Problemen controller (oxideren)

Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Danigator schreef: 04 mar 2018, 12:51 Volgens mij is het zo dat je al na drie maal repareren in de garantieperiode, recht maakt op een nieuw product. Het is dan aannemelijk dat het product niet voldoet aan de verwachting. Het aantal keer stuk is niet in beton gegoten, het gaat om het soort product, de aanschafprijs enz.enz. maar bij een fiets in deze prijsklasse lijkt het mij geen vreemde eis. Ik zit ondertussen nog steeds te wachten op die van mij. Heb wel zo lang een leenfiets gekregen. Ook een ST1X, beetje jammer had wel een st2 willen testen. Mocht na deze reparatie de boel weer stuk gaan, wil ik toch echt een nieuwe fiets of een andere goede oplossing. (lees upgrade voor leuk bedrag)
Kleine update, de fiets schijnt ondertussen naar Stromer (Zwitserland?) verscheept te zijn omdat ook bij de fietsenzaak de vonken eruit sprongen. Heb wel een vervangende ST1X gekregen. Ben de fiets ondertussen al een week of drie kwijt en heb geen idee hoe lang dit nog gaat duren.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zo dan, daar gaat echt iets niet goed. Ik denk dat Stromer zo langzamerhand je ST1 X volledig uit elkaar zal moeten gaan halen, aangezien het vervangen van de diverse onderdelen het probleem niet heeft opgelost.

Kan zijn dat je bike naar Zwitserland is gegaan, maar Zevenaar in NL zou ook kunnen. Hier heeft Stromer NL een kantoor en de technische voor Stromer Benelux is een Nederlander.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Ahh ok dat wist ik niet. Dan zal de fiets waarschijnlijk daar nu staan. Ben benieuwd hoe lang nog. Mis vooral mn bodyfloat behoorlijk.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
Sprinter
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2017, 14:02

Ik ook.. Wie weet werkt het, ik hoop het in ieder geval. Laat je het ons even weten?
Tot nu toe alweer 6 weken verder met het probleem en de koppel sensor is eindelijk vervangen :cool2:
nu nog wachten op een onderdeel wat er voor moet zorgen dat het achterwiel "Deel waar de bekabeling naar binnen gaat" niet meer kan draaien. Want dat zou er fout zijn gegaan bij mijn fiets. Ben heel benieuwd wat er voor de rest nog vervangen dient te worden.

Ik heb alle elektronica en bekabeling eens goed kunnen bekijken en was eigenlijk een beetje geschrokken van de slechte kwaliteit van met name de gebruikte stekkers en dat geen enkele stekker of aansluiting waterdicht is afgewerkt zoals dat bijv bij auto's en motorfietsen wel het geval is. Ook de koppelsensor zelf kijk je recht op de soldeerpunten en er zit geen dichting tussen de sensor en het frame, waardoor water er ook heel makkelijk bij kan komen.

Wat wel positief is is dat de nieuwe sensor een kabel heeft die rechtstreeks naar de omni gaat zonder tussen-kabeltje met stekker in de achterbrug.

Dan ook nog blanke stukken koperdraad bij de aansluiting van de accu op het controller board, dat kan toch niet de bedoeling zijn. Als je een stekker monteert zorg dan op zijn minst dat de isolatie doorloopt tot in de stekker en niet een 3 a 4 mm daar voor stopt. Kan me voorstellen dat als daar vocht en vervuiling bij komt het heel snel begint te knetteren.

Mijn indruk is dat er nog heel veel moet veranderen aan stekkers en het controller board wil je een waterdichte/bestendige Stromer fiets creëren.
elvis de mier
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2018, 18:52

Beste lotgenoten!
Sinds enkele weken heb ik heb een st2 (2dehands) uit 2014. Ik heb gemerkt dat die stromer gevoelig is voor vocht of condens. Warmte gevolgd door koude veroorzaakt condens en een uurtje in de regen was genoeg om een storing te veroorzaken. Gevolg de error melding (nummer weet ik niet meer. iets met 00013?)
Mijn remedie is de accuruimte goed droog te maken met een doek en contactspray op de contactpunten van de accu en de fiets. Tot nu toe heeft het gewerkt. Ik ben benieuwd naar andere tips/ervaringen?

gr.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

elvis de mier schreef: 14 mar 2018, 09:46 Beste lotgenoten!
Sinds enkele weken heb ik heb een st2 (2dehands) uit 2014. Ik heb gemerkt dat die stromer gevoelig is voor vocht of condens. Warmte gevolgd door koude veroorzaakt condens en een uurtje in de regen was genoeg om een storing te veroorzaken. Gevolg de error melding (nummer weet ik niet meer. iets met 00013?)
Mijn remedie is de accuruimte goed droog te maken met een doek en contactspray op de contactpunten van de accu en de fiets. Tot nu toe heeft het gewerkt. Ik ben benieuwd naar andere tips/ervaringen?

gr.
Je bent niet de enige die dit gemerkt heeft, het sensortje bovenaan de omni dampt bij mij ook steeds aan bij koude/regenweer en mijn dagrijverlichting is ook al eens vervangen wegens codensatie problemen aan de binnenkant van het "glaasje".

Dagrijverlichting die net een halve maand steekt (nagelnieuw van bij stromer) heeft al hetzelfde probleem :bu:
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

elvis de mier schreef: 14 mar 2018, 09:46 Beste lotgenoten!
Sinds enkele weken heb ik heb een st2 (2dehands) uit 2014. Ik heb gemerkt dat die stromer gevoelig is voor vocht of condens. Warmte gevolgd door koude veroorzaakt condens en een uurtje in de regen was genoeg om een storing te veroorzaken. Gevolg de error melding (nummer weet ik niet meer. iets met 00013?)
Mijn remedie is de accuruimte goed droog te maken met een doek en contactspray op de contactpunten van de accu en de fiets. Tot nu toe heeft het gewerkt. Ik ben benieuwd naar andere tips/ervaringen?

gr.
Vocht in accu ruimte terwijl de accu erin zit? Ik heb een ST2 uit 2015. Bij mij sloot de klep niet goed af in het midden (kleine kier zichtbaar). De dealer heeft de klep bijgebogen. Nu is de klep kiervrij. De eerste ST2 s hebben er soms last van. Later heeft Stromer een modificatie doorgevoerd aan de klep.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Ondertussen een week of 7 verder, nog steeds op de leenfiets en geen nieuws over mijn eigen fiets....Volgende week maar weer eens erachteraan bellen.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

7 weken zonder nieuws en zonder vervangende Stromer? Ik vind het schandalig, echt waar. Ik zou de dealer al lang over de toonbank hebben getrokken en bij onbevredigend antwoord de zaak direct escaleren naar Stromer. Ik kan mij namelijk serieus niet voorstellen dat Stromer wil dat haar klanten zo lang niet kunnen rijden, én zo lang over de voortgang in het ongewisse worden gelaten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Zijn fiets is bij stromer dus niet bij de dealer dacht ik gelezen te hebben?

Dus het is dan Stromer zelf die hem stromer loos achterlaat
Plaats reactie