Stromer ST1 X 2018

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Toch zie ik op deze foto's wel echt hoe de kleur Ocean bedoeld is, maar dat kan ook komen doordat ik de bike al in het echt heb gezien, dus mijn brein weet al hoe mooi hij is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Presentatie van de Belgische vertegenwoordiger van Stromer over de ST1 X, o.a. over de nieuwe tyoegoedkeuringseisen:

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooie vergelijking tussen de het 2017 en het 2018 model van de ST1 X op Interbike:

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Frankito
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2017, 19:29

ik hoorde dat wanneer ik mijn 3 dagen oude st1x wil laten upgraden met het nieuwe display en de omni er een kostprijs zal aanhangen van min 600 euro , ook blijkt volgens de wetgeving dat de bediening die nu aan de rechter kant staat in Belgie verplicht aan de linker kant moet staan ,... benieuwd hoe men dit gaat oplossen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt dat de nieuwe OMNI ook in de oudere Stromers gemonteerd kan worden. Beter duur dan niet te koop zal Stromer gedacht hebben. Persoonlijk maak ik me er niet druk om. Die nieuwe OMNI is superleuk natuurlijk, en heeft veel meer mogelijkheden voor de toekomst vanwege het uitgebreide geheugen, maar ik gebruik mijn OMNI toch vooral om af en toe een blik op de snelheid te werpen. Verder niet.

De 2018 modellen voldoen allemaal aan de Europese typegoedkeuring, dus zijn ook toegelaten in België. Kennelijk is die bediening aan twee kanten nu nog geen harde eis?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 22 okt 2017, 13:32 Die nieuwe OMNI is superleuk natuurlijk, en heeft veel meer mogelijkheden voor de toekomst vanwege het uitgebreide geheugen, maar ik gebruik mijn OMNI toch vooral om af en toe een blik op de snelheid te werpen. Verder niet.
En zelfs je snelheid is na enige tijd prima in te schatten op basis van verzet en toerental. Probeer maar eens.

In de eerste maanden heb ik de OMNI intensief gebruikt om de karakteristieken van de fiets te leren kennen. Tegenwoordig klik ik standaard door naar scherm 3 voor het digitale klokje, ik draag geen horloge... soms moet ik op tijd voor een afspraak zijn en dan is zo'n on-board klokje wel handig.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 22 okt 2017, 16:37 En zelfs je snelheid is na enige tijd prima in te schatten op basis van verzet en toerental. Probeer maar eens.
Ook dat inderdaad. Op kruissnelheid kijk ik nergens naar, ik check het eigenlijk alleen als ik ineens denk: jeeeej wat ga ik snel, of langzaam..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Neemt niet weg dat de OMNI wel een stevige upgrade/update kon gebruiken. Ik vond de OMNI op mijn ST1 X 2017 al vanaf dag één een beetje Stenen Tijdperk aandoen, niet echt passend bij zo'n geavanceerde speed pedelec. Dus echt helemaal prima dat Stromer de OMNI eens goed onder handen heeft genomen. (Alleen voor mij geen reden om te wachten tot 2018 of een upgrade van veelhonderd euro op een bestaand model te laten uitvoeren.)

De functies die we nu nog missen in de OMNI hebben velen van ons laten overnemen door bijvoorbeeld Garmin of Strava. De nieuwe OMNI biedt, met het extra geheugen, meer opties om extra functies in te bouwen. Ik ben erg benieuwd wat Stromer hiermee gaat doen: extra functies over laten aan de gespecialiseerde fabrikanten, of zelf eens aan de slag zodat een extra apparaat/app voor ons overbodig wordt. Ik hoop dat laatste.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Navigatie/routeplanner zou erg prettig zijn, zeker in combinatie met accumanagement, een actief beveiligingssysteem dat de als-we-hem-dan-toch-hebben-claxon laat gillen als iemand aan de fiets zit of er zelfs in de buurt komt ("please step back"), een display met feedback over het laadproces (percentage, resterende laadtijd, tijd dat accu 100% is opgeladen), weergeven van het beeld van een achteruit-camera en het opslaan van beelden van voor- en achteruit camera.

Deze zaken hoeven niet standaard op de fiets te zitten, dat zou de fiets alleen maar onbereikbaar maken voor veel potentiële gebruikers. Ik denk dat de meeste gebruikers wel willen betalen voor die extra opties die eventueel later alsnog aangeschaft kunnen worden. Stromer laat hier een verdienmodelletje liggen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 22 okt 2017, 17:15 verdienmodelletje liggen...
Met verdienmodelletjes weet Stromer helaas wel raad (650 voor de nieuwe OMNI in je oude Stromer, 750 voor een geveerde voorvork die ongeveer de helft kost als het Stromer logo eraf haalt).

Meer opties aanbieden tegen een eerlijke prijs, dat is inderdaad het verdienmodel waar Stromer het nu nog laat liggen. Ik denk wel dat dit een serieuze investering van Stromer vraagt, met name in R&D/personeel e.d. Maar als de Stromer-verkoop in andere landen in 2017 net zo door het plafond is gegaan als in Nederland, dan wordt het voor Stromer vind ik wel tijd om hier eens wat andere overwegingen in te gaan maken, de ivoren toren uit te klimmen en serieus te gaan luisteren naar de wensen van eindgebruikers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie