Laad problemen bij opladen buiten de fiets

Stromer074
Runner-up
Runner-up
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 sep 2018, 19:45

Ik heb de laatste weken wat problemen met het opladen van de accu buiten de fiets. Vanwege de lagere nacht temperaturen de laatste weken laad ik de accu binnen in huis op bij kamertemperatuur. Ik start met laden bij de 30% en begin pas met laden als de accu minimaal 1,5 uur rust heeft gehad. Het is me nu al een paar keer overkomen dat de accu ''s morgens maar tot 74% is opgeladen. Bij het laden in de fiets heb ik dit probleem nog niet ondervonden. Iemand een idee wat de oorzaak en oplossing kan zijn?
ST1X 2017 model met de 983 wh accu.
Voormalig Stromer st1x 2017, charcoal, 983 wh accu. :bf:
NikolaasArts
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad (stopte met laden op 80 procent).
Lader is vervangen onder garantie.
buco

En ik weet niet of jouw batterij ooit een Firmware update heeft gehad? Met de blauwe heb ik ook problemen gehad die beter werden na een firmware upgrade. Dat was ergens begin dit jaar.
Moske
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2018, 10:09

Als ik batterijlader aansluit aan fiets gaat deze direct van oranje led naar groen ? Batterij laden uit stromer geen probleem STX 1 van 9/2018 morgen binnen bij FM :ay
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

buco schreef: 14 nov 2018, 08:40 En ik weet niet of jouw batterij ooit een Firmware update heeft gehad? Met de blauwe heb ik ook problemen gehad die beter werden na een firmware upgrade. Dat was ergens begin dit jaar.
Kan de batterij een software update krijgen? Ik heb ook een blauwe ST2 accu in mijn ST1x, tot op heden geen problemen overigens.
ST1X 2018 ><>
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jick schreef: 16 nov 2018, 09:33 Kan de batterij een software update krijgen?
Ja, kan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
buco

jick schreef: 16 nov 2018, 09:33
buco schreef: 14 nov 2018, 08:40 En ik weet niet of jouw batterij ooit een Firmware update heeft gehad? Met de blauwe heb ik ook problemen gehad die beter werden na een firmware upgrade. Dat was ergens begin dit jaar.
Kan de batterij een software update krijgen? Ik heb ook een blauwe ST2 accu in mijn ST1x, tot op heden geen problemen overigens.
Inderdaad. Dat was toen dacht ik omdat het soms mis kon gaan bij opladen met de blauwe batterij in de fiets. Daarna is dat bij mij effectief verbeterd met de blauwe batterij.

Het opladen rechtstreeks durft nog wel eens mis te gaan.
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Ok, dat is nieuw voor mij. Kun je dat zelf doen of moet dit via de dealer? (hoe) Kun je zien wat de software versie is van de batterij? Wel goed om te weten of ik dan de laatste versie heb of nog niet.
ST1X 2018 ><>
Moske
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2018, 10:09

Stromer al 3 weken bij fm nog steeds niets eerst stekker vervangen dan weer module pffffff begin toch mijn bedenking te krijgen of ik wel goede keuze gemaakt heb met aanschaffen stromer :ck:
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Moske schreef: 04 dec 2018, 15:22 Stromer al 3 weken bij fm nog steeds niets eerst stekker vervangen dan weer module pffffff begin toch mijn bedenking te krijgen of ik wel goede keuze gemaakt heb met aanschaffen stromer :ck:
Als het blijft mislopen, vraag je een nieuwe fiets, simpel !
Niet teveel eieren onder leggen bij uw FM, want het probleem kan niet blijven aanhouden e.
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Plaats reactie