Problemen controller (oxideren)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RHJ schreef: 24 jan 2018, 22:03 over die "Other Unspecified Error 0x210213" is nog telefonisch overleg met Stromer geweest en vooralsnog kwamen ze niet tot een ander oordeel dan uitsluitend de controller vervangen.
Prima dat deze foutmelding jouw dealer ook triggerde, en dat er al over overlegd is met Stromer. :cool2:
RHJ schreef: 24 jan 2018, 22:03 Hoop dat jouw zorg (met dank voor je medeleven!) dus onnodig blijkt. Heb jij overigens een idee wat er nog (meer) mis zou kunnen zijn op basis van deze error-melding?
Stromer zal het sowieso beter weten dan ik, want zij en de dealer zijn de specialisten. Ik heb deze error nog maar een paar keer voorbij zien komen, en de meeste gebruikers hebben de oplossing niet gemeld. Van één keer staat vast dat de oorzaak in kortsluiting in de koplamp zat, waardoor een storing werd veroorzaakt in de controller. Dat was ook een ST1 X.

Mocht het probleem terugkomen met weer deze foutmelding, dan zou ik de dealer en Stromer vragen om dieper te gaan foutzoeken, maar vooralsnog zou ik me niet druk maken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Thnx. Ik blijf voorlopig heel kalm.... 8-)
+STROMER- ST5
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Ff mn frustratie kwijt, sta weer helemaal aangekleed en met super veel zin om te gaan fietsen, is dat ******** ding weer stuk. Ik haal de lader los, wil het display aanzetten, deze gaat even aan en weer uit, verlichting gaat helemaal niet aan. Dit 2 keer herhaald, gevolgd door een vonkje onder bij de aan/uit knop vandaan (denk ik) en dan uiteraard niets meer. Ik heb zegge en schrijven 3 keer op en neer gefietst naar mn werk sinds de vorige reparatie, met droog weer, fiets alleen droog schoon gemaakt en dan dit weer.
Ik baal echt enorm en weet niet wat ik nu verder moet. Anyway vrijdag gaat de fiets weer naar de fietsenzaak....
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Had het laatst ook, sta je helemaal ingepakt (het was toen gevoels -10) om je weer uit te pakken en de auto te krabben.

Bij mij adviseerde de dealer de accu wat steviger naar beneden te drukken en dat helpt vooralsnog. Bij de eerstvolgende beurt repareren ze de stekker die op de accu moet aansluiten. Blijkbaar maakt die bij normaal plaatsen net geen contact en bij het steviger plaatsten wel.

Maar ik heb geen vonkjes, dan lijkt er iets anders, vervelenders, aan de hand. Kan me je reactie voorstellen :dwarf: :aq :bu: :bb
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Dan heb je toch zin om de slijpmolen te nemen en dat ding in 5 stukken terug naar Zwitserland te sturen.
Dit is toch niet normaal meer
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik vind persoonlijk dat deze problemen op 't forum een beetje met de mantel der liefde worden bedekt.
De betrouwbaarheid van de ST1X is duidelijk onvoldoende, en het feit dat Stromer die dingen herstelt zonder mopperen is geen goede service, dat is het minste wat we kunnen verwachten van Stromer als tegemoetkoming aan klanten die een premiumprijs hebben betaald voor een product dat gewoon niet aan de verwachtingen voldoet; en onvoldoende getest is.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Eens met tomasj. Ik zou nooit een st1x kopen nu. De St2 lijkt wel ok maar is weer een klap duurder. Klever dan maar?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Danigator schreef: 13 feb 2018, 10:35 Ik haal de lader los, wil het display aanzetten, deze gaat even aan en weer uit, verlichting gaat helemaal niet aan. Dit 2 keer herhaald, gevolgd door een vonkje onder bij de aan/uit knop vandaan (denk ik) en dan uiteraard niets meer.
Een vonkje? Brrrr, dat is de eerste keer dat ik zoiets hoor. Mooi balen zeg. Ik ben benieuwd wat de dealer ervan zegt. Kun je daar een leenstromer meekrijgen zodat je met dit mooie winterweer wel lekker kunt blijven fietsen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

philipbo schreef: 13 feb 2018, 22:27 Eens met tomasj. Ik zou nooit een st1x kopen nu. De St2 lijkt wel ok maar is weer een klap duurder. Klever dan maar?
De ST2 heeft in de beginfase ook de nodige kinderziektes gehad, die zijn er inderdaad nu wel zo'n beetje uit. Al komen we nog steeds ST2's tegen met een motorkabel uit een slechte batch en dat zou na al die tijd écht niet meer mogen gebeuren.

Ik moet eerlijk zeggen dat de wiebelige introductie van de ST1 X mij wel wat huiverig maakte voor de ST5. Ik héb er serieus over nagedacht, om mijn ST1 X wat langer te houden en te gaan sparen voor een ST5. Maar toen kwam de Winteractie en kelderde de prijs van de ST2 S, een Stromer waar net als de ST2 de grootste problemen wel zo'n beetje uit zijn. Dus nu staat hier een Es. Niet omdat ik niet tevreden was over mijn ST1 X (want dat was ik wel), maar gewoon omdat ik een mooie upgrade wilde.

Juist omdat de ST1 X de nodige problemen heeft, en heeft gehad, weet ik gewoon niet zeker meer of ik nogmaals één van de eerste gebruikers van een nieuw Stromer model wil zijn, wat ik wel was met de ST1 X. Ik heb ook het nodige te stellen gehad met mijn ST1 X, maar ik ben daar wat minder verbolgen over. Gewoon omdat het inderdaad allemaal keurig en snel door mijn dealer is opgelost, omdat de Stromer niet mijn enige vervoermiddel is, en omdat ik nu eenmaal niet zo snel uit mijn vel klap van dit soort dingen. Maar als het gaat om "mobiliteitsgarantie", daar valt voor Stromer zeker nog een hoop te verbeteren. Ik heb niet de indruk dat er ook maar iemand op dit forum is die dat ontkent. (Iedereen gaat er hoogstens anders mee om.)

Overigens zal ook de Klever X-Speed zich nog moeten bewijzen. Maar als er daar straks duizenden probleemloos van rondrijden, dan kan Stromer inderdaad wel inpakken met de ST1 X vrees ik.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

philipbo schreef: 13 feb 2018, 22:27 Eens met tomasj. Ik zou nooit een st1x kopen nu. De St2 lijkt wel ok maar is weer een klap duurder. Klever dan maar?

Stromer heeft voor het nieuwe model 2018 van de ST1X heel veel werk gestoken in het wegwerken van alle problemen. Eigenlijk een verhaal van too little too late voor de early adaptors, maar ik vermoed dat een nieuwe ST1X modeljaar 2018 heel wat betrouwbaarder zal zijn dan het modeljaar 2017.
Ook wat de software betreft, Stromer heeft de software-ontwikkeling volledig ge-insourced, ze werken dus niet meer met extrene ontwikkelaars, dat zou ook een impact moeten hebben.

En de Klever is ook niet helemaal flawless. De ondersteuning is veel minder verfijnd, met een grote lag in reactie op jouw acties. En verder lijkt het display van de Klever op een Casio-uurwerk uit de jaren '90. De fiets rijdt wel erg comfortabel op die minor issues, en het algemeen ontwerp is veel makkelijker om waterbestendig te maken en houden.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie