ST1X na update

Juy
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 sep 2017, 13:23

Bedankt, ga het nog even afwachten. Als het nog veel gebeurt ga ik langs de dealer.
Juy
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 sep 2017, 13:23

Vandaag 40km gereden. Rond km1 en km5 hetzelfde probleem. 1x batterij eruit en 1X fiets afgezet. Daarna geen problemen meer gehad. De foutmelding was 'other unspecified error 0x210213'.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die foutmelding ken ik helaas niet, maar misschien dat er nog een ander forumlid langs komt die hetzelfde heeft gehad. Ik zou in de tussentijd je dealer vragen wat te doen, want er is toch duidelijk wat aan de hand.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Juy
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 sep 2017, 13:23

Uiteindelijk bleek het een kortsluiting te zijn in het voorlicht die op zijn beurt storing gaf aan de controller. Licht vervangen en geen problemen meer gehad.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb wel vaker de indruk dat de controller wordt vervangen terwijl de root-cause van het probleem ergens anders zit, dit is ook bevestigd door de technische man van Stromer in de Benelux. In jouw geval was het dus de koplamp. Mooi dat het euvel hersteld is! :cool2:

Dankjewel voor je terugmelding, ik heb deze erbij gezet in het verzameltopic voor foutmeldingen:

viewtopic.php?f=8&t=425
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jo-ST1x
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2017, 21:44

Zijn er mensen die vandaag ook een update op de omni hebben gekregen? momenteel heb ik 3.4.1.4 van augustus 2017.
Er is blijkbaar een nieuwer release ? Bij aanzetten fiets krijg ik de vraag update Ja/nee. voorlopig nog niet voor Ja gekozen ... Mss morgen als ik bijna terug thuis ben van mijn werk...
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Ik heb nog nooit een OTA update gekregen. Ik loop nog een aantal versies achter en heb de FM ook nog nooit gevraagd een update te doen.
Ik meen dat Stromer niet aan OTA's doet, tenzij je er zelf een verzoek over hebt gedaan ...
Jo-ST1x
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2017, 21:44

Ik heb zelf niets aangevraagd. Stromer heeft mijn fiets uitgekozen denk ik.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer zegt dat updates automatisch worden gepushed naar de Stromers van de eindgebruikers, maar ik heb sinds de start van dit forum nog maar nauwelijks van mensen vernomen dat dit ook echt vanzelf ging. In verreweg de meeste gevallen hebben mensen de updates bij de dealer of bij Stromer zelf aangevraagd (en dat heb je 'm ook binnen een paar minuten binnen).

Misschien dat het automatisch updaten nu eindelijk eens wat "automatischer" gaat verlopen. Ik zou dat wel prettig vinden. Nu komen we er steeds via-via achter dat er een update is, en is vaak alsnog een mysterie wat de update inhoudt. Dat laatste zal wel zo blijven, want Stromer is zeer summier met informatie hierover.

Voordeel van niet automatisch updaten is dan weer dat je rustig de reacties van andere eindgebruikers kunt afwachten. En als een update je niet aanstaat, dan laat je 'm lekker zitten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Jo-ST1x schreef: 20 feb 2018, 20:30 Zijn er mensen die vandaag ook een update op de omni hebben gekregen? momenteel heb ik 3.4.1.4 van augustus 2017.
Er is blijkbaar een nieuwer release ? Bij aanzetten fiets krijg ik de vraag update Ja/nee. voorlopig nog niet voor Ja gekozen ... Mss morgen als ik bijna terug thuis ben van mijn werk...
Hier niks gezien maar hij is net bij de dealer geweest dus mss is het daar gebeurt. Ik check die versies niet zolang alles goed werkt :mrgreen:
Plaats reactie