Batterijklep sluit niet (met batterij erin)

Plaats reactie
Pjkleiterp
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2018, 09:05

Na het fietsen met ST1X draaide ik sleutel voorzichtig om en mijn batterijklep opende. Batterij kan eruit. Na opladen kan batterij er in en druk ik de klep dicht. Met de duidelijke klik zit de batterij zelf vast maar de klep blijft ongeveer 1cm open staan. Gisteren met plakband eromheen teruggefietst maar in de regen kan dit niet.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat zou ik er zelf aan kunnen doen (kan ook terug naar dealer.....Is week oud)

Bedankt

Pieter-Jan
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Pjkleiterp schreef: 23 jan 2018, 09:25 Heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat zou ik er zelf aan kunnen doen
Het lijkt erop dat je de handle van de batterij niet goed aan de klep bevestigd hebt. Daarom, de batterij weer ontgrendelen met sleutel. Let erop dat de handle waarmee je de batterij kunt dragen ingeklapt is, en om het opstaande randje van de klep heenvouwt. Aan de binnenkant van de klep zit immers een metalen profiel dat daar voor dient. Daarna het geheel weer dichtduwen.
Pjkleiterp
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2018, 09:05

Dit was idd het probleem. Sluit prima weer.

Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

rvaneijk schreef: 23 jan 2018, 09:43
Pjkleiterp schreef: 23 jan 2018, 09:25 Heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat zou ik er zelf aan kunnen doen
Het lijkt erop dat je de handle van de batterij niet goed aan de klep bevestigd hebt. Daarom, de batterij weer ontgrendelen met sleutel. Let erop dat de handle waarmee je de batterij kunt dragen ingeklapt is, en om het opstaande randje van de klep heenvouwt. Aan de binnenkant van de klep zit immers een metalen profiel dat daar voor dient. Daarna het geheel weer dichtduwen.
Wow dat wist ik niet :shock: , heb ik altijd dan al zo veel geluk gehad met het dichtdoen? Ik ga er morgen eens op letten want daar heb ik dus nog geen erg in gehad en de klep sluit steeds goed.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb bij mijn ST1 X nooit gedoe gehad met de klep, daarbij viel de beugel van de accu dus altijd precies op de goeie plek tijdens het sluiten van de deur. Dicht duwen en gaan.

Bij mijn ST2 S heb ik precies hetzelfde als hierboven omschreven. Ik moet erop letten dat de accu bovenaan strak tegen de deur zit voordat ik hem sluit. Op zich geen probleem, maar ik stond de eerste paar keer wel even raar te kijken. Je ziet het echt meteen als het niet goed gaat: batterij klikt vast, deur blijft een stukje open staan. Het systeem werkt dus zo dat de accu vast klikt in het accuvak, en dat de deur via de beugel op zijn beurt vast zit aan de accu.

Dit komt dus niet bij elke Stromer voor. En als jouw accudeur bij het dicht duwen gewoon netjes vastklikt, is er dus niks aan de hand.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie