Wachtruimte ST1X 2018

andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

Ambiorix schreef: 11 okt 2018, 13:09 Vandaag is het zover. Zo dadelijk vertrek ik naar de dealer om mijn charcoal ST1X af te halen.
In april bestelling geplaatst en nu eindelijk binnen, met nummerplaat en al (=leasing).

Plan is om voor woonwerk verkeer (30 km enkel) over te schakelen van Honda VFR1200F op de Strömer... Ik ben benieuwd ...

Groeten
Ambiorix
Bij mij ongeveer hetzelfde verhaal. FJR1300 verkocht voor de aankoop van een ST1X...'k heb wel nog moeten opleggen :mrgreen:
Helaas geen leasing, mijn werk was er mee bezig maar het duurde en bleef maar duren. Heb mijn fiets eind augustus besteld en normaal zou hij volgende week binnen moeten zijn. Gisteren toevallig ook een bevestiging gekregen van mijn werk dat de leasing doorgaat. Op de site van de firma staan wel prijzen van 194€ voor een ST1X met 814 Wh batterij en daar zouden wij nog een korting op krijgen maar daar pas ik toch voor :-D Bovendien gaat het volgens mij nog een hele tijd duren voordat héél het systeem op punt staat.
Timmer
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:41
Locatie: Rijkevorsel BE

andy666 schreef: 13 okt 2018, 07:57
Op de site van de firma staan wel prijzen van 194€ voor een ST1X met 814 Wh batterij
Is dat het bruto bedrag/maand? Is inderdaad wel n serieus bedrag.
ST1X 22” charcoal green 983wh - CTCWP banden - SKS spatlap - ergon GP3 woonwerk enkel 34km
Ambiorix
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:39
Locatie: Geel
Merk SP: ST1X
Km-stand: 14000

Gisteren eerste keer woon werk verkeer gedaan met de Stromer: ZALIG !
Normaal altijd met moto maar dat wordt in België ook hopeloos. Meer rode lichten, ronde punten, flitspalen dan je lief is en meer en meer onbetrouwbare autobestuurders die met vanalles bezig zijn behalve met op het verkeer letten. Kwam vaak al gestresst op het werk aan...

Met de Stromer een prachtige route gevonden door het platteland : Geel - Lichtaart - Tielen - Gierle - Beerse. Een kleine 30 km rustige wegen, rustig verkeer en spiksplinternieuwe fietspaden. Ik weet nog niet op welke partij ik morgen ga stemmen maar ik ga even uitzoeken welke politiekers hiervoor gezorgd hebben en daar ga ik op stemmen. Mijn belastingsgeld is hier goed besteed ! Ben ook maar 5 minuutjes langer onderweg dan met de moto. Ik voel nu al dat ik hier nog heel veel plezier van ga hebben. Enige minpuntje tot nu : ik ben redelijk goed getraind (fietsen, MTB, lopen, wandelen) en ik dacht onbezweet aan te kunnen komen op het werk maar dat is me niet gelukt. Ondanks weinige inspanning toch nat hemd. Zal van de kick geweest zijn denk ik : continue 45 km/h zoeven zonder moe te worden.

Wat betreft leasing. Mijn Stromer (ST1x met een verplicht Abus slot van 100€ en 2 superhandige zijtassen van Ortlieb) : 185€ leasingbedrag - Bedrijf legt ongeveer 65€ bij dus 120€ bruto van mijn maandelijks loon, is dus 70€ per maand. Na 3 jaar kan ik de Stromer kopen voor 1000€ (restwaarde). Daartegenover staat dan weer de fietsvergoeding : 0,2€ per gereden kilometer. Hoe meer je rijdt : hoe meer winst je dus maakt :cool2:
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

Timmer schreef: 13 okt 2018, 17:00
andy666 schreef: 13 okt 2018, 07:57
Op de site van de firma staan wel prijzen van 194€ voor een ST1X met 814 Wh batterij
Is dat het bruto bedrag/maand? Is inderdaad wel n serieus bedrag.
geen idee,

als ik de ST1X met de 814Wh batterij kies (914 kan ik zelf niet kiezen) dan kom ik op 3 jaar met onderhoudsprogramma en pechbijstand op 245,57€ per maand uit :o
Dan mag er nog redelijk wat van de prijs afgaan, denk niet dat dit echt een degelijk leaseplan is.

