ST1X na update

JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

Ik lees dat er na de update (v3.4.0.2) een merkbaar verschil in ondersteuning zou zijn,
wat zijn jullie ervaringen? Is het echt zo spectaculair?
(ikzelf ben in blijde verwachting van de update, hopelijk komt ie er snel aan ...)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik las het ook ja. Mijn ST1 X heeft 3.3.0.11. Ik zal dinsdag mijn dealer eens vragen of de update naar mijn fiets gepushed kan worden want ik ben ook zeer benieuwd!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Maus
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2017, 13:54

Ik heb van de week bij mijn onderhoud deze uodate gekregen. Ondersteuning lijkt stabieler op hogere snelheid. De batterij leek ook langer mee te gaan, normaliter houd ik na een rit naar mijn werk rond de 50% over en kon nu heen en terug met nog 15% over. (950wh batt en 70km op stand 3)
ST1x 984, ergon gp3, bodyfloat
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

Mmm, toch knap dat ze via software zou veel kunnen regelen.
Had al eens gelezen dat de syno en cyro-motor eigenlijk dezelfde is maar anders gestuurd via software...
Wie weet is daar inderdaad iets van aan.
Kan de software toch via de dealer gepushed worden dan? Ik dacht dat ik gewoon moest wachten!
Maus
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2017, 13:54

In mijn geval heeft juiz contact gehad met Stromer en hebben die een update erin gepushed. Ik heb ook wel eens gelezen op fora dat mensen rechtstreeks contact hebben gehad met Stromer en op die manier een update hebben gekregen.
ST1x 984, ergon gp3, bodyfloat
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JondeSTX schreef: 03 jun 2017, 20:01 Had al eens gelezen dat de syno en cyro-motor eigenlijk dezelfde is maar anders gestuurd via software...
Wie weet is daar inderdaad iets van aan.
Ik heb dat toevallig vorige week aan mijn dealer gevraagd: de motoren van de ST2 en de ST1 X zijn volgens hem mechanisch echt niet hetzelfde. O.a. de spoelen/bedrading van de motoren verschillen, met als resultaat dat de motor van de ST2 een hoger koppel en aanzienlijk hoger piekvermogen heeft dan de motor van de ST1 X. Als ik op mijn ST1 X fors wind tegen heb, rij ik -als ik mezelf niet gek wil maken- ongeveer 37km/u. Het hogere piekvermogen van de ST2 zorgt er voor dat je onder diezelfde omstandigheden en met vergelijkbare inspanning ca. 42km/u kunt blijven fietsen.

JondeSTX schreef: 03 jun 2017, 20:01 Kan de software toch via de dealer gepushed worden dan?
Ja, kan inderdaad. Ik heb een andere dealer dan Maus en de mijne biedt het ook aan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 03 jun 2017, 22:44Als ik op mijn ST1 X fors wind tegen heb, rij ik -als ik mezelf niet gek wil maken- ongeveer 37km/u. Het hogere piekvermogen van de ST2 zorgt er voor dat je onder diezelfde omstandigheden en met vergelijkbare inspanning ca. 42km/u kunt blijven fietsen.
Dat kan ik bevestigen, deze constatering was voor mij ook de reden om voor de 40 Nm van de ST2 te kiezen vanwege de wind die hier in de polder altijd vrij spel heeft. Fietsen is zo altijd leuk, zelfs bij windkracht 5. Komt er een ander merk met 1.000 Watt motor met 60 Nm koppel dan ben ik zo verkocht.
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Dan hoop ik dan nieuwe ST1X-en meteen van de nieuwste firmware worden voorzien bij aflevering :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lijkt me wel, dat zoiets bij de opleverservice hoort. Ik zou het even vragen als ze je bellen dat je fiets er is. (Enig idee hoe lang je nog moet wachten?)

Mijn dealer heeft de update zojuist bij Stromer aangevraagd. Die elektronische aanvraag door de dealer is binnen 10 seconden gepiept. De verwachting is dat Stromer, want vandaag en morgen gesloten, deze dinsdag naar mijn fiets stuurt. Ik ben benieuwd, kan ik meteen woensdag testen of ik verschil merk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

Laat maar horen of je verschil voelt... Ik ben benieuwd!
Ik heb m'n ST1X nu een week, toch geleverd zonder update (was me nadien pas beginnen verdiepen hierin...).
Zo snel mogelijk een langsgaan bij m'n dealer dus...
Verder nu al behoorlijk verslaafd aan m'n fietsje! Zou elke avond nog wel een toertje gaan doen nu...
Vanaf dinsdag het grotere werk, vanaf dan ALTIJD met de fiets naar het werk (32km enkele rit)
Plaats reactie