Voorlicht ST1x

Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Sinds deze morgen heeft mijn voorlicht van mijn ST1x geen licht meer.

Knopje op het stuur maakt geen verschil.

Vrees dat er ergens een slecht contact is...

Zijn er nog mensen die dit al meegemaakt hebben?

mvg,

pieter
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De enige keer dat de verlichting van mijn ST1 X niet aan ging, was toen de fiets bij het aanzetten een error-melding gaf. Toen deed de verlichting het voor én achter niet, en de ondersteuning ook niet. Batterij eruit, tien minuten wachten, batterij erin, opgelost.

Ik neem aan dat jouw probleem totaal anders is, dat je achterlicht het wel doet, je batterij vol is en de fiets zonder foutmeldingen opstart?

Je zou je batterij er toch ook even in en uit kunnen doen (tussendoor 10min wachten), je weet nooit of het helpt, al verwacht ik van niet.

Ik heb dit probleem met de ST1 X nog niet van andere gebruikers gelezen, maar dat zegt niet alles. Los contact of kabelbreuk kan inderdaad, defecte lamp kan ook, en nog wel meer dingen. Deels kun je dit vast zelf wel achterhalen/uitmeten, maar aangezien het een ST1 X is valt de fiets zeker nog binnen garantie. Ik zou ermee langs je dealer gaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Het achterlicht blijft werken zonder probleem en ik krijg geen error melding tijdens de opstart.

Jammer genoeg kan ik de batterij er niet even uithalen want het is een demo model van Stromer en ze hebben de sleutel niet gekregen van Stromer.

Enfin, zal het wel zien als mijn fiets geleverd wordt :D
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Aha, ik lees nu inderdaad in een ander topic dat je op een demo rondrijdt. Gelukkig is het niet je eigen fiets. Ik ben wel benieuwd wat de dealer uiteindelijk te zeggen heeft over dit euvel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ik zit er over te denken om de koplamp te vervangen door de supernova e3 van de st2, weet iemand of dit makkelijk te doen is? De standaard koplamp ziet er erg goedkoop uit..
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik verwacht dat dat wel kan.

Er zijn twee dingen die je even moet bekijken of navragen aan je dealer/leverancier van de koplamp,:

De ST1 X heeft een geïntegreerde “mount” in de voorplaat van de stuurpen voor bevestiging van de koplamp. De ST2 heeft een andere stuurpen, zonder zo'n mount. De ST2 koplamp wordt aan los een adaptertje bevestigd dat, als ik het goed zie, achter de voorplaat van de stuurpen wordt geklemd. Met een beetje mazzel kun je de ST2 koplamp probleemloos op de mount van de ST1 X stuurpen schroeven. Ik zou dit even nameten bij een dealer of vragen.

(Misschien kan een ST2 rijder op dit forum met een schuifmaatje meten hoe breed het bevestigingsnokje van de koplamp is, dan kan ik hier nakijken of-ie op de ST1 X past.)

Tweede dingetje: de connectors van de ST1 X koplamp kun je bereiken door de kous om de bekabeling bij het stuur los te ritsen. Ik weet alleen niet of de ST2 koplamp dezelfde connectors heeft. Ook dat zou ik navragen. Of het kabeltje rechtstreeks uit de ST1 X koplamp zelf demonteren en in de Supernova koplamp bevestigen.

Tot zover mijn boerenverstand. Op basis van wat ik gezien heb dénk ik dat het wel kan en zelf zou ik het er rustig op wagen, omdat ik dingen wel oplos als ze zich aandienen. Maar als je zeker wilt weten of het schroef, plug & play in een kwartiertje is, dan zou ik deze zaken even checken.

PS: de koplamp van de ST1 X is ook vanaf de zijkant goed zichtbaar, die van de ST2 niet. Maar ik ben het met je eens, die laatste is veel mooier om te zien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mijn dealer zijn de connectors van beide lampen hetzelfde (dat is alvast één :)), maar de lamp gaat waarschijnlijk niet in de houder van de voorplaat van de stuurpen van de ST1 X passen.

Dit kun je oplossen door de stuurpen van de ST2 en dat adaptertje erbij te nemen. Of je koopt een Stuurpen van Supernova zelf, of een mount die je om het stuur klemt. Ik zag wel wat goeie mogelijkheden in de Supernova Shop.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vond dit ook wel een sexy oplossing:

Een ST2 rijder heeft de Ergotec Swell-XR verstelbare stuurpen gecombineerd met een Supernova koplamp. Toevallig ben ik zelf al een tijdje aan het loeren naar die stuurpen voor op mijn ST1 X:

ST2 vorbau supernova 2.jpg
ST2 vorbau supernova 2.jpg (67.02 KiB) 6099 keer bekeken
ST2 vorbau supernova.jpg
ST2 vorbau supernova.jpg (77.98 KiB) 6099 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Gisteren het demo model ingeruild voor mijn fiets die eindelijk geleverd is.

Het probleem met het voorlicht bleek dat het contact was die losgekomen was. Even de sleeve rond de kabels tussen het stuur en het frame openen en terug vastmaken en het probleem was opgelost :-).
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Die ergotec swell + supernova is wel heel erg mooi zeg! jammer dat ie niet dempt, ik zat naar zoiets als dit te kijken:
https://www.kickstarter.com/projects/re ... -bike-stem

Vraag me af hoe zich dat verhoudt tot een verende voorvork, en of je wanneer de elastomeren het begeven je met je kin op het voorwiel klapt..
Plaats reactie