https://www.cyclis.be/shop/product/stro ... 2018-58817


Bovendien belooft Defensie al van in april dat de fietsvergoeding voor SP er door komt en dat het goedgekeurd is maar half oktober is er dus nog steeds niets concreet :bu:
Timmer
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:41
Locatie: Rijkevorsel BE

Ja dat is al iets... dan kun je inderdaad beter zelf 1 kopen.
Bij mij st1X met 983 batterij + slot en fietstas betaald de werkgever 223€ Gedurende 3jaar onderhoud/pech en diefstalverzekering in.
Er gaat 148€ bruto van mijn loon .. dus ongeveer 90€ netto.
De kilometervergoeding bedraagt 20ct/km.
Ik heb toen niet meer getwijfeld :mrgreen:
ST1X 22” charcoal green 983wh - CTCWP banden - SKS spatlap - ergon GP3 woonwerk enkel 34km
Timmer
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:41
Locatie: Rijkevorsel BE

Morgen men st1X ophalen bij de FM !! : :bp:
Eigenlijk moet ik dan nog 2 weken wachten op mijn helm ppfff
Ze kunnen bij Lazer de bestellingen niet volgen.
Ik ga voorlopig met een gewone fietshelm rijden.
ST1X 22” charcoal green 983wh - CTCWP banden - SKS spatlap - ergon GP3 woonwerk enkel 34km
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Timmer schreef: 16 okt 2018, 21:05 Ik ga voorlopig met een gewone fietshelm rijden.
Even los van de juridische kant; ik heb mijn leven, of zijn minst het nog aanwezig zijn van mijn verstandelijk vermogen te danken aan een (goed gekeurde) helm. Ik haalde iemand in die naar links afsloeg zonder richting aan te geven. Gezien de schade aan mijn helm ben ik op mijn voorhoofd geland. Mijn hoofd had slechts een lichte hersenschudding. De 10 gebroken ribben, het gebroken sleutelbeen en de beschadigde wervel helen; maar ik zit nu al 6 weken in de ziekte wet.

Zonder of met een slechte helm was ik waarschijnlijk of een plantje geweest of lag ik 6 weken onder de groene zoden.

Wees verstandig; er zijn andere weggebruikers die jou snelheid verkeerd kunnen inschatten; hoe voorzichtig jij ook rijdt...

Je praat over twee weken; ik lig hier al ruim 6 weken en ben nog niet klaar.
Timmer
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:41
Locatie: Rijkevorsel BE

Ja je hebt ergens wel gelijk... :? :oops: ik kan gewoon niet meer wachten.
K zal morgen bij de fm wel eens horen wat er mogelijk is.
Ik kan er gewoon niet bij dat alles op 05/08 besteld is en nu net alles in orde is met de leasing en nummerplaat de helm niet leverbaar is.
Hoe stom is het om je fiets te mogen halen en je kan er eigenlijk niet met rijden.
Veel beterschap gewenst trouwens..
ST1X 22” charcoal green 983wh - CTCWP banden - SKS spatlap - ergon GP3 woonwerk enkel 34km
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Timmer schreef: 16 okt 2018, 21:33
K zal morgen bij de fm wel eens horen wat er mogelijk is.
Je zou toch - voor zo’n grote aanschaf - een leenhelm moeten kunnen krijgen van je FM tot zolang je Lazer er niet is..

Veel veilige en plezierige km’s gewenst!
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij elke Stromer dealer die demo's heeft staan, liggen ook leen-helmen. Gewoon eentje meevragen ter overbrugging van de wachttijd. Dan is het maar niet de meest mooie helm, het is toch maar tijdelijk en je hebt maar één hoofd. (Zelf ben ik gelukkig nog nooit van de Stromer gevlogen, maar ik heb wel meer dan eens vliegles van een paard gehad, en zonder helm was ik er waarschijnlijk ook niet meer geweest. Ben na een landing op mijn hoofd met goedgekeurde paardrijcap eens urenlang totaal in de war geweest, en dan heb ik het nog niet eens over wat er aan de rest van mijn lijf blijvend kapot is gegaan.)

Tot zover de spookverhalen. We gaan er natuurlijk niet vanuit dat je je helm echt nodig gaat hebben, maar better safe than sorry is mijn advies, zeker als je net nieuw bent op de Stromer, want veel valpartijen gebeuren helaas in de eerste paar maanden van het gebruik.

Ik wens je sowieso heel veel plezier met je ST1 X. Lekker genieten!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie