Problemen controller (oxideren)

Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Nicolas schreef: 17 okt 2018, 20:56 Beste,
Het zat hem vooral aan de fiches ter hoogte van de crankas, dit hebben ze opgelost met degelijke fiches te plaatsen en een ander afdekplaat met een soort verluchting. Bij de STX 2017 heeft Stromer hier een blunder van formaat gemaakt, sommige noemen dit een kinderziekte ....gemaakt door technische ingenieurs met dollars in de ogen !
Stromer heeft ook toegegeven dat de motorkabel te kort was bij de ST1X 2017 waardoor het niet mogelijk was om de connectoren, net zoals bij de ST2, in de zadelstang te schuiven.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat Marco Verkerk zegt is inderdaad de root-cause van de problemen met vocht bij de 2017 ST1 X.

Dit had je vaker bij de ST1 X 2017 dan bij de ST2 2017, omdat de bekabeling van de controller naar de motor bij de ST1 X te kort was, waardoor deze onvoldoende ver de zadelpen in kon worden geschoven, waardoor de connectoren in het vocht t.h.v. de trap-as terecht konden komen.

Hier zijn overigens ook fouten gemaakt door dealers, die zich bij werkzaamheden niet aan de instructies van Stromer hielden en deze kabels niet juist hebben weggewerkt. En er zijn fouten gemaakt door eindgebruikers, die tegen de handleiding van Stromer in de hoge drukspuit op hun Stromer zetten, onder coulance een nieuwe controller hebben gekregen, en in plaats van Stromer te bedanken zijn blijven klagen/herhalen dat hun bike niet tegen regen kon.

Het klopt zeker dat er problemen waren met de ST1 X 2017 en regen (de mijne had het helaas ook, op 25km van huis stond ik stil in de stromende regen), maar bovenstaande heeft er wel toe geleid dat er een vertekend beeld bestaat van de schaal van het probleem. Er zijn genoeg ST1 X rijders die hun bike door weer en wind en sneeuw en alles gebruiken, maar nergens last van hebben.

Gelukkig gaat het met de 2018 modellen op dit vlak vooralsnog uitstekend, al moeten de maanden met hele dikke regen wel nog even langs komen.
Nicolas schreef: 17 okt 2018, 20:56 dit hebben ze opgelost met degelijke fiches te plaatsen en een ander afdekplaat met een soort verluchting.
Het systeem om de controller te koelen via de rijwind langs de kieren van de afdekplaat van het controllervak is tussen 2017 en 2018 niet gewijzigd.
Nicolas schreef: 17 okt 2018, 20:19 gemaakt door technische ingenieurs met dollars in de ogen !
Wat je denk ik bedoelt, is dat je meent dat er ten onrechte op de connectoren van de controller is bezuinigd. Of dit uit bezuiniging is gebeurd, dat weet ik niet. Ik zou liever zien dat we niet meer afhankelijk zijn van hoe ver omhoog alles aan kabels en connectoren het frame in wordt gedrukt. Wat mij betreft is/was dit dus eerder een design probleem (onvoldoende monkey-proof) dan een wat-kost-die-connector-probleem.

Wat ik hiermee ook wil zeggen, is dat het op het Stromer Forum gebruikelijk is om je mening feitelijk te onderbouwen in plaats uitspraken zoals die hierboven te bezigen. (Dit valt in diverse Facebook groepen waarschijnlijk heel goed, maar op het Stromer Forum proberen we constructief te blijven en in oplossingen te denken, want dat levert op termijn meer op.)

Dank voor je begrip.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

En die hele handel dik in de vette tectyl tjetteren?
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nicolas schreef: 17 okt 2018, 20:56 Beste,
Het zat hem vooral aan de fiches ter hoogte van de crankas, dit hebben ze opgelost met degelijke fiches te plaatsen en een ander afdekplaat met een soort verluchting. Bij de STX 2017 heeft Stromer hier een blunder van formaat gemaakt, sommige noemen dit een kinderziekte ....gemaakt door technische ingenieurs met dollars in de ogen !
Ik snap je frustratie, echt... Maar door hier elk topic daarmee te gaan kapen daar wordt niemand beter van. Zeker niet als het vol staat met speculatie en andere onzin. Probeer het aub inhoudelijk te houden, dan kunnen we elkaar informeren en helpen.

Met Stromer afzeiken wordt niemand hier beter, dus richt die frustratie aub aan je dealer of rechtstreeks aan Stromer.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 17 okt 2018, 23:02 En die hele handel dik in de vette tectyl tjetteren?
De controller zelf heeft dat niet nodig, die is netjes gesealed. De connectoren van 2017 modellen kunnen inderdaad wel wat extra bescherming gebruiken. Tectyl zal vast werken, al vind ik krimp (wat Stromer inmiddels ook naar de dealers heeft gecommuniceerd) persoonlijk netter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Wat ik dan toch vervelend vind, is dat de "root cause" van een te korte kabel niet via een terugroepactie pro-actief wordt hersteld. Ik moest zelfs betalen voor zo'n krimpkous actie. (zelfs in Herveld :bn:)
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Awv schreef: 18 okt 2018, 09:02 Ik moest zelfs betalen voor zo'n krimpkous actie. (zelfs in Herveld :bn:)
Dat vind ik heel bijzonder, want volgens mij heeft Stromer alle dealers opdracht gegeven om die krimp aan te brengen tijdens een onderhoudsbeurt. Of heb jij dit misschien al eerder laten doen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Vorig jaar herfst al
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dan was je dealer precies eerder dan dat Stromer deze mod officieel adviseerde (winter 2017). Dat zal de reden zijn dat je hiervoor hebt moeten betalen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rachaad
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2018, 21:33

Ik heb m’n Stomer ST1 X (model 2017) nu 4 maanden en de [+]knop op het bedieningspaneel wekt regelmatig niet meer. Het is dus vaak niet mogelijk een hogere ondersteuningsstand in te stellen. Daarnaast lijkt de ondersteuning minder te werken, bij hard trappen haal ik ca. 37 km per uur terwijl ik voorheen met gemak 45 km per uur haalde. De dealer heb ik gister geïnformeerd, die was niet bekend met de problemen. Binnenkort hoor ik wat de dealer kan doen. Iemand bekend met deze problemen?
Plaats reactie