Onregelmatige Ondersteuning

bartio
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2017, 18:46
Locatie: Amsterdam

@stromeur; nee ik zet bewust geen voet meer op de trapper bij een stoplicht, omdat ik weet dat dit problemen kan veroorzaken. Ik moet dus echt van het zadel af. Vind dit echter wel een nadeel, omdat je zo een langzame start maakt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn reply was aan Roos ;)

Ik had eerder al gelezen dat deze oorzaak bij jou keurig is uitgesloten. Met de nieuwe firmware zou dit probleem sowieso moeten zijn opgelost, het was inderdaad vreselijk onhandig. Bij jouw Stromer is echt iets anders aan de hand, lijkt me.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bartio
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2017, 18:46
Locatie: Amsterdam

Maar nu goed nieuws van mijn dealer.
Er komt een verbeterde koppelsensor voor de ST1x. Dit is de oorzaak van het onregelmatig aansturen van de ondersteuning. Als we geluk hebben komt die volgende week binnen :P .
Schijnbaar ben ik niet de enige ST1x bezitter met dit probleem.
whiteSTx1
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2017, 09:06

Herken het, Bij mijn stx1 is laatst de tmm sensor gereset (na 3500 km) diverse malen te hebben aangegeven dat de ondersteuning niet gelijkmatig kracht geeft. Ook eens een software update gehad. Ik hou het in de gaten, aangezien het er op lijkt dat na verloop van tijd de ondersteuning weer 'onstuimig' word
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Herken ik ook..ik snap die continue calibratie niet zo goed. Na update toppie...nu na 2 weken weer minder. Hoe kan ik dat weer resetten?

Accu moet er tegenwoordig uit voor het laden :bb :x :x dus als dat helpt...
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
bartio
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2017, 18:46
Locatie: Amsterdam

Zoals het nu gaat, helpt alleen de accu eruit halen. Hij rijdt dan weer als een speer. Eigenlijk niet normaal hoe groot dat verschil is. Je krijgt dan weer een glimlach op je gezicht. Zo hoort het.
Ook ontdekt dat als ik geen stoplicht tegen kom hij altijd voluit blijft gaan. Zo heb ik gisteren 50 minuten achter elkaar gereden zonder maar één keer het gevoel te hebben gehad dat hij het niet lekker deed.

Maar zoals gezegd, er is nu een nieuwe aangepaste koppelsensor voor de ST1x. Deze moet dit probleem gaan verhelpen. Ik krijg hem volgende week geplaatst en hou jullie op de hoogte of de problemen verleden tijd zijn.
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 702
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Ik heb ongeveer hetzelfde ervaren met mijn ST1x; echter lag de oplossing niet in het vervangen van de torque sensor, maar in het vervangen van de complete controller. :shock: Kosten volgens de factuur; 520 euro. Natuurlijk wel onder garantie.

Ik had in eerste instantie niet de stroperigheid die je omschrijft, maar wel dat de ondersteuning balkje helemaal verdween. Soms een seconde, soms een paar seconden. Gemiddeld een keer of 10 tot 15 keer per rit. Hij herpakte zich vaak wel weer.... Met daglicht was het vervelend, maar toen kwam de winter (en dus ritten in het donker) en zag ik ook dat het licht uitviel! Dus werd het ook nog eens echt gevaarlijk. Met die informatie mijn fiets teruggebracht naar mijn dealer en daar beloofden ze de fiets pas terug te geven als hij echt gemaakt was. (hij was er namelijk al geweest voor hetzelfde euvel; maar toen hadden ze alleen een FW update gedaan :bh: ). Gelukkig hadden ze dezelfde ervaring tijdens een proefrit; en daarna dus netje de controller vervangen. Petje af dus voor de service, want ik ben weer een happy e-biker met mijn ST1x. :bi #BestOfBothWorlds

BTW: ik fiets 4 dagen in de week van Utrecht naar Leiden en terug. 60km enkele reis. 40km/u gemiddeld in 1,5 uur. Ben al 7 kilo afgevallen sinds ik de fiets heb!!! Dus goed voor het milieu en mezelf. ... Ik ga normaal overigens met de trein; maar ik denk dat de Stromer met <1kwh verbruik op een enkele reis beter is dan de trein. Ik gebruik de 983wh accu. Op de heenweg (utrecht - Leiden) heb ik vaak westenwind tegen en kom ik aan met 10-20% over. Op de terugweg vaak een tikkie wind achter en kom ik aan met >30%. Ben blij dat ik even gewacht heb met deze aankoop; want 1,5 jaar terug stond ik te kijken naar een Riese & Muller met Bosch middenmoter en beltdrive. Gelukkig heb ik die niet gekocht. De ST1x is echt de beste keuze qua energie verbruik op deze afstand. Qua slijtage had ik overigens liever een versnelling bij de trapas gehad (al la de pinion) een belt/riem overbrenging en motor in achterwiel. Wellicht dat Stromer dit de toekomst nog gaat uitbrengen!?
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Hollywood
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2017, 13:38
Locatie: Halle
Merk SP: Strömer ST3
Km-stand: 22000

beste techneuten en stromerfreaks,
kleine vraag... sedert deze week 's ochtends af en toe redelijk fris. Ik merk op dat mijn st1X (2536km op de teller , 814w batterij) precies kuren heeft... hij levert precies bijstand in een soort van vervelende golven... het lijkt alsof hij steeds beetje geeft en nadien precies afremt... is redelijk storend... heb ook de indruk dat hij niet voluit gaat.... ik doe die rit nu reeds vanaf begin augustus ongeveer alle dagen (20 enkel) .... het vreemde is dat dit euvel 's avonds weg lijkt te zijn.... ligt het aan mij (het zien van spoken ) of scheelt er iets met mijn st1X ?
beestige bike... veel te laat gekocht.... :D
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb je vraag verplaatst naar een relevanter topic.

Haperende ondersteuning kan verschillende oorzaken hebben, zie ook de rest van dit topic. Welke firmware zit er op jouw ST1 X?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hollywood
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2017, 13:38
Locatie: Halle
Merk SP: Strömer ST3
Km-stand: 22000

3. 4.1.4..... Vanacht weer van dat... Het lijkt alsof ik constant wind tegen heb... De heenweg was perfect :bf:
beestige bike... veel te laat gekocht.... :D
Plaats reactie