Remlicht op ST1X

RJS
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2017, 11:27

Hallo Allemaal,

Ik wil een remlicht installeren op mijn ST1X. Ik heb Stromer gevraagd of dit mogelijk was door bijvoorbeeld een B&M top light brake met braketec technologie te installeren. Ik kreeg echter een heel kort antwoord dat een remlicht niet kan op de ST1X. Nu geloof ik dat niet echt en zijn er volgens mij echt wel oplossingen te vinden door sensoren op je remhendels of via motor signalen.

Zijn er al ST1X of ST1 eigenaren die succesvol een remlicht hebben geinstalleerd?

Ben benieuwd.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik hou me ook aanbevolen
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
RJS
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2017, 11:27

Heb inmiddels de see.sense icon lampjes aangeschaft. Deze gaan harder branden bij remmen maar ook wanneer er autolichten op schijnen of je een kruispunt nadert. Plus je bent heel zichtbaar vanuit alle hoeken. Wel duur maar werkt perfect.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb de website van See.Sense en die lampjes van jou net eens bekeken:

https://seesense.cc/

WAT een mooie vinding zeg! Met sensoren, bedienbaar via een app, crash sensor en ga zo maar door. Het is een kickstarter project zag ik. De kickstarters die slagen, daar zitten echt heel vaak mooie vindingen tussen. (Zoals bijvoorbeeld ook de Tex-Lock.)

Ik was al op zoek naar het sensorkabeltje dat vanaf het achterlicht naar de rem moet gaan, maar dit zit er niet bij. Als ik het goed begrijp werkt het remlicht ook op een (omgevings)sensor?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RJS
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2017, 11:27

ik was ook al op zoek naar soortgelijk kabeltje maar niet kunnen vinden. Dit remlicht werkt op basis van accelerometer. Deze weet wanneer je snelheid verandert en gaat dan sneller en feller knipperen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het echt een heel erg mooi product. Inderdaad: het kost wat, maar dan heb je ook echt wel wat. Uitermate geschikt voor alle Stromers van voor 2018 die nog niet voorzien zijn van een remlicht (en daar rijden er nogal wat van rond, is immers alles op de ST2 S na).

Goeie en unieke keus, ik heb nog niet eerder zoiets gezien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Dat heb ik al ergens goedkoper gezien...met accelometer. Maar waar was dat ook al weer
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Heb de video gezien maar wat doet het licht nu als je remt? Sneller knipperen aan gaan, ik zie het niet echt, lijkt wel of je met een halve discotheek op weg bent. :D
RJS
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2017, 11:27

Het licht gaat sneller en feller knipperen bij remmen.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

De Lupine Rotlicht staat in een ander draadje. Zie hier voor de afbeelding: viewtopic.php?f=17&t=265&start=30#p7922
Plaats reactie