Storing Drive Error DX210002

Plaats reactie
bartio
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2017, 18:46
Locatie: Amsterdam

Ik ben even een nieuw draadje begonnen. Mijn vorige probleem was onregelmatige ondersteuning. Nou dat is opgelost maar kan nu niet meer fietsen. Licht valt uit en geen ondersteuning tijdens regen. Ik krijg de volgende melding: Drive error DX210002.
Ondanks het feit dat deze ST1x terug gaat naar de dealer, vond ik het wel interessant wat dit nu voor een probleem is. Kent iemand deze code en wat zegt dit?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Drive Error 0x210002 heb ik, naast jouw melding, één keer eerder voorbij zien komen op het forum. Toen deed deze error zich voor na een rit in de regen, en is de controller onder garantie vervangen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bartio
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2017, 18:46
Locatie: Amsterdam

Bedankt Stomeur voor de info. Dat is dan bij mij ook gebeurt. Maar mijn controller was net vervangen. Zou hij verkeerd gemonteerd zijn geweest? Klopt het eigenlijk dat je de fiets niet mag afspoelen? Dat zou wel raar zijn, want dan zou regen inderdaad een probleem kunnen zijn. Ik heb toch wel een paar keer vol in stortbuien gereden. Is de ST1x daar gevoeliger voor of een Stromer in het algemeen?
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

bartio schreef: 05 dec 2017, 09:00 Bedankt Stomeur voor de info. Dat is dan bij mij ook gebeurt. Maar mijn controller was net vervangen. Zou hij verkeerd gemonteerd zijn geweest? Klopt het eigenlijk dat je de fiets niet mag afspoelen? Dat zou wel raar zijn, want dan zou regen inderdaad een probleem kunnen zijn. Ik heb toch wel een paar keer vol in stortbuien gereden. Is de ST1x daar gevoeliger voor of een Stromer in het algemeen?
Mijn persoonlijk advies, spoel hem af maar met laag debiet en vernevelde straal en blijf weg van de onderbuis bekapping, hier zit namelijk de ECU achter verstopt en deze zijn niet afgedicht dus als je juist spuit en die kans is groot spuit je al het water op de controller. Ook een spatlapje vooraan houd tijdens het fietsen een heel deel water daar weg :az .

Het trekt op niks maar dit zijn nu eenmaal de kaarten die we gedeeld hebben gekregen :bu:

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

bartio schreef: 05 dec 2017, 09:00 Bedankt Stomeur voor de info. Dat is dan bij mij ook gebeurt. Maar mijn controller was net vervangen. Zou hij verkeerd gemonteerd zijn geweest?
Iemand moet wel heel erg zijn best doen om de controller verkeerd te monteren. Ik heb de mijne helaas ook weleens moeten vervangen, en dat past echt maar op `één manier, het is super-eenvoudig.
bartio schreef: 05 dec 2017, 09:00 Klopt het eigenlijk dat je de fiets niet mag afspoelen? Dat zou wel raar zijn, want dan zou regen inderdaad een probleem kunnen zijn. Ik heb toch wel een paar keer vol in stortbuien gereden. Is de ST1x daar gevoeliger voor of een Stromer in het algemeen?
Wat Zebbernaut zegt. Je kunt je Stromer prima schoonmaken, zolang je de instructies van Stromer zelf maar opvolgt.

Er zijn inderdaad meer meldingen van Stromers met een storing na een rit in een stevige plensbui. Ik hoor het met name over de ST1 X (het komt ook voor bij de ST2), maar van de ST1 X zijn er zo ontzettend veel verkocht, dat het nog steeds weinig zegt over de verhouding tot het aantal Stromers dat probleemloos in de regen rondrijdt.

Hoe dan ook: een Stromer moet daar gewoon tegen kunnen, dus als regen de oorzaak is, dan wordt dit weer gewoon onder garantie opgelost.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bartio
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2017, 18:46
Locatie: Amsterdam

Bedankt voor de info. Wel raar van Stromer dat ze dit niet beter ontworpen hebben. Iets waterdicht maken is echt niet zo moeilijk en eigenlijk onbegrijpelijk. De fiets nodigt uit om door wind en weer te rijden. Modder moet je gewoon kunnen afspoelen. Vervangen onder garantie zal wel het makkelijkste zijn, maar hoe zit dat na je 2 jaar garantie. Wellicht is hier een modificatie voor te bedenken. Of zijn er forumleden die dit al gedaan hebben?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het probleem is dat we niet weten waar het mis gaat. Ik heb de vraag uit staan bij Stromer, maar nog geen reactie gekregen. Mijn dealer heb ik het afgelopen zaterdag ook gevraagd, maar die weet het ook niet.

De print van de controller is namelijk volledig gesealed en dus waterdicht. De openingen langs de lange afdekplaat van de framebuis zijn bedoeld voor koeling, want de controller wordt tijdens het fietsen loeiheet. Dus die openingen afplakken is niet aan te raden.

Stromer zal zelf met een oplossing moeten komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Leon
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2018, 11:22
Locatie: Nederhemert
Km-stand: 8000

Dag allemaal! Vanmorgen wilde ik wegfietsen maar zag ik dat de Stromer niet was opgeladen, er staat 'drive error 0x210002' op het OMNI display. Erg vervelend! Ik vroeg mij af wat te doen? De garantie is immers al een jaartje verlopen van de Stromer ST2 (maart 2016). Hoe is bij jullie het probleem opgelost? Of zijn jullie ermee blijven rijden?
Stromer ST2 white 22 inch
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kon je uiteindelijk wel weer rijden met je Stromer?

Bij de gevallen die ik ken met deze error is de controller vervangen. Ik denk dat je het beste even met je dealer kunt gaan overleggen, maar het zou dus kunnen dat je nu kosten gaat krijgen, als de controller inderdaad vervangen moet worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Leon
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2018, 11:22
Locatie: Nederhemert
Km-stand: 8000

Bedankt voor de snelle reactie. Accu eruit gehaald om op te laden en vervolgens lukt het opladen in de Stromer weer wel. Ook de foutmelding is weg, hopelijk blijft dat zo. Afwachten maar.
Stromer ST2 white 22 inch
Plaats reactie