Wachtruimte ST1X 2018

Diejie76
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2018, 09:37
Locatie: Vlaamse Ardennen - BE

Hallo iedereen,

Vorige week telefoon ontvangen van mijn fietshandelaar met de melding dat er stromers zijn binnengekomen helaas niet de mijne (bestelling in april geplaatst - Orange). Er waren stromers geleverd die ze niet hadden besteld waardoor ik de mogelijk kreeg om nu te kiezen voor een Charcoal of te wachten op mijn bestelde Orange.

Ik ben direct gaan kijken en beslist om niet langer te wachten op de Orange :) GIsteren het 'inschrijvingsformulier' bij de verzekering binnengebracht en deze morgen was de nummerplaat er al :cool2:

Daar we morgen met verlof vertrekken zal de fiets klaar staan tegen eind volgende week :D

Dus na vijf maanden eindelijk STROMERTIME :bp:
STX1 2018(oranje --> Charcoal) - levering 25.08.2018 - woon-werkverkeer 37 km(enkel)
17" Sport - 986wh :P
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

spannend..vandaag verhuis ik naar de wachtruimte voor de ST1X.
Zonet de zwarte besteld met de 983Wh batterij. Voorkeur uitgedrukt voor die met groene accenten maar ze wisten niet of ze die konden krijgen. Die met de oranje accenten zou half oktober kunnen geleverd worden.
Extra opties:
-Axa block XXL slot met de flex mount en aparte insteekketting
-marathon plus banden

Nog zelf te voorzien:
- fietstassen
-helm
- ergon GP5 handgrepen

In totaal heb ik 4782€ betaald, dus een heel mooie deal volgens mij :mrgreen:
Timmer
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:41
Locatie: Rijkevorsel BE

:ay
inderdaad zeer mooie prijs met die batterij!!
Ik zit al meer dan 1k erboven, maar heb wel die met de groene accenten. Heel ongeduldig aan t wachten tot ik bericht krijg dat ik hem kan komen halen...
ST1X 22” charcoal green 983wh - CTCWP banden - SKS spatlap - ergon GP3 woonwerk enkel 34km
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

ik had het geluk dat een goede vriendin van mij 25% korting had op alle fietsen en 20% op de accessoires.
Helaas telde de korting niet op de opleg van 800€ voor de zwaarste batterij :D
Timmer
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:41
Locatie: Rijkevorsel BE

Je kan niet alles hebben eh ;)
ST1X 22” charcoal green 983wh - CTCWP banden - SKS spatlap - ergon GP3 woonwerk enkel 34km
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

Da's ook waar :mrgreen:
Dirk67
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jul 2018, 16:27
Merk SP: Stromer ST1X

Ik vind van mezelf dat ik al veel geduld gehad heb, maar ook dat raakt eens op.
Ik voel dat ik van mijn frustratie af moet, mijn verhaal kwijt moet ...
Eind februari heb ik mijn ST1X via leasing besteld bij de fietsdealer 'Fiets!'.
Omdat ik o.a.op dit forum vaststelde dat Strömer de vraag niet aankon en er sprake was van leveringstermijnen van 3 maanden, heb ik geduld gehad tot half juni.
Omstreeks die tijd begon het met te dagen dat er iets anders moest spelen. Er kwam geen reactie meer van de fietsdealer 'Fiets!' op mijn vragen. Na wat onderzoek (o.a. opvragen jaarrekening van 'Fiets') bleek dat de dealer in niet al te beste financiële situatie zat. Da's ondertussen bevestigd. Winkels in Nederland zijn failliet gegaan en ook in België worden 5 winkels gesloten.
Na overleg met mijn leasing maatschappij heb ik dan begin juli beslist om de bestelling bij 'Fiets!' te annuleren en mijn ST1X opnieuw te bestellen bij een andere dealer.
Tot de dag van vandaag weet ik helaas nog steeds niet wanneer ik mijn ST1X mag verwachten.
Ik wacht dus ondertussen al ruim een half jaar op mijn fiets.
Het zou niet eerlijk zijn om mijn huidige dealer met de vinger te wijzigen.
Men kan zeggen dat er een samenloop van omstandigheden is, nl. de vraag die groter is dan het aanbod, eerste dealer die in slechte financiële situatie zit waardoor allicht Strömer aan hen niet meer wilde leveren, ...
Anderzijds vind ik hoe langer hoe meer dat ook Strömer in mijn verhaal een aandeel heeft. Je kan stellen dat ik een nieuwe bestelling geplaatst heb, maar dat is ondertussen ook ruim 2 maanden geleden. Je zou toch mogen verwachten dat de leveringsproblemen ondertussen van de baan zouden zijn.
Bijven hopen maar...
ST1X van 11-2018
Jiels
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 aug 2018, 20:28
Locatie: Brugge

Mijn ST1X is binnengekomen bij de fietsenmaker :bp:
Dinsdag mag ik hem afhalen, na 5 weken wachten. Ik heb het grote geluk dat de fm er al enkele in bestelling had staan.
Papieren mocht ik vandaag al ophalen zodat de plaat er tegen dinsdag is.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Diejie76 schreef: 29 aug 2018, 15:37 Hallo iedereen,

Vorige week telefoon ontvangen van mijn fietshandelaar met de melding dat er stromers zijn binnengekomen helaas niet de mijne (bestelling in april geplaatst - Orange). Er waren stromers geleverd die ze niet hadden besteld waardoor ik de mogelijk kreeg om nu te kiezen voor een Charcoal of te wachten op mijn bestelde Orange.
Wanneer ik dit soort berichten lees (en ik hoor 't zelfde verhaal bij mijn fietsenmaker, die begin dit jaar een 17" comfort ST2 binnenkreeg die hij niet had besteld, maar geen fietsen geleverd kreeg die hij wel had besteld), en mijn verhaal begin dit jaar, dan is het logistiek proces bij Stromer nog altijd een ramp.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Ik heb via Marktplaats een nieuwe ST1x gehaald die alleen in de showroom heeft gestaan. De FM stopte met de verkoop van Stromer. Dus geen problemen met wachttijden hier, maar als ik alle verhalen hier lees, gaat het idd nog niet zo best met het door Stromer uitleveren van fietsen. Blij dat ik daar niet mee te maken heb gehad :ay
ST1X 2018 ><>
Plaats reactie