Stromer ST1 X 2018

pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Ja en de verkoop loopt goed denk ik door de fietsleasingen die begin dit jaar in een aantal grote Belgische bedrijven opgestart werd door B2Bike. Door het max fiets lease budget van 6000 euro gaan de meeste ook nog eens voor een ST1X met 983 Wh batterij.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

pcrispey schreef: 22 feb 2018, 09:24 Door het max fiets lease budget van 6000 euro gaan de meeste ook nog eens voor een ST1X met 983 Wh batterij.
Bij ons was het "maar" 5000 euro hoor, eerst zelfs 4000 maar men heeft dat opgetrokken toen duidelijk werd dat er dan nauwelijks SP's konden aangeschaft worden, en men wist dat de wet ging aangepast worden.
Er zit ook 500 euro accessoires extra bij, en gecombineerd met de korting bij aanschaf die ik kreeg in mijn winkel lukte het net om de grootste batterij aan te schaffen. Er was zelfs nog ruimte voor 1 winterband! Maar van de vijf die ik ken die een ST1X hebben aangeschaft, ben ik de enige met een 980Wh-batterij. Meer zelfs, de prijs van model 2018 ligt iets hoger en dan lukt het zelfs niet meer, tenzij je zelf bijlegt.
Feit is dat toen ons bedrijf met het fietsplan begon, de fietswinkels hier in de streek overrompeld werden. Eerst racefietsen en nadien, met de aanpassing van de wet, SP's. Alleen al bij mijn dealer zijn er tientallen Stromers verkocht.
Het valt wel op dat je vooral Stromers ziet, en in mindere mate Specialized of andere.
Scheldelaan-Stromer
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Daar mijn ST1X 2017 na 4 km ermee te hebben gereden totaal verlies is verklaard heb ik dankzij Stromer en mijn dealer een mooie korting gekregen op een ST1X 2018.

Ik kon het zelfde overjaars model kopen maar door het mooie aanbod toch overstag gegaan, voor de kleine meerprijs krijg ik een hoop verbeteringen erbij!

Ik ben dan ook in blijde verwachting van eentje in de Charcoal kleur. Maar de levertijd... ...geen idee! :aq
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

België is ondertussen een veel grotere speed-pedelec markt dan Nederland. Vorig jaar werden er bijna dubbel zoveel speed-pedelecs in België verkocht (en dan nog voornamelijk in Vlaanderen volgens mij, beperkt aantal dealers in Wallonië, bvb geen dealer in Bergen, Charleroi, Namen).
't Zou me niet verbazen dat er ook veel meer Stromers in B verkocht worden nu, want die leaseplannen zijn idd bijna allemaal Stromers.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Is er in België ook een instantie die de aantallen verkochte speed pedelecs per maand en per merk bijhoudt? Ik ben wel benieuwd naar de cijfers, want die gaan volgens mij inderdaad door het plafond.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik weet alleen van dit artikel op de vrt-nieuws site dat er eind november 2017 6760 speed-pedelecs waren ingeschreven, eind 2016 waren dat er slechts 2040. Het artikel is niet helemaal duidelijk, dus ofwel 6760 extra speed-pedelecs op 11 maanden, ofwel 4720 extra fietsen op 11 maanden. In beide gevallen is dat beduidend meer dan de verkoop in Nederland (3500 stuks op 11 maanden in 2017 dacht ik).

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/12/27 ... elektrisc/
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Ondertussen de wachttijd gekregen voor mijn ST1X 2018, de ocean wordt half april verwacht en de charcoal eind juni :bh: :bh:

Aangezien ik er zo snel mogelijk terug één wou heb ik dan voor de ocean gekozen!

Kon nog een overjaars model krijgen maar gelet op alle verbeteringen toch gekozen om te wachten, ongeduldig.
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

Krijg hier ook net bericht dat eind februari niet meer gaat lukken.

“Ik heb afgelopen dagen een aantal maal contact gehad met STROMER Zwitserland over de opgeschoven levertijd, maar helaas is er niets aan te veranderen. STROMER heeft alle Ocean kleuren op uitleveren eind maart gezet, i.p.v. eind februari. Houdt er alsjeblieft rekening mee dat er dan nog ca. 1-1,5 week extra bij komt voor de uitleveren.” Aldus de dealer.
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Een slachtoffer van hun eigen succes waarschijnlijk.
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Stromeur

Jij hebt de Sand kleur in real life gezien, als ik de officiële foto's bekijk lijkt dit een beetje roze goud?
Als ik jouw foto's ervan bekijk lijkt de kleur wat donkerder wat ik mooier vind. Is dit een "vrouwenkleur"?

Kan je dit misschien even toelichten?
Plaats reactie