Trapondersteuning valt uit

dick1961
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2017, 10:06

Ik rij nu 2 maanden op mijn stromer xt1.
Soms had ik het gevoel dat de ondersteuning niet helemaal goed werkt.
Afgelopen woensdag was het echt mis, na 300meter was het helemaal over, geen ondersteuning meer.
De woon werk rit werd een zware klus, be benieuwd of er nog meer stromer gebruikers dit herkennen.
De fiets staat nu bij de dealer.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

De oorzaken kunnen er veel zijn spijtig genoeg, lees even de topics door maar veel voorkomend is het oxideren van contacten bij de ST1X, motorcontroller en bekabeling vervangen is vaak de oplossing dacht ik.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kan inderdaad vanalles zijn, dus goed dat de dealer ernaar gaat kijken.

Heb je ook foutmeldingen in je display gehad?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Yves
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2018, 04:52
Locatie: Eeklo (B)

Hetzelfde probleem gehad, vooral bij natte omstandigheden en na remmen/stilstand. Ondersteuning en verlichting valt uit,
foutcode OX2 10002 verschijnt soms. Na tijdje doortrappen komt ondersteuning terug. Kwaliteit van de verbinding controller-motor (geel-groen-blauw) onderaan thv crank is inderdaad ondermaats en oxideert aan de stukjes blootliggende koperdraad, maar is toch de reden niet. Het ligt nl aan de printplaat zelf die wat gebolleerd staat bij fabricage, bij montage van deze printplaat wordt deze rechtgetrokken en ontstaan er fijne scheurtjes in de coating hiervan. Dit in combinatie met vocht is de killer... Nieuwe controller laten monteren, dit euvel is met de nieuwe prints reeds verholpen.Zelfde voorgehad, geen problemen meer nadien (voorlopig)
ST1 X - Orange
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Yves schreef: 25 feb 2018, 05:09 tHet ligt nl aan de printplaat zelf die wat gebolleerd staat bij fabricage, bij montage van deze printplaat wordt deze rechtgetrokken en ontstaan er fijne scheurtjes in de coating hiervan.
Aha! Is dit nu de langgezochte root-cause van de problemen met veel ST1X-en met vocht ?
Waar komt deze informatie vandaan ?

Ik moet zeggen, als dat waar is, neemt het veel ongerustheid bij me weg. Het is een probleem dat er bij een test van het nieuwe onderdeel nooit zal uitkomen. De controller wordt dus soms bijna onmerkbaar beschadigd door de montage en verliest een deel van zijn vochtbestendigheid. Klinkt heel plausibel.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Yves
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2018, 04:52
Locatie: Eeklo (B)

Dit is na maandenlang uitsluiten van andere factoren, zoals oxidatie van de contacten, waterdichtheid van de 2 fiches naar de motor thv achterbrug (ik tape deze voor het zekerste nog in men 3M vulkaniserende tape), remcontacten die voor storing zorgen enz enz. Dit is door Stromer zelf bevestigd aan mijn dealer dat het probleem daar bij zou gelegen hebben...
ST1 X - Orange
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik had deze mogelijkheid ook nog niet gehoord, maar ik vind het een zeer interessant bericht. Er zijn al diverse Stromers totaal binnenste buiten gekeerd (en zo te lezen de jouwe ook), en er is vanalles aan vervangen en toch bleef in bepaalde gevallen het probleem terugkeren. Dank voor het delen van dit nieuws :ay

Nu maar hopen dat dit euvel niet al te wijdverbreid is, en dat controllers die - om welke reden dan ook - vervangen moeten worden, direct worden vervangen door een controller uit een goeie batch. Dus niet dat we hetzelfde gedoe krijgen als met de motorkabel van de ST2, waarvan nog véél te lang slechte batches in omloop waren/en zelfs zijn, en dan maar afwachten wie een goeie en wie een slechte variant heeft. Het beleid van Stromer hierin vond ik veel te reactief, en dat zal Stromer zeker weten klanten hebben gekost, die vrezen voor een waanzinnig storingsgevoelige bike. (Terwijl de oorzaak al lang bekend was.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

@dick1961

Ik heb dit ook voorgehad met mijn St1x van juni 2017. O.a. twee keer "in panne" gevallen in regenweer. Geen ondersteuning meer. Na het vervangen van de controller, sensors, motor, verlichting ,... (door dealer) na het uitlezen van de foutcodes, bleef dit probleem zich voortdoen. Uiteindelijk de fiets terug ingeleverd bij de dealer. Stromer heeft de fiets daar opgehaald en de fiets is helemaal uit elkaar gehaald en weer opnieuw opgebouwd. Rij er nu een dikke week mee en tot nu toe geen problemen meer gehad. Ik wacht nog op de eerste regenbui :roll:
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Ik heb het ook aan m'n pan. Geen foutcode gezien. Straks gaat 'm naar m'n dealer, benieuwd wat die gaat zeggen.
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Sinds gisteren ook problemen. Bij remmen (en even wachten voor stoplicht) viel de boel uit (display werkte nog wel, licht en ondersteuning viel weg). Paar keer zwaar trappen en dan schoot ie weer aan. Bij thuiskomst de contactpunten droog/-schoongewreven, kabels gecontroleerd. Ook geen ffoutcode,

vanochtend: NIETS :dwarf: Nogmaals eea nalopen, maar NIETS...

zojuist mail naar de dealer, hopelijk kunnen ze snel langskomen.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Plaats reactie