45 km per uur
wat bedoel je met trapsensor?
Stromeur schreef: ↑22 jan 2018, 21:18 Wat rvaneijk zegt.
Op mijn ST1 X kon ik onder normale omstandigheden (dus rechte weg, goed wegdek, geen dikke wind tegen) redelijk eenvoudig 45km/u halen met:
- Ondersteuningsstand 3
- Trapsensor op 70
- Op de 11 of de 13 (dus kleinste of op één na kleinste tandwiel op de standaard cassette)
45km/u langere tijd aanhouden hield ik trouwens niet vol. Mijn kruissnelheid op de ST1 X lag onder de hierboven vermelde omstandigheden zo rond de 36-40km/u.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Trapsensor a.k.a. koppelsensor. Zie ook de handleiding van je Stromer:
Ik las in één van je andere topics dat je op zoek bent naar een instelling om ook op de hoge cadans waarmee jij het liefst rijdt meer snelheid te halen. Jij merkt dat je meer motorondersteuning krijgt wanneer je op een lagere cadans gaat rijden. Op dat moment zet je meer druk op je pedalen, waardoor de motor meer ondersteuning geeft en je snelheid toeneemt.
Je zou eens kunnen proberen om de gevoeligheid van de koppelsensor wat hoger te zetten, zodat de motor ook bij minder druk op de pedalen (hoge cadans) meer ondersteuning geeft.
Zet hem gewoon eens op max en ga rijden. Voel wat er gebeurt, en voel het verschil in wat er gebeurt als je de sensor op bijvoorbeeld 50% zet. Ga daar eens mee tweaken.
Ik las in één van je andere topics dat je op zoek bent naar een instelling om ook op de hoge cadans waarmee jij het liefst rijdt meer snelheid te halen. Jij merkt dat je meer motorondersteuning krijgt wanneer je op een lagere cadans gaat rijden. Op dat moment zet je meer druk op je pedalen, waardoor de motor meer ondersteuning geeft en je snelheid toeneemt.
Je zou eens kunnen proberen om de gevoeligheid van de koppelsensor wat hoger te zetten, zodat de motor ook bij minder druk op de pedalen (hoge cadans) meer ondersteuning geeft.
Zet hem gewoon eens op max en ga rijden. Voel wat er gebeurt, en voel het verschil in wat er gebeurt als je de sensor op bijvoorbeeld 50% zet. Ga daar eens mee tweaken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Als ik op stand 2 de sensor op 70% zet en de sensibility iets voorbij het midden met een na zwaarste tandwiel dan kom ik met een relax-traptempo aan de 40 - 42 Km per uur. En dat kan ik aardig lang volhouden met mijn ST1-X .
Wit met blauwe XT1-X, 814 Kwh accu, Thudbaster cane-creek zadelpen, SKS XXL Spoiler-spatlap, 24 Km enkele reis Hoofddorp
Ik fiets eigenlijk altijd in de zwaarste (11 tands) versnelling op stand 3 dan is 42-43 redelijk makkelijk te doen, reed is voor 3 maanden terug woon-werk op de racefiets/mountainbike (ca. 10.000p/j). ik fiets nu ook weer regelmatig op zaterdag op de mountainbike na de aanschaf van mijn ST1x had ik 6 weken niet op de mountainbike gereden, bij de eerste rit heb ik mijn mountainbike gecontroleerd want ik dacht dat er iets aanliep, zo ben je snel verwend met de krachtige ondersteuning van een ST1x
Ik haalde gister zelfs 50 km/u met de leenfiets. Wel windje mee. Vandaag met eigen fiets weer makkelijk 45 in de hoogste versnelling en stand 3 ondersteuning. Zie ook mijn ritgemiddelde.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD