer. Close, but no guitar |
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Mijn pedalen worden kaal, zadeldekje begint te glanzen en de handvatten aan het stuur gaan rullen. En doorrrrrr
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie