Op display boven 123 van de ondersteuningen loopt een horizontale streep met geen werkende pixels ws.
Geen ramp maar niet netjes met een nieuwe ST1X.
Moet ik er actie op ondernemen en nieuwe display laten inbouwen?
Gr
Jeroen
display lege kapotte pixels?
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Als het een net nieuwe fiets is en je irriteert je eraan, dan zou ik dit zeker aankaarten en laten vervangen.
Als het je niets uitmaakt (maar dat denk ik niet, want je hebt al een onderwerp aangemaakt ) dan kan je het zo laten.
Lijkt mij gewoon garantiekwestie.
Gr. Wiebe
Als het je niets uitmaakt (maar dat denk ik niet, want je hebt al een onderwerp aangemaakt ) dan kan je het zo laten.
Lijkt mij gewoon garantiekwestie.
Gr. Wiebe
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23004
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Absoluut laten vervangen. Je display hoort, net als de rest van je gloednieuwe Stromer, 100% goed te functioneren. Je dealer zal dit gewoon zonder problemen en onder garantie vervangen, en als het je nu niet in de weg zit, dan kun je dit inderdaad tijdens een onderhoudsbeurt laten uitvoeren, dan kost het jou geen extra tijd of gedoe.
Mail de dealer even een fotootje van je probleem en het wordt hersteld.
Mail de dealer even een fotootje van je probleem en het wordt hersteld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Je zou dit natuurlijk ook strategisch kunnen aanvatten. Wanneer ik een modeljaar 2018 ST1X zou hebben, zou ik nu onmiddellijk klagen. Maar met een recente ST1X van eind 2017 zou ik nog even wachten, er is nog een beperkte voorraad aan oude omni's, maar zodra die op zijn worden die oude omni's door kleurenversies vervangen, heb ik gelezen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23004
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik zag je post op Facebook. Balen zeg! Ik heb dit nog nooit eerder voorbij zien komen. Het zal lastig worden om aan te tonen dat dit niet door een klap op de display is gebeurd, zoals je dealer (of Stromer zelf?) oordeelt. Ik weet niet of je je Stromer hebt verzekerd, maar anders zou ik daar een claim indienen. Krijg je misschien direct een second opinion over de mogelijke toedracht.
Zelf weet ik te weinig van dit soort displays om ook maar enig idee te hebben over of dit echt alléén maar door een klap van bovenaf kan zijn gebeurd, of dat dit bijvoorbeeld ook kan ontstaan doordat de display op de één of andere manier teveel onder druk is gemonteerd. Het oogt alsof de display een dreun heeft gekregen, maar ik kan er eigenlijk niet over oordelen, dus dat ga ik ook niet doen.
Overigens ligt in Nederland de bewijslast voor het ontstaan van een defect binnen de eerste zes maanden na aanschaf bij de fabrikant. Na zes maanden verschuift de bewijslast naar de eindgebruiker, indien de eindgebruiker en de fabrikant van mening verschillen over de oorzaak van een defect (garantie of gebruikersfout). Ik weet niet hoe dit in België is geregeld en hoe oud jouw Stromer is, maar dit zou je eventueel ook nog kunnen uitzoeken.
Zelf weet ik te weinig van dit soort displays om ook maar enig idee te hebben over of dit echt alléén maar door een klap van bovenaf kan zijn gebeurd, of dat dit bijvoorbeeld ook kan ontstaan doordat de display op de één of andere manier teveel onder druk is gemonteerd. Het oogt alsof de display een dreun heeft gekregen, maar ik kan er eigenlijk niet over oordelen, dus dat ga ik ook niet doen.
Overigens ligt in Nederland de bewijslast voor het ontstaan van een defect binnen de eerste zes maanden na aanschaf bij de fabrikant. Na zes maanden verschuift de bewijslast naar de eindgebruiker, indien de eindgebruiker en de fabrikant van mening verschillen over de oorzaak van een defect (garantie of gebruikersfout). Ik weet niet hoe dit in België is geregeld en hoe oud jouw Stromer is, maar dit zou je eventueel ook nog kunnen uitzoeken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Als je omnium verzekerd bent is er geen probleem dus ik hoop dat dat het geval is, schoonvader is met mijn omnium verzekerde bakfiets een keer omgevallen met 600 euro kosten tot gevolg en de verzekering deed hier absoluut niet moeilijk over.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23004
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik begrijp inmiddels via FB dat de poster van de foto geen hulp, advies of lastige vragen wenst, maar alleen online wil klagen over zijn Stromer, met schade waarvan de toedracht onduidelijk is.
De Stromer eigenaar zegt: er is niks met de display gebeurd, ik trof deze spontaan zo aan. Bovendien heb ik vanaf dag één lakschade, maar daar heb ik nooit melding van gedaan. Stromer (of dealer?) zegt: er is iets op de OMNI display gevallen, valt buiten garantie. En Stromer zegt: wij vervangen nooit een OMNI na 6 maanden, aldus de eigenaar. (Ik vind dat laatste een vreemd verhaal, maar ik heb de correspondentie zelf niet gezien dus kan er verder ook niet over oordelen.)
Wat mij betreft zouden we dit hier of op FB verder kunnen bespreken, maar daar wil de poster niks van weten. Quote: "ik vraag helemaal geen hulp, aan niemand hier zelfs. Ik schrijf hier enkel de feiten en wat ik tegenkom met Stromer."
Jammer, maar het is niet anders. Ik ga hier geen energie meer in steken.
De Stromer eigenaar zegt: er is niks met de display gebeurd, ik trof deze spontaan zo aan. Bovendien heb ik vanaf dag één lakschade, maar daar heb ik nooit melding van gedaan. Stromer (of dealer?) zegt: er is iets op de OMNI display gevallen, valt buiten garantie. En Stromer zegt: wij vervangen nooit een OMNI na 6 maanden, aldus de eigenaar. (Ik vind dat laatste een vreemd verhaal, maar ik heb de correspondentie zelf niet gezien dus kan er verder ook niet over oordelen.)
Wat mij betreft zouden we dit hier of op FB verder kunnen bespreken, maar daar wil de poster niks van weten. Quote: "ik vraag helemaal geen hulp, aan niemand hier zelfs. Ik schrijf hier enkel de feiten en wat ik tegenkom met Stromer."
Jammer, maar het is niet anders. Ik ga hier geen energie meer in steken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Hey Sylvia,
Ik had het ook al door , zijn lakschade verhaal had ik inderdaad opgemerkt op. Nu om eerlijk te zijn als ik de omni bekijk lijkt het impact schade dus die constatatie lijkt me niet abnormaal.
De mens in kwestie is duidelijk boos maar ik twijfel dat het allemaal stromer is die in de fout gaat..
Bij mij is zo een dure fiets als de stromer omnium verzekerd en zelfs bij impact schade word dit vergoed. Dat lakschade verhaal is ook zeer straf, als dit van bij den beginne was had ik een nieuwe fiets gevraagd of compensatie dit hoort immers niet en ik heb nog nooit gehoord dat dit bij een nieuwe fiets problemen oplevert.
Ik had het ook al door , zijn lakschade verhaal had ik inderdaad opgemerkt op. Nu om eerlijk te zijn als ik de omni bekijk lijkt het impact schade dus die constatatie lijkt me niet abnormaal.
De mens in kwestie is duidelijk boos maar ik twijfel dat het allemaal stromer is die in de fout gaat..
Bij mij is zo een dure fiets als de stromer omnium verzekerd en zelfs bij impact schade word dit vergoed. Dat lakschade verhaal is ook zeer straf, als dit van bij den beginne was had ik een nieuwe fiets gevraagd of compensatie dit hoort immers niet en ik heb nog nooit gehoord dat dit bij een nieuwe fiets problemen oplevert.